[ <<eJurnal ]

O analiza a blogosferei romanesti bazata pe RoBloggersSurvey2007

Carmen Holotescu
Autor eLearningBlog
Director Timsoft

Cristian Manafu
Autor MANAFU*
Partener Evensys

data publicarii: 5 noiembrie 2007 

vezi si analizele din 2006 si din 2005

  1. Introducere
  2. Sectiuni chestionar
    1. Informatii personale
    2. Monitorizare bloguri
    3. Bloguri editate
    4. Blogosfera romaneasca
  3. Anexe
    1. Estimare dimensiune blogosfera romaneasca
    2. Comentarii pe alte bloguri si alte prezentari
    3. Lista blogurilor/site-urilor care au publicat informatia despre chestionar

1. Introducere

Ultimul raport Technorati, din aprilie 2007, semnala existenta a 70 de milioane de bloguri, 120 de mii fiind create zilnic, adica 1.4 pe secunda.

Cu jumatate de an in urma fata de aceasta data, in august 2006, Technorati monitoriza 50 de milioane de bloguri. Se apreciaza ca o dublare a dimensiunii apare la 320 de zile.

Cate bloguri dintre acestea sunt active, s-au actualizat in cele 90 de zile anterioare rapoartelor? Aici se pare ca se merge pe o panta descendenta a procentelor, numarul efectiv al blogurilor active crescand lent: 

  • martie 2007 - 15,5 milioane de bloguri active, reprezentand 20.93% din numarul total de bloguri; 
  • octombrie 2006 - 15.3 milioane de bloguri active, reprezentand 27.42% din numarul total de bloguri 
  • mai 2006 - 13.7 milioane de bloguri active, reprezentand 36.71% din numarul total de bloguri; doar 6.4 milioane de bloguri cu actualizare saptamanala, reprezentand 12.8% din total

Care este dinamica blogosferei romanesti, ce s-a schimbat in profilul bloggerului roman, in domeniile abordate pe bloguri, in raportul lor cu presa traditionala sau cu publicitatea?

Sunt doar cateva intrebari la care incercam sa raspundem analizand rezultatele chestionarului RoBloggersSurvey2007, derulat intre 30 septembrie si 13 octombrie, la care au raspuns 702 bloggeri, mai multi de doua ori si jumatate decat anul trecut, cand au fost 272.

144 de bloguri sau site-uri au publicat o nota / logo-ul chestionarului - vezi lista, fata de 104 bloggeri, care  ne-au sprijinit in popularizare anul trecut.

^

2. Sectiuni chestionar

2.I. Sectiunea Informatii personale

1. Prenume si nume

Total raspunsuri - 546

77.7% dintre bloggerii respondenti au introdus si prenumele si numele, o parte dintre ei nepublicandu-si insa numele intreg pe blog - 47.58% si-au publicat numele complet.

2.  [*] V-ati publicat numele pe blog?

Da, si prenumele si numele - 334 47.58% 47.58%
Doar prenumele - 133 18.95% 18.95%
Doar nick name-ul - 171 24.36% 24.36%
Nu - 64 9.12% 9.12%
Total raspunsuri - 702

Mai putin de jumatate - 47.58% - dintre bloggeri si-au publicat numele complet.

52.42% semneaza doar cu prenumele sau un nick name, cifra apropiata de cea rezultata din studiul Pew / Internet despre bloggerii americani, aparut in iunie 2006: 55% dintre bloggerii americani publica sub pseudonim.

Anul trecut nu am putut face o evaluare a procentului bloggerilor ce isi fac cunoscuta identitatea pe blog, din cauza faptului ca am solicitat numele, neintreband daca este publicat pe blog - atunci 18% dintre bloggerii respondenti nu au introdus numele.

3. [*] Varsta

sub 16 - 15 2.14% 2.14%
16-20 - 144 20.51% 20.51%
21-25 - 238 33.90% 33.90%
26-30 - 163 23.22% 23.22%
31-35 - 82 11.68% 11.68%
36-40 - 30 4.27% 4.27%
41-45 - 11 1.57% 1.57%
46-50 - 8 1.14% 1.14%
51-55 - 3 0.43% 0.43%
56-60 - 5 0.71% 0.71%
61-65 - 1 0.14% 0.14%
66-70 - 1 0.14% 0.14%
peste 70 - 1 0.14% 0.14%
n/a - 0 0.00% 0.00%
Total raspunsuri - 702

Fata de anul trecut, am incercat sa evaluam procentul bloggerilor sub 16 ani - a rezultat 2.14%. In ultimul timp, cateva bloguri avand autori foarte tineri s-au facut remarcate - vezi Si-o copilarie`ntr-un blog… , Crearea listei YoungRoBloggers.

Per total, avem o distributie similara pe varste: sub 25 de ani sunt 56.55% dintre bloggeri - 57.72% anul trecut.

Tot un segment important ramane intervalul de varste 26 - 35 ani - 34.80% - foarte apropiat de 33,19%, anul trecut.

4. [*] Sex

F - 242 34.47% 34.47%
M - 460 65.53% 65.53%
Total raspunsuri - 702

2006

F - 70 25.74%  25.74%
M - 202 74.26%  74.26%
Total raspunsuri - 272

Avem aici o prima surpriza: mai mult de o treime dintre respondenti sunt femei, fata de o patrime anul trecut.

Cei care monitorizeaza un numar mare de bloguri romanesti au sesizat desigur cresterea numarului si a notorietatii blogurilor scrise de femei.

5. [*] Educatie

Gimnaziu - 15 2.14% 2.14%
Liceu - 151 21.51% 21.51%
Facultate - 374 53.28% 53.28%
Master - 132 18.80% 18.80%
Doctorat - 26 3.70% 3.70%
n/a - 4 0.57% 0.57%
Total raspunsuri - 702

2006

Liceu - 59 21.69%  21.69%
Facultate - 151 55.51%  55.51%
Master - 50 18.38%  18.38%
Doctorat - 7 2.57%  2.57%
n/a - 5 1.84%  1.84%
Total raspunsuri - 272

La fel ca anul trecut, rezultatele sondajului arata ca in cea mai mare masura - 53.28%, bloggerii sunt absolventi de facultate sau inca pe bancile facultatilor.

Si tot ca in 2006, o cincime o reprezinta masteranzii - 18,80%.

6. [*] Localitate

In 2007, mai putin de jumatate dintre bloggeri - 48.9% - sunt din Bucuresti; ceilalti locuiesc in orase din toate zonele tarii sau in strainatate. Este o a doua schimbare, raportul este inversat fata de cel din anul trecut, cand 55.5% dintre respondenti erau din capitala.

Este un adevar: si bloguri din afara Bucurestiului devin cunoscute si apreciate, fenomenul blogurilor a luat amploare si in alte orase - cateva cauze: articolele din presa si reportajele de la diferite televiziuni, bloguri care s-au impus in diferite orase, crearea de retele de bloguri pe orase, intalniri ale bloggerilor.

2007

Bucuresti - 343 48.9% 48.9%
Alte orase si strainatate - 359 51.1% 51.1%
Total raspunsuri - 702

2006

Bucuresti - 151 55.5%  55.5%
Alte orase si strainatate - 121 44.5%  44.5%
Total raspunsuri - 272

Dupa Bucuresti, urmatoarele orase din care s-au primit multe raspunsuri, in ordine descrescatoare sunt ( intre paranteze, numarul de raspunsuri de anul trecut ):

  1. Iasi - 44 ( 15 )
  2. Cluj - 36 ( 8 )
  3. Timisoara - 32 ( 11 )
  4. Constanta - 19 ( 7 )
  5. Craiova - 15 ( 4 )
  6. Galati - 15 ( 3 )
  7. Brasov - 13 ( 4 )
  8. Oradea - 12 ( 6 )
  9. Ploiesti - 11 ( 3 )

7.  Tara ( daca nu este Romania )

Total raspunsuri - 48

7% dintre respondenti s-au stabilit sau studiaza in alta tara:

  • SUA - 9 ( 6 )
  • Moldova - 8 ( 2 )
  • Germania - 6 ( 3 )
  • Anglia - 3 ( 0 )
  • Canada - 3 ( 3 )
  • Franta - 3 ( 5 )
  • Olanda - 3 ( 0 )
  • Belgia - 2 ( 0 )
  • Danemarca - 2 ( 0 )
  • Spania - 2 ( 2 )
  • Austria - 1 ( 0 )
  • Bulgaria - 1 ( 1 )
  • Emiratele Arabe Unite - 1 ( 0 )
  • Finlanda - 1 ( 0 )
  • Irlanda - 1 ( 0 )
  • Italia  - 1 ( 0 )
  • Turcia - 1 ( 0 )
  • Australia - 0 ( 1 )
  • Cehia - 0 ( 1 )

Anul trecut, din strainatate s-au primit 9% din raspunsuri, dar numarul de tari a fost mai redus.

8. [*] Domeniul de activitate

Administratie - 14 1.99% 1.99%
Agricultura - 2 0.28% 0.28%
Comert - 7 1.00% 1.00%
Constructii - 5 0.71% 0.71%
Cultura - 22 3.13% 3.13%
Elev - 79 11.25% 11.25%
Finante-Banci - 13 1.85% 1.85%
Imobiliare - 1 0.14% 0.14%
Invatamant - 27 3.85% 3.85%
IT & Telecomunicatii - 146 20.80% 20.80%
Justitie - 10 1.42% 1.42%
Marketing - 31 4.42% 4.42%
Media - 89 12.68% 12.68%
ONG - 11 1.57% 1.57%
PR - 17 2.42% 2.42%
Publicitate - 33 4.70% 4.70%
Resurse Umane - 8 1.14% 1.14%
Sanatate - 12 1.71% 1.71%
Student - 94 13.39% 13.39%
Transporturi - 7 1.00% 1.00%
Turism - 4 0.57% 0.57%
Alt - 60 8.55% 8.55%
Total raspunsuri - 702

Ca in 2006, oamenii din IT, Telecomunicatii domina comunitatea bloggerilor - 20,80% ( 25.37% in 2006 ). Sunt insa secondati de cei din Media & Marketing, ce se fac remarcati cu o forta cumulata de 17.70% ( fata de 19,49% in 2006 ).

Pe locul 3 acum, fata de 2 in 2006, sunt studentii - 13.39%, procentul scazand fata de 20,22% in 2006. Este a treia schimbare semnificativa fata de 2006, cand 1 din 6 bloggeri era student, acum 1 din 7.

Ramane valabila remarca privind numarul redus al dascalilor ce exploateaza potentialul educational al blogurilor - 3.85% ( 6.25% in 2006 ). Proportia elevilor si a studentilor este de mai mult de sase ori mai mare - 24.64% ( 28.31% in 2006 ).

9.  Precizati alt domeniu ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 60

8.55% activeaza in Arhitectura, Arte, Automatizari, Biserica/Religie, Branding, Cercetare, Comert electronic, Consultanta, Design, Fotografie, Geopolitica, Industria Muzicala, Inginerie, Leadership, Logistica, Organizare evenimente, Pensie, Politica, Psihanaliza, Secretariat, Securitate, Sociologie, Strategie politica, Training, Vanzari, Web Design / Development.

10. [*] Timp petrecut zilnic online ( numar ore in medie )

sub 1 - 5 0.71% 0.71%
1-2 - 70 9.97% 9.97%
3-4 - 176 25.07% 25.07%
5-6 - 164 23.36% 23.36%
7-8 - 89 12.68% 12.68%
peste 8 - 198 28.21% 28.21%
Total raspunsuri - 702

Referitor la timpul petrecut online si in fata TV, procentele sunt foarte apropiate fata de cele de anul trecut.

Cum pentru bloggeri, Internetul reprezinta o parte importanta din activitatile lor cotidiene si chiar o parte din viata lor, pentru unii poate chiar cea mai importanta activitate, 28.21% ( 30,15% in 2006 ) au declarat ca petrec peste 8 ore pe Internet, iar 12.68% ( 10,29% in 2006 ) stau pe web intre 7 si 8 ore.

11.  [*] Timp petrecut zilnic in fata TV ( numar ore in medie )

sub 1 - 385 54.84% 54.84%
1-2 - 249 35.47% 35.47%
3-4 - 54 7.69% 7.69%
5-6 - 4 0.57% 0.57%
7-8 - 2 0.28% 0.28%
peste 8 - 8 1.14% 1.14%
Total raspunsuri - 702

Mai mult de jumatate - 54.84% ( 54.04% in 2006 ) - petrec in fata TV mai putin de o ora.

^

2.II. Sectiunea Monitorizare bloguri

12.  [*] Cate bloguri urmariti?

1-5 - 136 19.37% 19.37%
6-10 - 171 24.36% 24.36%
11-20 - 149 21.23% 21.23%
21-50 - 129 18.38% 18.38%
51-100 - 54 7.69% 7.69%
101-200 - 43 6.13% 6.13%
201-300 - 14 1.99% 1.99%
301-400 - 1 0.14% 0.14%
401-500 - 1 0.14% 0.14%
peste 500 - 4 0.57% 0.57%
Total raspunsuri - 702

Aproape doua treimi dintre bloggeri - 64.96% - urmaresc sub 20 de bloguri, o cincime - 18.38% - monitorizeaza pana la 50.

Valorile sunt apropiate de cele din anul trecut, cand am avut intrebari separate pentru bloguri romanesti si straine: 69.86% urmareau sub 20 de bloguri romanesti, iar 52.94% monitorizau mai putine decat 5 bloguri straine.

13.  [*] In ce categorii se incadreaza blogurile urmarite?

Arta - 232 4.97% 4.97% 33.04%
Branding - 165 3.53% 3.53% 23.50%
Business - 196 4.20% 4.20% 27.92%
Calatorii - 98 2.10% 2.10% 13.96%
Cultura - 272 5.82% 5.82% 38.74%
Design - 191 4.09% 4.09% 27.20%
Divertisment - 318 6.81% 6.81% 45.29%
Drept - 15 0.32% 0.32% 2.13%
Educational - 102 2.18% 2.18% 14.52%
Foto - 265 5.67% 5.67% 37.74%
IT - 279 5.97% 5.97% 39.74%
Jurnalism - 275 5.89% 5.89% 39.17%
Media - 301 6.44% 6.44% 42.87%
Medicina - 16 0.34% 0.34% 2.27%
Muzica - 158 3.38% 3.38% 22.50%
Personal - 502 10.75% 10.75% 71.50%
Planning - 49 1.05% 1.05% 6.98%
Podcast - 23 0.49% 0.49% 3.27%
Politica - 131 2.80% 2.80% 18.66%
PR - 130 2.78% 2.78% 18.51%
Publicitate - 215 4.60% 4.60% 30.62%
Social - 158 3.38% 3.38% 22.50%
Sport - 82 1.76% 1.76% 11.68%
Stiinta - 116 2.48% 2.48% 16.52%
Tehnologie - 218 4.67% 4.67% 31.05%
Video - 111 2.38% 2.38% 15.81%
Alta - 53 1.13% 1.13% 7.54%
Total raspunsuri - 4671

A fost o intrebare cu selectie multipla, in medie fiecare respondent a selectat 6-7 tipuri de bloguri pe care le urmareste. Interesul bloggerilor se indreapta in ordine descrescatoare spre blogurile:

  1. Personal     -     71.50% ( 1 )
  2. Divertisment     -     45.29%
  3. Media     -     42.87%
  4. IT     -     39.74% ( 3 )
  5. Jurnalism     -     39.17% ( 7 )
  6. Cultura     -     38.74% ( 2 )
  7. Foto     -     37.74% ( 4 )
  8. Arta     -     33.04%
  9. Tehnologie     -     31.05%
  10. Publicitate     -     30.62%
  11. Business     -     27.92% ( 6 )
  12. Design     -     27.20% ( 5 )
  13. Branding     -     23.50%
  14. Muzica     -     22.50%
  15. Social     -     22.50%
  16. Politica     -     18.66%
  17. PR     -     18.51%
  18. Stiinta     -     16.52%
  19. Video     -     15.81%
  20. Educational     -     14.52% ( 8 )
  21. Calatorii     -     13.96%
  22. Sport     -     11.68%
  23. Planning     -     6.98%
  24. Podcast     -     3.27%
  25. Medicina     -     2.27%
  26. Drept     -     2.13%

Este de asteptat ca bloguri de tipuri aflate in fruntea listei sa aiba si cel mai mare trafic.

Anul trecut fiecare respondent a selectat in medie 4 tipuri de bloguri, iar primele opt categorii apar marcate mai sus intre paranteze; difera, cu exceptia primei pozitii, de optiunile actuale. O explicatie poate fi o prezentare mai specifica a tipurilor de bloguri, avem separat acum Cultura si Arta, Media si Jurnalism, Business si PR, Design si Branding, Stiinta si Tehnologie, etc.

14.  Alte categorii ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 56

Au fost mentionate ca alte categorii: Religie / Spiritualitate, Filozofie, Literatura, Comert electronic, Psihanaliza, Dans, Animale, Moda, Activism, Auto moto, Resurse umane, Marketing, Blogging tips.

15.  [*] In raport cu presa traditionala, cum considerati informatiile din bloguri?

mai putin credibile - 136 19.37% 19.37%
la fel de credibile - 391 55.70% 55.70%
mai credibile - 175 24.93% 24.93%
Total raspunsuri - 702

2006

mai putin credibile - 62 22.79%  22.79%
la fel de credibile - 145 53.31%  53.31%
mai credibile - 65 23.90%  23.90%
Total raspunsuri - 272

Un al patrulea element nou fata de anul trecut: credibilitatea blogurilor a crescut.

Procentul celor ce cred ca blogurile sunt mai putin credibile decat presa traditionala a scazut de la 22.79% la 19.37%, crescand procentele celor ce considera blogurile la fel sau mai credibile decat presa traditionala - 80.63% in total, fata de 77.21% in 2006.

16.  Justificare

Total raspunsuri - 374

Printre raspunsurile primite pentru selectia mai credibile:

  • Nu urmaresc interese politice evidente, precum presa, media in general.
  • Credibilitatea o asociez insa cu bloggerul. Daca are o reputatie sau daca il cunosc (merite, activitate, nu neaparat personal) informatiile postate pe blog tind sa aiba credibilitate mult mai mare.
  • Urmaresc bloguri scrise de autori credibili, verificati in timp.
  • Presa tinde spre comercial, in timp ce un blogger spune ce crede si ce vede fara sa-l intereseze parerea celorlalti.
  • Bloggerii stiu ca isi pot pierde credibilitatea si respectul comunitatii o singura data.
  • Datorita surselor multiple de informatie si prin faptul ca acele surse nu sunt influentabile.

Justificari pentru optiunea la fel de credibile:

  • Depinde de fiecare caz in parte, dar avand in vedere libertatea de exprimare cel putin teoretic sunt mai sincere/credibile. In acelasi timp dat fiind anonimitatea/nevoia de senzational/nevoia de promovare personala si lipsa de control/monitorizare sunt si posibile surse de dezinformare, incultura sau proasta calitate. In orice caz le prefer pentru ca pot face distinctia in cele mai multe cazuri si fiind o mare varietate exista si dintr-o categorie si din alta, la fel cum exista si "serioase" sau doar de entertainment, alegerea fiind in cele din urma a mea.
  • Sursele presei traditionale sunt aceleasi cu sursele blogurilor. mai mult, persoanele din spatele presei traditionale sunt de multe ori autorii celor mai interesante bloguri.
  • Crediblitatea tine de omul care transmite mesajul, fie ca el este independent sau intr-un mediu comercial, fie ca e online sau in medii tiparite.
  • Sunt la fel de credibile, dar, cu unele exceptii, blogurile nu acopera, cel putin pe la noi, rubricile de stiri, mai degraba pe acelea de divertisment, cultura, sport.
  • In presa traditionala caut informatii obiective, profesionist redate. In informatiile de pe bloguri apreciez tocmai perspectiva personala asupra evenimentelor.
  • Bloggerii isi iau informatiile, in procent ridicat, tot din media.

Justificari pentru optiunea mai putin credibile:

  • Cred ca lipsa credibilitatii blogurilor este data in primul rand de subiectivismul autorului. In presa, cel putin, exista o mai mare certitudine (nu totala!) in ceea ce priveste verificarea informatiei.
  • Bloggingul nu este noua presa. Un alt canal de comunicare, da! Nu toate informatiile de pe bloguri sunt verificate.
  • Pe blog poti posta si un simplu zvon.
  • Multi dintre bloggeri posteaza anumite informatii doar pentru trafic, sau pentru a-si face un renume.
  • Mi se pare oarecum irelevanta intrebarea fara un context mai larg. Consider ca generalizarea n-ar fi buna in acest caz - unele bloguri dau informatii veridice, altele nu.

17.  [*] Pentru monitorizarea RSS-urilor / blogurilor, ce agregator / RSS reader utilizati? - selectie multipla

nici unul - 243 29.28% 29.28%
Bloglines - 69 8.31% 8.31%
Google Reader - 213 25.66% 25.66%
Google Homepage - google.com/ig - 33 3.98% 3.98%
My Yahoo! - 22 2.65% 2.65%
Windows Live - 5 0.60% 0.60%
FeedReader - 69 8.31% 8.31%
NewsGator - 3 0.36% 0.36%
RSSReader - 53 6.39% 6.39%
Netvibes - 26 3.13% 3.13%
Protopage - 0 0.00% 0.00%
AgileRSS - romanesc - 1 0.12% 0.12%
Live Bookmarks - 19 2.29% 2.29%
SharpReader - 3 0.36% 0.36%
FeedDemon - 9 1.08% 1.08%
KlipFolio - 1 0.12% 0.12%
alt - 61 7.35% 7.35%
Total raspunsuri - 830

Al cincilea element nou apare la aceasta intrebare.

Procentul bloggerilor ce nu folosesc nici un agregator / RSS Reader, vizitand direct site-urile blogurilor pentru a fi la curent cu noile insemnari, a scazut putin, de la 37.13% la 34.61%. 

Ordinea primelor doua optiuni este diferita, acum conducand la diferenta mare Google Reader, nu Bloglines - intre paranteze primele pozitii din anul trecut:

  1. Google Reader ( 2 )
  2. Bloglines ( 1 )
  3. FeedReader ( 3 )
  4. RSSReader ( 4 ).

18.  Precizati agregator / RSS Reader ( daca nu apare mai sus )

Total raspunsuri - 70

Pentru monitorizarea blogurilor se mai utilizeaza: Akregator, LifereaNewzCrawler, Omea Reader, RSSOwlSage Firefox, Snarfer.

^

2.III. Sectiunea Bloguri editate

19.  [*] Cate bloguri scrieti / la cate colaborati?

1 - 400 56.98% 56.98%
2 - 164 23.36% 23.36%
3 - 73 10.40% 10.40%
4 - 34 4.84% 4.84%
5 - 15 2.14% 2.14%
mai multe decat 5 - 16 2.28% 2.28%
Total raspunsuri - 702

2006

1 - 146 53.68%  53.68%
2 - 74 27.21%  27.21%
3 - 28 10.29%  10.29%
mai multe decat 3 - 24 8.82%  8.82%
Total raspunsuri - 272

Rezultatele sunt asemanatoare cu cele din 2006.

Putin mai mult de jumatate din bloggeri - 56.98%, fata de 53.68%, in 2006 - scriu un singur blog; aproape o patrime - 23.36% - 2, in procente mici editeaza un numar mai mare de bloguri.

Sa notam proportiile apropiate de cele rezultate din studiul Pew despre bloggerii americani: 53% au un blog, 17% - 2, iar restul, 3 sau mai multe.

Facem calculul numarului blogurilor respondentilor ( 16 scriu cel putin 6 bloguri ):

400 + 2 * 164 + 3 * 73 + 4 * 34 + 5 * 15 + 6 * 16 = 1254

Luand in considerare raspunsul de la intrebarea 23, referitoare la frecventa insemnarilor scrise ( 4.70% nu actualizeaza blogul lunar ), putem afirma ca informatiile primite prin chestionar vizeaza cel putin 1100 de bloguri active.

20.  [*] Precizati adresele blogurilor

Total raspunsuri - 702

Intentionam sa listam pe categorii, intr-o faza urmatoare, toate blogurile ale caror adrese s-au primit.

21. Specificati din ce retele sociale sau de bloguri fac parte

Total raspunsuri - 63

Intrebarea nu a figurat in chestionarul de anul trecut. Intre timp au aparut multe retele de bloguri si multe retele sociale ofera membrilor posibilitatea deschiderii de bloguri - vezi retele la estimarea dimensiunii blogosferei.

Mai jos apar raspunsurile primite - au fost ignorate raspunsurile care s-au referit la directoare de bloguri:

  • retele de bloguri:
  1. myaiesec.net
  2. Balkans Media
  3. blogcatalog.com - director social
  4. blogoree.ro - comunitate
  5. blogulmeu.ro
  6. bloguri-foto.com
  7. Cluj BlogRoll 
  8. egologo.ro
  9. fotoblogs.ro
  10. fuelmyblog.com
  11. haipa.ro
  12. hotnews
  13. mykinda
  14. nimic.org
  15. Pmedia
  16. this
  17. TOL Blogs
  18. ublogs
  19. web-cafe.ro
  20. Zion Network
  • retele sociale
  1. AdGabber.com - retea sociala advertising, marketing, media
  2. AirBites
  3. edubloggerworld
  4. facebook
  5. hi5
  6. inpolitics.rom
  7. myspace
  8. netlog
  9. voce
22.  [*] Cand ati deschis primul blog?

inainte de 2000 - 7 1.00% 1.00%
2000 - 1 0.14% 0.14%
2001 - 8 1.14% 1.14%
2002 - 14 1.99% 1.99%
2003 - 27 3.85% 3.85%
2004 - 53 7.55% 7.55%
2005 - 130 18.52% 18.52%
2006 - 226 32.19% 32.19%
2007 - 236 33.62% 33.62%
Total raspunsuri - 702

2006

inainte de 2000 - 2+0+0 = 2 0.49%  0.50%
2000 - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
2001 - 0+0+2 = 2 0.49%  0.50%
2002 - 6+1+1 = 8 2.00%  2.00%
2003 - 14+2+0 = 16 4.00%  4.00%
2004 - 32+5+2 = 39 9.70%  9.70%
2005 - 79+30+9 = 118 29.30%  29.30%
2006 - 139+57+21 = 217 51.10%  54.00%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Cate o treime din bloggeri si-au deschis primul blog in 2007 sau 2006 ( 33.62%, respectiv 32.19% ). De asemenea 1 din 5 bloggeri si-a deschis primul blog in 2005 - 18.52%.

Deci aproximativ 85% dintre bloggerii respondenti au inceput sa scrie dupa 2005.

23.  [*] Cate insemnari scrieti pe fiecare blog?

mai multe insemnari / zi - 138 19.66% 19.66%
1 insemnare / zi - 66 9.40% 9.40%
cateva insemnari / saptamana - 329 46.87% 46.87%
1 insemnare / saptamana - 79 11.25% 11.25%
1 insemnare / luna - 57 8.12% 8.12%
cateva insemnari / an - 33 4.70% 4.70%
Total raspunsuri - 702

2006

mai multe insemnari / zi - 37+6+2 = 45 11.19%  11.19%
1 insemnare / zi - 30+7+2 = 39 9.70%  9.70%
cateva insemnari / saptamana - 132+21+10 = 163 40.54%  40.54%
1 insemnare / saptamana - 41+33+9 = 83 15.07%  20.64%
1 insemnare / luna - 19+18+6 = 43 6.99%  10.69%
cateva insemnari / an - 13+10+6 = 29 4.78%  7.21%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

In proportia cea mai mare, aproape o jumatate dintre bloguri - 46.87% - sunt actualizate de cateva ori pe saptamana; procentul a crescut fata de cel din anul trecut, cand era de 40.54%, dovedind o atentie mai mare acordata blogurilor de catre autorii lor.

Fata de anul trecut, a crescut si procentul celor care scriu mai multe insemnari pe zi: 1 din 5 bloggeri, fata de 1 din 10 - adica 19.66% fata de 11.19% in 2006. 

Pe 1 din 20 bloguri - 4.70% - se scrie mai rar decat lunar.

24.  [*] Sursele de informare pentru scrierea insemnarilor sunt - selectie multipla

Alte bloguri - 344 12.70% 12.70% 49.00%
Site-uri - 436 16.09% 16.09% 62.10%
Presa - 298 11.00% 11.00% 42.45%
TV - 216 7.97% 7.97% 30.76%
Carti - 295 10.89% 10.89% 42.03%
Experienta personala - 646 23.85% 23.85% 92.02%
Studii, cercetari personale - 366 13.51% 13.51% 52.13%
Alte - 108 3.99% 3.99% 15.38%
Total raspunsuri - 2709

Prima coloana de procente reprezinta procentul optiunii fata numarul total de selectii - in medie fiecare blogger a selectat 4 surse.

A doua coloana indica procentul bloggerilor ce au selectat o anume sursa.

La fel ca anul trecut, experienta personala apare in procentul cel mai mare ca sursa de informatii pentru scrierea insemnarilor: acum 92.02% fata de 95.58% in 2006.

Urmeaza site-uri - 62.10%, studii / cercetari personale ( deci continut nou creat, nu doar comentarii ) - 52.13%, alte bloguri - cu 49.00%, carti  si presa - fiecare cu 42.00%.

O treime din bloggeri comenteaza si informatiile prezentate la TV.

Ce remarcam: surse multiple de informatii, ce pot fi verificate, validate.

25.  Precizati alte surse ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 67

Ca si alte surse au fost enumerate: evenimente la care participa, agentii de presa, surse proprii ( pentru jurnalisti ), informatii primite prin e-mail / newslettere, discutii cu studenti / colegi / prieteni, imagini - pentru bloguri foto, forumuri de discutii, profesie, teatru, muzica, radio, imaginatie.

26.  [*] Care este procentul insemnarilor la care primiti comentarii de la cititori?

sub 25% - 325 46.30% 46.30%
25-50% - 150 21.37% 21.37%
50-75% - 122 17.38% 17.38%
mai mare de 75% - 105 14.96% 14.96%
Total raspunsuri - 702

Aproape o jumatate dintre bloggeri - 46.30% - primesc comentarii la mai putin de o patrime din insemnari. 

Doar 1 din 6 bloggeri - 14.96% - a reusit sa creeze un dialog activ cu cititorii sai, primind comentarii la peste 75% din notele de pe blog.

Este o intrebare care nu a aparut in chestionarul din  2006.

27.  [*] Cate ore ( in medie ) acordati zilnic scrierii blogului / blogurilor si raspunsurilor la comentariile vizitatorilor?

sub 1 - 356 50.71% 50.71%
1-2 - 269 38.32% 38.32%
3-4 - 64 9.12% 9.12%
5-6 - 7 1.00% 1.00%
7-8 - 2 0.28% 0.28%
peste 8 - 4 0.57% 0.57%
Total raspunsuri - 702

2006

sub 1 - 185 68.01%  68.01%
1-2 - 78 28.68%  28.68%
3-4 - 8 2.94%  2.94%
5-6 - 1 0.37%  0.37%
7-8 - 0 0.00%  0.00%
peste 8 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Fata de anul trecut, a crescut timpul afectat in medie scrierii blogurilor.

Sub o ora pe zi scriu o jumatate dintre bloggeri fata de doua treimi anul trecut ( 50.71% fata de 68.01% ).

1 din 3 bloggeri rezerva intre 1 si 2 ore, fata de 1 din 4 ( 38.32% fata de 28.68% ).

Trebuie sa remarcam ca pentru 1 din 10 bloggeri ( 9.12% ), intretinerea blogului ia cat o jumatate de zi de lucru ( 3-4 ore ).

28.  [*] In ce limba sunt scrise insemnarile?

Romana - 666 70.93% 70.93% 94.97%
Engleza - 235 25.03% 25.03% 33.47%
Franceza - 17 1.81% 1.81% 2.42%
Germana - 8 0.85% 0.85% 1.13%
Italiana - 5 0.53% 0.53% 0.71%
Spaniola - 8 0.85% 0.85% 1.13%
Total raspunsuri - 939

Fiind o intrebare cu selectie multipla, sa observam ca o treime dintre bloggeri scriu in 2 sau mai multe limbi pe bloguri.

Sa notam ca 5% dintre bloggerii nu scriu in limba romana.

O treime scriu ( si ) in engleza. 

Alte limbi sunt folosite in proportie scazuta.

29.  Daca scrieti si in alta limba, specificati. Eventual motivati de ce nu scrieti doar in romaneste

Total raspunsuri - 96

S-a mai mentionat limba maghiara pentru scrierea insemnarilor - de catre 11 bloggeri, deci se ajunge la un procent de 1.57%.

Maghiara    - 11    1.17% 1.17%    1.57%

Printre motivele pentru scrierea in alte limbi decat romana: exercitiu de comunicare intr-o alta limba, adsense, targetul este vorbitor de limba engleza, este varianta în limba engleza a blogului in romana, pentru consolidarea unui portofoliu pentru proiecte europene curente si viitoare, pentru o audienta mai larga, legatura cu prieteni din mai multe tari.

30.  [*] In ce categorie / categorii se incadreaza blogul / blogurile?

Arta - 100 3.87% 3.87% 14.24%
Branding - 56 2.16% 2.16% 7.97%
Business - 75 2.90% 2.90% 10.68%
Calatorii - 73 2.82% 2.82% 10.39%
Cultura - 146 5.64% 5.64% 20.79%
Design - 63 2.44% 2.44% 8.97%
Divertisment - 185 7.15% 7.15% 26.35%
Drept - 5 0.19% 0.19% 0.71%
Educational - 80 3.09% 3.09% 11.39%
Foto - 114 4.41% 4.41% 16.23%
IT - 154 5.95% 5.95% 21.93%
Jurnalism - 83 3.21% 3.21% 11.82%
Media - 130 5.03% 5.03% 18.51%
Medicina - 5 0.19% 0.19% 0.71%
Muzica - 121 4.68% 4.68% 17.23%
Personal - 520 20.10% 20.10% 74.07%
Planning - 15 0.58% 0.58% 2.13%
Podcast - 4 0.15% 0.15% 0.56%
Politica - 59 2.28% 2.28% 8.40%
PR - 50 1.93% 1.93% 7.12%
Publicitate - 90 3.48% 3.48% 12.82%
Social - 124 4.79% 4.79% 17.66%
Sport - 40 1.55% 1.55% 5.70%
Stiinta - 53 2.05% 2.05% 7.54%
Tehnologie - 117 4.52% 4.52% 16.66%
Video - 73 2.82% 2.82% 10.39%
Alta - 52 2.01% 2.01% 7.40%
Total raspunsuri - 2587

De observat ca in medie fiecare respondent a selectat 4 domenii in care se incadreaza insemnarile scrise; aceasta confirma cele spuse de multe ori despre blogurile romanesti, putine sunt specializate, cele mai multe 'ataca' mai mult sau mai putin profesional o serie de subiecte.

Anul trecut am cerut incadrarea fiecarui blog scris intr-o singura categorie, asa incat o comparatie este destul de greu de facut acum; s-au colectat atunci informatiile despre cel mult 3 bloguri pentru fiecare respondent.

Mai jos sunt domeniile ordonate descrescator dupa procentul de bloggeri ce le abordeaza pe blogurile lor:

  1. Personal  -  74.07%    
  2. Divertisment  -  26.35%    
  3. IT  -  21.93%    
  4. Cultura  -  20.79%    
  5. Media  -  18.51%    
  6. Social  -  17.66%    
  7. Muzica  -  17.23%    
  8. Tehnologie  -  16.66%    
  9. Foto  -  16.23%    
  10. Arta  -  14.24%    
  11. Publicitate -   12.82%    
  12. Jurnalism  -  11.82%    
  13. Educational  -  11.39%    
  14. Business  -  10.68%    
  15. Calatorii  -  10.39%    
  16. Video  -  10.39%    
  17. Design  -  8.97%    
  18. Politica  -  8.40%    
  19. Branding  -  7.97%    
  20. Stiinta  -  7.54%    
  21. PR  -  7.12%    
  22. Sport  -  5.70%    
  23. Planning  -  2.13%    
  24. Drept  -  0.71%    
  25. Medicina  -  0.71%    
  26. Podcast  -  0.56%

3 din 4 bloggeri scriu si intr-o nota personala - 74.07%, iar 1 din 4, bloguri de divertisment - 26.35%.

Urmeaza apoi, cu procente in jur de 20%, domeniile IT, cultura, media, social, muzica.

1 din 10 bloggeri scriu bloguri jurnalistice sau educationale.

31.  Alta categorie ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 77

Au mai fost mentionate ca si tematici ale blogurilor: animale de companie, banking, biblioteconomie, blogging, cercetare, comert electronic, consultanta, comunicare, copii - parinti, culinar, dans, dezvoltare personala si profesionala, ecologie, economie teoretica, energie verde / energie regenerabila, experiment literar, fashion, film, filozofie, financiar-bancar, games, istorie, literatura, lumi virtuale, psihanaliza, psihologie, relatii interetnice, religie, resurse umane, sanatate, securitate, semiotica, societatea civila, spiritualitate, turism.

32.  [*] Platforme utilizate

Blogger - 262 29.94% 29.94%
WordPress - 382 43.66% 43.66%
b2evolution - 4 0.46% 0.46%
weblog ( ro ) - 101 11.54% 11.54%
Eyeblog ( ro ) - 2 0.23% 0.23%
sato ( ro ) - 4 0.46% 0.46%
eKontent ( ro ) - 1 0.11% 0.11%
Ablog ( ro ) - 18 2.06% 2.06%
B-log ( ro ) - 2 0.23% 0.23%
Four Hooks ( ro ) - 3 0.34% 0.34%
CSBlog ( ro ) - 0 0.00% 0.00%
LiveJournal - 5 0.57% 0.57%
theSpoke - 0 0.00% 0.00%
360.yahoo.com - 35 4.00% 4.00%
Typepad - 1 0.11% 0.11%
Movable Type - 3 0.34% 0.34%
MSNSpace - 2 0.23% 0.23%
CommunityServer - 0 0.00% 0.00%
Nucleus CMS - 4 0.46% 0.46%
Zope - 1 0.11% 0.11%
Drupal - 3 0.34% 0.34%
Textpattern - 3 0.34% 0.34%
Elgg - 0 0.00% 0.00%
Alta - 39 4.46% 4.46%
Total raspunsuri - 875

In proportia cea mai mare, blogurile ( active ) sunt gazduite de WordPress - 43.66% ( 39.55% ), Blogger ( Blogspot ) - 29.94% ( 31.84% ), weblog.ro - 11.54% ( 9.20% ), 360.yahoo.com - 4.00% ( 3.00% ), Ablog - 2.06%. Intre paranteze am trecut valorile de anul trecut.

33.  Specificare alta platforma ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 44

Alte platforme mentionate: blog.hu, bloglines.com, blogsome.com, blogulmeu.ro, dasblog.info, facebook, freeblog.hu, haipa.ro, hi5, my.opera.com, myaiesec.net, netlog, over-blog, photoblog, pixelpost, serendipity, simplephpblog, voce, wikyblog.

Dintre acestea, trebuie evaluat numarul de bloguri romanesti pe blog.hu, blogsome.com ( 8 bloguri ), dasblog.infofreeblog.hu, photoblog, over-blog, photoblogsimplephpblog, wikyblog, pentru a fi adaugate la estimarea dimensiunii blogosferei.

34.  [*] Care considerati ca sunt avantajele pe care le aveti scriind un blog / bloguri? - selectie multipla

Cresterea notorietatii personale - 311 10.43% 10.43% 44.30% 10.87%  49.26%
Cresterea notorietatii firmei / organizatiei - 100 3.35% 3.35% 14.24% 3.97%  18.01%
Utilitate in managementul proiectelor in care sunt implicat - 66 2.21% 2.21% 9.40% 2.19%  9.92%
Managementul informatiilor - 123 4.13% 4.13% 17.52% 3.73%  16.91%
Se constituie intr-un portofoliu personal - 285 9.56% 9.56% 40.59% 8.19%  37.13%
Validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - 382 12.81% 12.81% 54.41% 12.57%  56.98%
Faciliteaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori - 364 12.21% 12.21% 51.85% 11.92%  54.04%
Fiecare blog este parte a unei comunitati online - 156 5.23% 5.23% 22.22% 6.08%  27.57%
Accesul la segmente noi de audienta - 135 4.53% 4.53% 19.23% 4.54%  20.58%
Prezinta reactii rapide la diverse evenimente - 166 5.57% 5.57% 23.64% 6.08%  32.35%
Faciliteaza demararea de noi proiecte - 108 3.62% 3.62% 15.38% 4.30%  19.48%
Gasirea de noi parteneri de afaceri - 97 3.25% 3.25% 13.81% 2.92%  13.23%
Gasirea de noi prieteni - 250 8.39% 8.39% 35.61% 7.54%  34.19%
Utilitate in activitatea de documentare / cercetare - 147 4.93% 4.93% 20.94% 5.60%  25.36%
Cost redus de intretinere - 181 6.07% 6.07% 25.78% 5.52%  25.00%
Alte - 110 3.69% 3.69% 15.66% 2.92%  13.23%
Total raspunsuri - 2981

Avantajele apreciate apar intr-o ierarhie similara cu cea de anul trecut: avantajul principal este considerat a fi validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - de catre 54.41% dintre respondenti, fata de 56.98% in 2006. Apoi 51.85% apreciaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori - 54.04% in 2006.

Aproape o jumatate din bloggeri - 44.30% ( 49.26 in 2006 ) - considera ca scriind bloguri le-a crescut notorietatea personala, iar 2 din 5, ca blogul se constituie intr-un portofoliu personal - 40.59% ( 37.13% in 2006 ).

Gasirea de noi prieteni,  reactia rapida la evenimente si inchegarea de comunitati sunt avantajele urmatoare apreciate.

Procentele sunt apropiate de cei care apreciaza faptul ca blogul ii sprijina in organizarea informatiilor, in documentare, in demararea de noi proiecte si ca intretinerea se face cu cost redus.

Noi segmente de audienta si cresterea notorietatii fimei / organizatiei sunt avantaje apreciate mai ales de cei care scriu bloguri de business, corporatiste.

De remarcat ca in acest an blogul apare mai important decat anul trecut pentru realizarea unui portofoliu personal, avantaj ce il putem lega de utilitatea in activitatea de documentare / cercetare, de asemenea cu o apreciere crescuta.

Procentele celor ce il apreciaza pentru cresterea notorietatii personale sau a firmei au scazut.

De asemenea, o descrestere semnificativa, de la 32.35% la 23.64%, apare referitor la a aprecia blogul pentru reactia rapida la evenimente - mult mai importanta reiese a fi validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - de catre 54.41% dintre respondenti.

35.  Enumerati alte avantaje

Total raspunsuri - 142

Alte avantaje apreciate de bloggeri:

  • Descatuseaza energii si inclinatii nebanuite. Da ocazia completarii personalitatii individuale prin exersarea libertatii de comunicare si validarea ei in spatiul public. Ne ajuta sa ne autocunoastem comunicand.
  • Constituie o forma alternativa de organizare si stocare a diverselor tipuri de informatie (imagini, video, muzica, insemnari etc). un alt avantaj il constituie accesul facil la informatia structurata pe domenii si categorii.
  • Mi-am propus sa aduc un anumit gen de muzica in constiinta/urechile publicului roman, incercand, acolo unde este cazul, si o usoara culturalizare din punctul de vedere a ceea ce cred eu ca este valoros in domeniu.
  • Crearea si dezvoltarea ca parte (neacademica) a unei comunitati de discutii in sfera psihanalizei aplicate si de for public, care in Romania nu exista anterior (si inca se afla abia la inceput).
  • Replica politica, exteriorizarea opiniilor, afront oponentilor, refularea impotriva imposturii, sentimentul (fals) ca ai dat o replica; determinarea unor semeni sa aiba o pozitie, o anumita pozitie.
  • O modalitate accesibila de: autoexpresie personala, intelectuala, artistica; prezenta, vizibilitate in grupurile in care doresc sa interactionez virtual.
  • Mod de a salva ceva ce a trecut, de a salva ceva din mine...informativ, imi place sa dau mai departe ceea ce mi-a placut.
  • Promovarea si raspandirea unor informatii cu valoare educationala, culturala, literara sau stiintifica.
  • Exprimarea opiniilor personale intr un mediu prietenos, obtinerea de feedback rapid si cinstit, articularea mai clara a ideilor sau opiniilor avand in vedere ca post-urile sunt scrise.
  • Dezvoltare educationala (cel putin in cazul meu).

36.  Enumerati eventuale dezavantaje

Total raspunsuri - 129

Printre dezavantajele remarcate de bloggeri:

  • Uneori "mananca" timp din alte proiecte. Poti fi expus criticilor neconstructive, gratuite.
  • Lipsa de credibilitate per total, in piata, este principalul dezavantaj pentru mine. Sunt prea multi bloggeri care nu scriu responsabil.
  • Posibilitate mai mare ca multe lucruri sa fie interpretate gresit (in special in cazul comentariilor).
  • Timp consumat cu scrisul si cititul de bloguri, in general timp consumat online in loc de interactionare live cu alti oameni.
  • Comentarii inutile sau puerile la care trebuie sa raspunzi din politete. Spam de sters zilnic. Rezolvare de conflicte, ciocniri de ego-uri.
  • Riscul de "a nu te face auzit" datorita tematicii abordate pe blog.
  • Presa citeaza din blog fara sa anunte sau incomplet.

37.  [*] Sunteti dispus sa includeti reclama pe blog?

da, am inclus deja - 192 27.35% 27.35%
da, voi include - 94 13.39% 13.39%
probabil - 307 43.73% 43.73%
niciodata - 109 15.53% 15.53%
Total raspunsuri - 702

Sa observam ca 1 din 4 bloggeri - 27.35% - au inclus deja reclama pe blog si este probabil sa includa si ceilalti, cu exceptia a 15.53%.

Procentul celor care nu vor include reclame - 15.53% - este total diferit de cel de 79.41%, bloggerii ce spuneau anul trecut ca nu isi propun sa castige bani.

Care poate fi explicatia: in perioada ce a trecut de la precedentul survey, au fost multe discutii si initiative legate de reclamele pe bloguri, de posibilitatea de a castiga bani din blogging; bloggerii au devenit mult mai interesati si informati cu privire la aceste aspecte.

Acest item si urmatorul nu au figurat in survey-ul de anul trecut, cand bloggerii au fost intrebati: Castigati bani din blogging?

da - 12 4.41%  4.41%
nu si nu imi propun - 216 79.41%  79.41%
nu, dar imi propun pentru viitorul apropiat - 44 16.18%  16.18%
Total raspunsuri - 272

38.  [*] Ce fel de reclama ati accepta pe blog?

bannere clasice - 374 28.23% 28.23% 53.27%
insemnari platite - 268 20.23% 20.23% 38.17%
sponsorizare - 335 25.28% 25.28% 47.72%
text ads ( AdSense ) - 348 26.26% 26.26% 49.57%
Total raspunsuri - 1325

Sa notam aici ca fiecare blogger a selectat in medie doua variante de reclama.

Mai mult de jumatate - 53% - accepta sau ar accepta bannere clasice.

Aproximativ jumatate se arata interesati de AdSense si sponsorizare. 

Insemnarile platite ar fi acceptate doar de ceva mai multi decat o treime - 38.17%.

^

2.IV. Sectiunea Blogosfera romaneasca

39.  [*] Care sunt caracteristicile unui blog bun? - selectie multipla

Ofera informatii interesante, utile, actuale - 520 17.44% 74.04% 17.20%  74.63%
Este un spatiu de dialog cu vizitatorii, demareaza dezbateri interesante, pune pret pe feedbackul primit - 403 13.51% 57.40% 13.64%  59.19%
Comenteaza / prezinta in Blogroll alte bloguri valoroase - 192 6.44% 27.35% 7.29%  31.61%
Are continut original, nu doar comentarii despre alte surse - 570 19.11% 81.19% 18.81%  81.61%
Este actualizat cel putin saptamanal - 411 13.78% 58.54% 14.15%  61.39%
Are un design placut si o navigare clara - 430 14.42% 61.25% 12.37%  53.67%
Este scris informal, cu umor - 424 14.22% 60.39% 15.17%  65.80%
Alte - 32 1.07% 4.55% 1.36%  5.88%
Total raspunsuri - 2982

Este o intrebare cu raspunsuri multiple, iar optiunile sunt aproape identice cu cele de anul trecut.

Cei mai multi dintre bloggeri - 81.19%  - apreciaza continutul original, apoi informatiile interesante, utile, actuale sunt considerate a caracteriza un blog bun de catre 74.04%; 

In jur de 60% dintre bloggeri au selectat fiecare dintre caracteristicile: design placut si o navigare clara, stil informal, cu umor, actualizarea cel putin saptamanala si crearea unui spatiu de dialog cu vizitatorii.

Comentarea de bloguri valoroase este o caracteristica apreciata doar de o patrime dintre bloggeri - 27.35%.

Fata de anul trecut singura deosebire este aprecierea in proportie mai mare a unui design placut si a unei navigari clare - 61.25% fata de 53.67% in 2006.

40. Alte caracteristici

Total raspunsuri - 58

Alte caracteristici notate:

  • scriitura dinamica, spectaculoasa
  • ca si o carte buna, un blog il consider bun daca am ceva de invatat din el, daca ma binedispune, ma informeaza prompt si daca proprietarul imi respecta parerile din comentarii fara sa ma jigneasca
  • pentru blogurile corporate - sa evite polemicile inutile, sa se axeze doar pe cititorii tinta si sa directioneze discutiile inspre efectele dorite
  • are o unitate si "personalitate" a lui, fara a parea o imprastiere de tot felul de materiale adunate pe faras
  • are numai continut original
  • nu contine elemente indecente, insulte
  • credibilitate
  • este scris intr-o romana corecta si cu talent (cvasi)literar. Simte "pulsul societatii" si il comenteaza cu spirit critic de calitate. Este responsabil (civic). Nu contine o supradoza de "eu am aparut in revista x", "eu am fost mentionat pe site-ul Y"
  • initiaza deschideri, idei, proiecte.

41. [*] Dati cel putin 3 exemple de bloguri romanesti pe care le considerati bune, justificati.

Total raspunsuri - 702

Mai jos apar blogurile care au fost mentionate de catre cel putin 4 respondenti - vezi analiza Cristi:

  1. zoso.ro - 78
  2. andressa.ro - 63
  3. manafu.blogspot.com - 44
  4. piticu.ro - 42
  5. visurat.ro - 41
  6. terorista.ro - 29
  7. comanescu.hotnews.ro - 26
  8. gramos.wordpress.com - 23
  9. fulgerica.com - 22
  10. bookblog.ro - 21
  11. buddha.voce.ro - 21
  12. tolo.ro - 20
  13. ciutacu.ro - 19
  14. jeg.ro - 19
  15. exarhu.ro - 16
  16. mintea-de-ceai.blogspot.com - 16
  17. deceblog.net - 15
  18. feeder.ro - 15
  19. dragosh.bloghost.ro - 14
  20. nastase.wordpress.com - 14
  21. zully-mustafa.weblog.ro - 14
  22. catastif.ro - 13
  23. orlando.ro - 13
  24. vivi.ro - 13
  25. arhiblog.com - 12
  26. fabricadejucarii.ro - 12
  27. kaizergogu.blogspot.com - 12
  28. pidjin.net - 12
  29. sutu.ro - 11
  30. andreirosca.bookblog.ro - 10
  31. voce.ro - 10
  32. danandronic.blogspot.com - 9
  33. inozza.blogspot.com - 9
  34. kitblog.com - 9
  35. subiectiv.ro - 9
  36. we3d.net - 9
  37. clickio.ro - 8
  38. iulianenache.blogspot.com - 8
  39. stefanstroe.ro - 8
  40. succes.dublu.ro - 8
  41. unapezi.fourhooks.com - 8
  42. ionut-ciurea.com - 7
  43. memoriesbox.blogspot.com - 7
  44. timsoft.ro/weblog - 7
  45. varabiescu.ro - 7
  46. amardezi.blogspot.com - 6
  47. andreanum.wordpress.com - 6
  48. danpetre.wordpress.com - 6
  49. eduard.ro - 6
  50. hellene-a-piece-of-me.blogspot.com - 6
  51. hi-q.ro/blog/florin - 6
  52. jimmy.ro - 6
  53. lifesux.ro - 6
  54. mihaidragan.ro/kindablog - 6
  55. pigbrother.us - 6
  56. politichii.ro - 6
  57. raduionescu.ro - 6
  58. abjectu.weblog.ro - 5
  59. adrian.filozofie.ro - 5
  60. aluiann.wordpress.com - 5
  61. cristi.discuta-liber.com/blog - 5
  62. didlee.weblog.ro - 5
  63. moara-lu-bunicu.org/suzi - 5
  64. monicaspune.blogspot.com - 5
  65. noexcuses.wordpress.com - 5
  66. raduceuca.com - 5
  67. rapireadinserai.blogspot.com - 5
  68. razvanmatasel.ro - 5
  69. smokingcoolcat.blogspot.com - 5
  70. tudorchirila.blogspot.com - 5
  71. ublog.ro - 5
  72. victorkapra.ro - 5
  73. alexbrie.net - 4
  74. articole.com - 4
  75. avionaru.ro - 4
  76. big.lazyadmin.ro - 4
  77. blog.dotcommerce.ro - 4
  78. blogoree.ro/blog - 4
  79. bucurenci.blogspot.com - 4
  80. bukresh.blogspot.com - 4
  81. bunny-power.blogspot.com - 4
  82. cyberculture.ro/blog - 4
  83. dragos.roua.ro - 4
  84. dragosdehelean.ro - 4
  85. ecostin.com - 4
  86. filipcte.ro - 4
  87. groparu.ro - 4
  88. grosseck.blogspot.com - 4
  89. hobbitul.ro - 4
  90. hoinar-pe-web.blogspot.com - 4
  91. iliuta.blogspot.com - 4
  92. jurnalismonline.ro - 4
  93. kidha7.blogspot.com - 4
  94. legi-internet.ro/blogs - 4
  95. lulutza.blogspot.com - 4
  96. mostly-harmless.ro - 4
  97. oana-dobre.blogspot.com - 4
  98. oradeanul.com - 4
  99. pagini.com - 4
  100. paginiweb.com/blog - 4
  101. patratosu.wordpress.com - 4
  102. poesis.weblog.ro - 4
  103. ratonul-iscoditor.weblog.ro - 4
  104. sowhat.fourhooks.com - 4
  105. spinei.hotnews.ro - 4
  106. supliment.polirom.ro/gheoland - 4
  107. tritonicnews.blogspot.com - 4
  108. vidal.weblog.ro - 4
  109. vladinho.net - 4

42. Blogurile caror personalitati din offline le urmariti? Aprecieri.

Total raspunsuri - 198

Mai jos sunt apar cei cu cel putin 3 mentionari:
  1. Adrian Nastase - 29 - comenteaza evenimente politice fara ura si cu ironie fina; un mare lider politic, considerat inaccesibil si devenit, prin blog, un model al comunicarii; cel mai bun si activ blogger dintre politicieni
  2. Victor Ciutacu - 17 - un jurnalist cu foarte mare impact de opinie;  parerile lui mi se par interesante
  3. Razvan Exarhu - 12 - scrie demential cateodata
  4. Dragos Bucurenci - 11 - ii apreciez ideile si scrisul; puncte de vedere percutante
  5. Catalin Tolontan - 10 - insemnarile non-sport sunt de prima mana
  6. Emil Brumaru - 9 - o revelatie; cu admiratie pentru un om care s-a adaptat mileniului, desi nu are varsta marii majoritati a bloggerilor
  7. Tudor Chirila - 8 - scrie interesant
  8. Florin Grozea - 8 - il apreciez pentru ca scrie, vorbeste cu fanii, raspunde si vorbeste despre muzica
  9. Cezar Paul Badescu - 7 - un blog incisiv
  10. Dan Andronic - 5 - apreciez  consultantul
  11. Radu Pavel Gheo - 5 - unul din oamenii care ma fascineaza prin creatia lor
  12. Cristian Manafu - 5 - din antreprenorii ce-i urmaresc
  13. Andrei Chiliman - 4 - il urmaresc cu interes
  14. Orlando Nicoara - 4 - din antreprenorii ce-i urmaresc
  15. Iulian Tanase - 4 - interesant
  16. Radu Afrim - 3 - un blog nonconformist, al unui regizor pe masura
  17. Iulian Comanescu - 3 - obiectiv
  18. Cristian Diaconescu - 3 - il urmaresc din cand in cand ( blog inaccesibil )
  19. Oana Dobre - 3 - scrie bine 
  20. Ioan T. Morar - 3 - o surpriza placuta
  21. Mihai Morar - 3 - tanar, face bine orice incepe
  22. Vlad Petreanu - 3 - analize bune
  23. Traian Ungureanu - 3 - merita citit.

43. Care personalitati ati dori sa isi deschida bloguri? De ce?

Total raspunsuri - 209

Cel putin de 3 ori au fost mentionati:

  1. Mircea Badea  - 17 - ar avea destule de spus, pe care nu le poate comunica la TV; si-ar da seama ce e cu bloggingul despre care tot vorbeste
  2. Mircea Cartarescu - 16 - ar avea o influenta mare si idei interesante in blogosfera romaneasca
  3. Traian Basescu - 14 - pentru ca e nevoie sa aflam parerile personale ale presedintelui Romaniei si de pe blog, scrise de el; e un bun comunicator, e interesant
  4. Gigi Becali - 8
  5. Andrei Gheorghe - 5 - rubrica din 24fun este un excelent material pentru un blog 
  6. Cristian Tudor Popescu - 5 - pentru temperat entuziasmul matinal
  7. Corneliu Vadim Tudor - 5
  8. Mihaela Radulescu - 4
  9. Robert Turcescu - 4
  10. Mircea Dinescu - 3 - ar avea ceva de spus, mai ales in celebra lui nota umoristica
  11. Oana Pellea - 3
  12. Andrei Plesu - 3 - un blog personal, al propriei vieti culturale.
Cu cateva exceptii sunt numele care au fost propuse si la RoBlogFest 2007, categoria Personalitatea romaneasca cea mai asteptata sa isi faca blog, primele trei locuri fiind:
  1. Traian Basescu
  2. Mircea Badea
  3. Mircea Cartarescu 
Alte raspunsuri primite au vorbit si despre:
  • ministrul invatamantului, inspectorii generali din directorii din sectorul invatamant - spre a invat cum se poate face instruire, educatie, formare profesionala si de-a lungul vietii utilizand noile tehnologii pe care nu le aplica si nici nu pun pret pe ele
  • primarul fiecarui oras sa isi deschida un blog pentru a fi in contact direct cu locuitorii orasului
  • cercetatori, profesori universitari, conducatori de doctorat.

44. [*]  Ce a adus nou ultimul an pentru blogul dvs?

Printre raspunsurile primite:

  1. lansarea sa
  2. comentarii mai multe
  3. publicitatea
  4. comentarii incurajatoare pentru utilizarea in educatie
  5. idei valoroase in fiecare zi
  6. vizitatori mai multi, evolutie in planul calitatii scrisului, confirmarea faptului ca scriu bine
  7. in acest an am invatat mai multe despre bloguri si blogul colectiv la care scriu a fost deschis in cadrul unui curs din proiectul Economia bazata pe cunoastere. Am inteles utilitatea pentru educatie si sigur voi deschide un altul pentru lucrul cu elevii.
  8. o urcare importanta in topul celor mai cunoscute bloguri din tara, numeroase comentarii si sugestii despre continut, colaborari cu alti bloggeri cunoscuti
  9. muuuuulti prieteni buni! De fapt, inca prieteni online.
  10. update-uri tehnice, colaboratori si cunostinte noi, cunostinte despre lumea online
  11. o multime de prieteni, de cunostinte (tehnice si nu numai). M-a determinat sa-mi dau demisia si sa incep o afacere pe cont propriu :)
  12. a adus aproape 50000 de vizitatori in doar cateva luni.
  13. construirea unui brand personal si credibilitate
  14. exprimarea prin video (cel mai important) -noi prieteni -o noua colectivitate
  15. am interactionat cu cateva personalitati din cultura si jurnalism
  16. noi proiecte, cursuri / carti dezvoltate pornind de la insemnarile pe blog
  17. dezvoltarea blogosferei din Moldova si cel mai mare trafic a unui blog din Moldova
  18. cresteri de trafic si un venit peste medie
  19. maturizare in scriere
  20. un domeniu .com
  21. reclama si experimente de blog advertising
  22. reclama platita
  23. un design mai interesant
  24. blogul mi-a adus mai multa incredere in parerile proprii si m-a ajutat sa ma redescopar ca om...m-a ajutat sa-mi schim principii datorita oamenilor de valoare pe care am avut ocazia sa-i cunosc prin intermediul lui
  25. am inceput sa iau interviuri artistilor care imi plac
  26. la intrebarea asta, cel mai bine ar raspunde cei care ma citesc
  27. formarea unui canal de comunicare, "stalp" pentru sustinerea unei retele din punct de vedere SEO
  28. eu nu vad blogul ca pe o modalitate de a ma "afirma" in public. Mai degraba e auto-evaluare... Scriu in general pt mine si putinii prieteni care ma citesc. 
  29. crestere a sentimentului de comunitate, numar mai mare de prieteni
  30. mai multa claritate in ceea ce priveste directiile in care trebuie sa merg anul asta
  31. un blogroll mai bogat
  32. mobile blogging
  33. cititori mai multi, fidelizare si conturare a target-ului, notorietate si autoritate mai bune in motoarele de cautare
  34. o consolidare a vizitatorilor si cresterea numarului lor + aparitii multiple in presa scrisa si tv
  35. mai multe contacte de business, relationare in piata de publicitate, o mai mare disciplina in acumularea si procesarea de informatii din domeniul care ma intereseaza - internet 3D, tehnologia viitorului, lumi virtuale
  36. mi-am facut foarte multi prieteni de calitate, aliante profitabile in blogosfera 6, destul de multi bani din reclama pe blog
  37. cateva premii la roblogfest, niste aparitii de la tv si ... da, cativa prieteni
  38. un numar destul e mare de reactii pe alte bloguri
  39. a crescut traficul, au aparut primele cereri de reclama, a participat in diverse proiecte legate de bloguri (gen Blogoree Romanian Tour si altele).

45. [*] Ce considerati ca s-a intamplat semnificativ in blogosfera romaneasca in ultimul an?

Bloggerii respondenti au punctat ca fiind semnificativ:
  1. cresterea, maturizarea, independenta manifestata a celor care scriu
  2. interesul manifestat de lumea politica si bloguri politice bune
  3. diversificare, maturitate, utilitate in profesie
  4. o imensa masa de informatie din care uneori reusesti sa extragi greu esentialul, dar de cele mai multe ori informatie de care ai nevoie; este acolo alaturi de experiente si comentarii
  5. din ce in ce mai multe bloguri, specializate pe diferite domenii, care ofera informatii credibile
  6. campania de blogvertising
  7. tot mai multi jurnalisti, politicieni, scriitori si personalitati publice au intrat in blogosfera
  8. proiecte lansate in blogosfera, tentative de coagulare
  9. a crescut cantitativ si s-a rafinat tehnic
  10. s-a vorbit foarte mult in presa scrisa si la TV despre bloguri
  11. intâlnirile de bloggeri, concursurile, aparitia unor bloggeri la TV, forumul Blogoree
  12. din ce in ce mai multe media traditionale si-au deschis bloguri; pe langa institutii, un numar in crestere de jurnalisti au bloguri personale. Mai multe dezbateri pe tema blogurilor, nu neaparat si mai constructive
  13. concursul bloggeri.ro
  14. aparitia ZeList
  15. cresterea numarului de bloguri corporate
  16. razboiul asta surd si fara rost intre bloggeri si jurnalisti
  17. roblosfera a crescut foarte mult in ultimul an si s-a diversificat 
  18. foarte mult aparand multe bloguri de nisa; bloggerii maghiari au capatat vizibilitate in roblosfera, ceea ce e un lucru pozitiv
  19. aparitia web 2.0
  20. au aparut multe bloguri specializate, mai bine targetate
  21. organizare RoBlogFest
  22. oamenii care pana acum nu credeau in bloguri au inceput sa scrie online
  23. bloggerii au ajuns sa treaca peste bariera virtuala, sa se intalneasca si uneori sa formeze o adevarata echipa - vezi Protestul de la TVR, Schimb de Carti, intalnirile aproape saptamanale dintre bloggeri, emisiunile de la radio si TV
  24. au aparut mai multe bloguri culturale, unele fiind foarte bine scrise.

46. [*] Previziuni, ce ati dori pentru blogosfera romaneasca?

S-au exprimat mai multe dorinte decat previziuni:

  1. profesionalism si adoptarea standardelor Web
  2. crearea de comunitati bazate pe tematica abordata
  3. o publicatie electronica a bloggerilor, conferinte ale bloggerilor, un sistem de certificare deontologica privind comportamentul pe web, evaluarea calitatii blogurilor pe domenii
  4. mai multa unitate, articole bune, care exprima ideile acelor oameni, mai putine feedback-uri si mai multe idei puse pe bloguri, mai putina cearta
  5. o intensa activitate si o puternica pentetrare pe piata online a informatiilor de tip eLearning, tutoriale si manuale online pe diferite teme
  6. mai multa cultura
  7. cred ca blogosfera romaneasca va creste valoric, iar advertiseri vor publica si la noi reclame de tip CPM cu plata foarte buna
  8. nu am asteptari de la blogosfera romaneasca, poate si pentru ca nu cred in conceptul de blogosfera romaneasca, ci in originalitatea fiecarui blog in parte
  9. seriozitate si responsabilitate mai mare
  10. Romania, ca si tara, sa fie promovata in strainatate si prin bloguri 
  11. cred ca incetul cu incetul blogosfera va avea rolul unei agora grecesti, in care vor fi dezbatute si rezolvate multe probleme ale comunitatii
  12. as dori calitate si cat mai multa informatie proaspata si de interes; in acelasi timp blogul se preteaza mult mai mult la analize asupra unor chestiuni de fond
  13. mai multe campanii pe diverse probleme sociale, initiate in blogosfer.; numarul vizitatorilor blogurilor, cat si influenta unor bloggeri, reprezinta un potential imens pentru asemenea campanii
  14. e nevoie de o baza de date de bloguri pe mai multe coordonate
  15. as dori ca oamenii sa treaca din pasivitate si sa fie mai activi, nu doar sa citeasca ci sa si raspunda
  16. cat mai mult content de calitate/ original
  17. mai multe bloguri de business 
  18. bloggeri mai de calitate - in speta, care sa cunoasca gramatica limbii romane si unele principii morale de baza, precum si notiunile elementare de netiquette
  19. mai mult seriozitate, cateva organizatii gen b5media sau 9rules
  20. as dori sa apara mai multe bloguri tematice (teatru, design, moda, film, gastronomie, societate) de asemenea mi-as dori ca mai multe institutii sa isi faca blog (facultati, galerii de arta, teatre, grupari sportive ...); un blog ar reprezenta mediul potrivit pentru interactiunea cu publicul si pentru a castiga notorietate
  21. mi-as dori sa devina un fel de bibiloteca cu "carti" din diferite domenii
  22. sa creasca in valoare informationala, in calitate, sa atraga mai multe personalitati si sa renunte la competitia absurda (in viziunea mea) cu media clasica.

47. Ce alte intrebari considerati ca ar fi trebuit sa contina chestionarul? Dati si raspunsurile.

Total raspunsuri - 132

Alte intrebari sugerate:

  1. Daca se sustine un brand/organizatie cu blogul personal? Aveti o deontologie proprie in activitatea de blogging? Descrieti principiile.
  2. Ar fi fost utile cateva intrebari referitoare la etica, la modalitatile de relationare cu comunitatea online.
  3. De ce v-ati creat un blog?
  4. Intrebari cu privire la: domeniile de competenta ale blogurilor, mai detaliate si mai justificate; maniera de redactare a continutului, daca e importanta; acuratetea informatiilor, intereseaza?; daca e util sa existe bloguri ale publicatiilor online; in ce domenii unde inca nu exista ar mai fi utile blogurile.
  5. Ce relevanta are blogosfera pentru Romania (social, cultural, politic, etc.)? Cred ca poate inspira schimbari ori dezvoltari benefice. Si cred ca poate educa. 
  6. E important ca bloggerii sa isi asume tipul de responsabilitate propriu unei "figuri publice"? De ce? 
  7. Modalitati de promovare a blogurilor.
  8. Nu contin e prea mult despe domeniul religie/spiritualitate.
  9. Ati cam uitat de minoritati. In rest e foarte bun.
  10. intrebari legate de relatia blog-mediul offline. Blogosfera romaneasca nu e rupta de realitatea sociala, cel putin asa imi place sa cred. Ar fi interesant de vazut daca blogurile romanesti pot schimba sau influenta ceva din mediul offline.
  11. Cat de mult va pasa de trafic ? 
  12. Cate ceva despre eticheta, drepturi de autor.
^

3. Anexe

3.1.Estimarea dimensiunii blogosferei romanesti ( realizata de Carmen )

In 2005 apreciam ca blogosfera romaneasca numara 5000 bloguri, iar in 2006 -  12-14000 bloguri.

Avand in vedere cresterea numarului de bloguri pe weblog.roBlogger ( blogspot ), WordPress, aparitia de noi platforme si retele sociale romanesti, cresterea numarului de utilizatori romani pe retele sociale ca 360.yahoo.com,  FaceBook, Netlog, MySpace, hi5, consider ca putem vorbi acum de mai mult decat 100000 de bloguri romanesti.

Ar trebui evaluat cate dintre acestea sunt active, cate bloguri din cadrul retelelor interactioneaza cu bloguri exterioare sau sunt vizitate din afara retelei.

In tabel apar: platforme de blogging romanesti, hosting romanesc pentru bloguri, retele romanesti, sisteme de blogging si retele internationale.

Nr.
Sistem gazduire
Numar in iulie 2005
Numar in august 2006
Numar in oct 2007
Modalitate de determinare
Platforme de blogging romanesti
1

weblog.ro

sistem romanesc ( g )

1200 3500

21200

21

270

Categorii/statistici la weblog.ro

Obs 2005: un procent destul de mic sunt webloguri actualizate periodic si majoritatea sunt webloguri personale

Obs 2006: perfectionari ale sistemului in anul ce a trecut; se remarca tot mai multe bloguri valoroase

Obs 2007: Cu o medie de 9 insemnari / blog, procentul blogurilor active este mai ridicat decat in anii trecuti, dar destul de scazut raportat la numarul de bloguri gazduite

21 bloguri gazduite in reteaua fabrica de bani, 270 in blog.acasa.ro; la blog.kappa.ro se pare ca s-a incheiat colaborarea

2

Ablog

sistem romanesc ( g )

- 250 2000

liste bloguri

Obs 2006: nu exista in vara 2005

3

MyBlog.ro

utilizeaza sistemul OS  Lifetype

- 500 2000

lista utilizatori

Obs 2006: nu exista in vara 2005

4

epolitics

sistem romanesc eKontent( g )

    320  
5

sato

sistem romanesc

25 25 20 pagina instalari
6

Four Hooks

sistem romanesc ( g )

- 12 19

network

Obs 2006: nu exista in vara 2005

7

bloguri ProTV

sistem romanesc ( g )

    32  
8

B-log

sistem romanesc ( g )

- 20 20

catalog

Obs 2006: nu exista in vara 2005

9

Bloguri hotnews

sistem romanesc ( g )

- 5 10

pagina start

10 CSBlog

sistem romanesc

5 5 -  
11

Eyeblog

sistem romanesc

10 10 - pagina instalari
Domenii de gazduire romanesti
12

Bloghost.ro

utilizeaza sistemul OS  Typo

- 100 100

lista utilizatori

Obs 2006: nu exista in vara 2005

13

UBlogs.ro

utilizeaza sistemul OS bloxster

  1000 5700

statistici

Obs 2006: nu exista in vara 2005

14

Inlink.ro

utilizeaza sistemul mycommunityplace.com

  520 1850 statistica pe pagina de intrare in bloguri
15

haipa.ro

utilizeaza sistemul wordpress

- - 250

Google

site:haipa.ro

16

Romblog.ro

utilizeaza sistemul Blogger (?)

- - 150

Google

site:roblog.ro

17

blog.osn.ro

utilizeaza un sistem OS

- - 50

Google

site:blog.osn.ro

18

this.ro

utilizeaza sistemul wordpress

- - 11

pagina start

19

bloging.ro

sistem romanesc Media Wings

- - 150

pagina de start

fara RSS

20

pmedia.ro

retea de bloguri - pe domeniul proprie gazduieste bloguri wordpress

- - 18

pagina bloguri in retea

21

200blog.com

utilizeaza sistemul OS serendipity

- 1? -

Google

site:200blog.com

Obs 2006: nu exista in vara 2005

22 Jurnale.ro 1200 1200 7000
5000

Obs: numarul de jurnale deschise apare pe pagina de start; nu au RSS individual, doar comun; multe rar actualizate ( mai putin de 100 insemnari in total / 24h ), teme personale, dificil a fi urmarite individual

23

Softpedia blogs

utilizeaza sistemul OS Invision Power Blog

  500 1600

statistici pe pagina de intrare in bloguri

RSS comun, greu de urmarit, putine bloguri au m m insemnari si sunt actualizate

24

Roportal blogs

utilizeaza sistemul OS Invision Power Blog

 

200

400

statistici pe pagina de intrare in bloguri

RSS comun, greu de urmarit, putine bloguri au m m insemnari si sunt actualizate

Retele de bloguri/ sociale romanesti
25

komunitate mykiss.ro

retea de bloguri - sistem romanesc

- - 1300

director bloguri

un procent scazut contin cateva insemnari

26

blog.ele.ro

retea de bloguri - sistem romanesc

- - 650

pagina de start

fara RSS, greu de urmarit

27

blog.eva.ro

retea de bloguri - sistem romanesc

- - 500

Google site:blog.eva.ro

fara RSS, greu de urmarit

28

ro.mykinda.com

retea de bloguri colective

- - 6

pagina de start

29

inpolitics

retea sociala pe teme politice romaneasca eKontent

    250 pagina bloguri membri
30

comunitatea Coca-Cola.ro

retea sociala romaneasca

- neprecizat 500 Obs 2007: Google
site:coca-cola.ro/prieteni/blogs
31

generatia asteptata

retea sociala romaneasca

- - 300 bloguri vide  
32

comunitatea Spatiulmeu.ro, clona MySpace

 - neprecizat 600 Obs 2007:
site:spatiulmeu.ro blog
33 Sibir.ro
retea sociala romaneasca
- - 100

Google

site:sibir.ro/blog

34

voce..ro
retea sociala romaneasca

- - 20

pagina start

35 ZZN.ro
retea sociala romaneasca
- - 4000
membri
bloguri inaccesibile din exterior
Platforme de blogging
36 Blogger ( blogspot ) 300 1000 28600

Google

site:blogspot.com, pagini in romana

site:myaiesec.net, pagini in romana ( 20 - in 2006 )

Statistici la Blogger referitor la utilizatori din Romania - Blogger: Browse Profiles - Romania

37 WordPress 100 600 2000

Google

wp-login.php OR wp-rss2.php, pagini in romana

site:wordpress.com, pagini in romana

Obs 2005: www.lx.ro ofera gazduire

Obs 2007: 600 + 1400

38 b2evolution 20 20 25 Google

powered b2evolution, pagini in romana

39 LiveJournal 50 50 200

Google

site:livejournal.com, pagini in romana

40 Windows Live Spaces 20 100 800

Google

site:spaces.live.com, pagini in romana

41 my.opera.com - - 100

Google

site:my.opera.com, pagini in romana

42 theSpoke 20 30 30 sectiunea romana - ro.thespoke.net - director membri
Obs 2007: subdomeniul ro.thespoke.net nu mai exista;

Google

site:thespoke.net, pagini in romana

43 360.yahoo.com 30 1200 50000
( minim )

Calcul 2005: Google

site:360.yahoo.com, pagini in romana

Determinare 2006: cautare utilizatori din Romania
Determinare 2007: useri la 100 km Bucuresti
44 Typepad 50 2? 30

Google

site:typepad.com, pagini in romana

45 Movable Type 20 30 30

Google

powered movable type, pagini in romana

link: movabletype.org, pagini in romana

46 CommunityServer 20 20 20

Google

communityserver, pagini in romana

47 Textpattern 20 20 30

Google

Textpattern, pagini in romana

48 Nucleus CMS 50 50 10

Google

link:nucleuscms.org, pagini in romana

powered nucleus, pagini in romana

49 Zope 10 10  

Google

link:zope.org, pagini in romana

50 phpBB, Expression Engine, Radio Userland, Drupal, Greymatter, Blosxom, Xanga, SquareSpace, sweblog.net, blog4ever.com, elgg.net 100 200 200  
Retele sociale
51 Netlog ( fost Facebox ) - - 790000
membri

40000 bloguri (?)
un procent mic de utilizatori utilizeaza blogul, in special pentru insemnari personale
( zilnic se scriu ~ 6000 insemnari - daca cel putin o insemnare pe saptamana => 40000 bloguri )
52 FaceBook - - 9700 membri pagina utilizatori din Romania - FaceBook Networks
blog implementat prin optiunea My Notes ( are RSS ) - nu toti membrii utilizeaza facilitatea
53 MySpace - - 800 Google site:blog.myspace.com, pagini in romana
54 hi5 - - 700 Google site:hi5.com journal
 pagini in romana

Apreciez insa ca sub 12000 de bloguri sunt active - cu o viata mai lunga de 6 luni, cu insemnari de cateva ori pe saptamana. 

Reiau argumentele aduse si anul trecut, din care rezulta ca aproximativ 10-12% din blogurile existente sunt active.

In studiul din aprilie 2006 Plates-formes de blogs publicat de Le Journal du Net, se numesc bloguri active cele actualizate cel putin lunar, in ultimele 3 luni.

Se poate constata ca aproximativ o treime din blogurile existente sunt active, in acceptiunea definitiei putin mai flexibile din acest studiu.

In raspunsul pe care Kevin Burton l-a dat lui David Sifry, referitor la ultimul raport Technorati, spunand ca numarul de 50 milioane de bloguri este exagerat ( 76 de milioane acum, nu? ), a dat doua definitii posibile ale blogurile active: o insemnare pe zi sau cel putin una pe saptamana; ar rezulta 6 milioane de bloguri, intrucat Technorati primeste ping de la 1.5 milioane pe zi ( pastrand proportiile ar fi 9 milioane active pe plan mondial ).

^

3.2.Comentarii pe alte bloguri si alte prezentari

Mai jos apar comentariile de pe bloguri, referitoare la RoBloggersSurvey2007:

Alte prezentari:

  1. Romania Libera: Blogosfera romaneasca intra la analize, de Cristian Curus, 5 octombrie
  2. Dilema veche: Blogurile, la a doua dare de seamă, de Cosmin Popan, 15 octombrie
  3. Atelier LiterNet: Am blog, sunt cineva, de Cosmin Popan, 19 octombrie, preluare din Dilema Veche
  4. Toolbox Online Communication: Cristi Manafu a prezentat o prima analiza a rezultatelor, 16 octombrie
  5. IQads.ro: Cand au incetat blogurile sa mai fie amuzante, de Ana Militaru, 17 octombrie
  6. Jurnalul National: Jumatate din bloggeri sunt in Bucuresti, de Alexandru Radescu, 23 octombrie
  7. dailyBusiness.ro: Doar jumatate dintre bloggerii romani le dau anonime, 23 octombrie
  8. Business Standard: Femeile au o treime din blogurile de pe piata romaneasca, de Sorina Iordan, 26 octombrie
  9. Capital: Blogurile se pun pe construit imagine, de Roxana Ivan, 26 octombrie
  10. dailyBusiness.ro: Aproape jumatate dintre bloggeri au doua sau mai multe jurnale online, 30 octombrie
  11. dailyBusiness.ro: Bloggerii si-au schimbat parerea - vor sa includa reclame pe bloguri, 31 octombrie
  12. dailyBusiness.ro: A. Nastase, cel mai citit blogger cu activitate offline. Sunt asteptati Badea, Cartarescu si Basescu, 5 noiembrie
^

3.3.Lista blogurilor/site-urilor care au publicat informatia despre chestionar

Raspunsuri primite la RoBloggersSurvey2007:

30 septembrie -  48 - 6.9%

1 octombrie -   172 - 24.5%

2 octombrie -   115 - 16.4%

3 octombrie -  120 - 17.0%

4 octombrie -  42 - 5.9%

5 octombrie -  41 - 5.9%

6 octombrie -  30 - 4.2%

7 octombrie -  16 - 2.3%

8 octombrie -  26 - 3.7%

9 octombrie -  20 - 2.8%

10 octombrie -  16 - 2.3%

11 octombrie -  26 - 3.7%

12 octombrie -  12 - 1.7%

13 octombrie -  18 - 2.7%

total - 702

Mai jos apare lista blogurilor care au publicat o insemnare despre chestionar si / sau logo-ul - multumiri.

    13 octombrie
  1. zi@rit
  2. La Caterinca
  3. Waven, o parte din mine
  4. Frobenius 2.0

  5. 12 octombrie
  6. Blogul cu PRaz

  7. 11 octombrie
  8. Media lui Comanescu
  9. Digital si Analog
  10. Memories Box

  11. 10 octombrie
  12. Vultoor’s BLOG
  13. Daniel Popescu
  14. Times.ro

  15. 9 octombrie
  16. Silviu Vert
  17. PRIVIRI INVERSE - Fii atent la ce simti...
  18. C@fe Gradiva
  19. TPark - Parcare prin telefonul mobil
  20. adpedia blog - relatii publice si comunicare online

  21. 8 octombrie
  22. Nu plange ca s-a terminat, bucura-te ca s-a intamplat.
  23. Liviu Taloi - consultant eCommerce si auditor de site-uri

  24. 7 octombrie
  25. Capello's blog
  26. Rami’s BLOG
  27. UVVG Forum
  28. cristealizari
  29. DianaDragomir Blog
  30. PRAXIS - blog Aurel Mateescu
  31. Digital Guide
  32. Carpe Diem!
  33. Tehnic NET
  34. Atitudini fara platitudini
  35. raduionescu.ro
  36. DRAGOŞescu.com

  37. 6 octombrie
  38. BLOGTECH
  39. simple-webdesign.com
  40. olvasó - mezei k. nelli stílusgyakorlatai olvasmányokról, nézményekről, egyebekről

  41. 5 octombrie
  42. paulierco’s blog
  43. Escu Times
  44. Blogreview - Revista blogosferei
  45. My wardrobe and me
  46. POLITICA se face cu ....
  47. Lazar’s
  48. Auras blog
  49. aiurea.eu
  50. BlackSaphire - glow reloaded
  51. raluca from the job: Bloggers survey - 2007
  52. Feeder
  53. Blogul de Relatii Publice:: Andrei Chirica :: PR Blog
  54. Memories Box
  55. A Hét

  56. 4 octombrie
  57. raluca from the job
  58. elena netea. photo blog
  59. HWPedia
  60. Amar de zi
  61. Despre vizual in general -

  62. 3 octombrie
  63. Tehnic NET
  64. Hoinar pe web
  65. Alin Popescu
  66. elenalog
  67. prin Bucuresti
  68. Razvan Cranganu | Blog & Design
  69. [alex brie . net] » regular blogging since 2003

  70. 2 octombrie
  71. Vivi’s developer blog
  72. MyKinda Business si Media
  73. Fumuri Online
  74. my news, my way
  75. Povestiri din tara Dragos Roua
  76. Blogul lui Militaru
  77. kiddie's blog
  78. Chestiuni
  79. curentulindus.com
  80. WeBlog - Blog gratis. Blogging si Hosting. Jurnalul tau on-line!
  81. Alexandra Groza
  82. 0727274221
  83. jurnalismonline.ro
  84. voce.ro
  85. Cristi Parvan’s blog
  86. << fulgerica << Nobody is perfect, I am Nobody
  87. Neagrigore
  88. Can of thought
  89. LIFESUX...
  90. BLOG de VRANCEA
  91. Mihaela Berneaga
  92. A Smaller Bang
  93. George Toma
  94. NEO's blog - Blog cu tema
  95. subiectiv | pur si simplu
  96. La rose que j'aimais....
  97. mafi^hotz blog
  98. eCostin.com
  99. Pensées-lutze
  100. Vise cu ochii deschişi
  101. Creatie
  102. scribu - propria subcultură
  103. alex popovici
  104. Cele mai bune lucruri in viata sunt gratis...
  105. Let me blog your mind
  106. Jimmy`s Blog - Blog Personal, Computere, Funny, Gaming, Stiri, Tips, Tricks and Yahoo Messenger
  107. "Some things will never change..."
  108. Lumea nwradu
  109. IT Business Blog
  110. Soft Pr0n ivil Bunny Love
  111. The UberLoverz
  112. Rimel Club
  113. Bihoneanu
  114. Ze List
  115. Justin | Blog
  116. Blogu' lu' Marius
  117. Cristian Ciofu - personal blog| Blogging & Loving
  118. Andrei Rosca despre viata, marketing, antreprenoriat
  119. drojdie`s blog
  120. Rares Nastai
  121. Grupa 1408

  122. 1 octombrie
  123. Junior Blogger
  124. Andressa
  125. Emi Gal 
  126. BLOGoree.ro blog
  127. zoso's blog
  128. Digital Guide
  129. my poofy obsessions
  130. Metropotam
  131. Quinzelle`s Heaven
  132. Gramo’s World
  133. Laptopiseţul
  134. Forumul bloggerilor
  135. piticu.ro
  136. Blogu’ lui alt…c|neva
  137. Florin Grozea >>> Hi-Q

  138. 30 septembrie
  139. Despre chestii din viata (cu si fara tehnologie)
  140. L3ST’s Blog
  141. sparking curious mind
  142. Terorism de cititoare
  143. Dragos Dehelean - Relatii Publice si comunicare online
  144. Andrei Militaru
  145. Catastif
  146. A lu' Ionut
  147. Jurnal de noapte
  148. Mihai Moscovici
  149. de ce? blog
  150. engambament
  151. I, the CyberGolem
  152. adrian boioglu - tot mai sus
  153. Joobs.ro Blog
  154. Chestiuni
  155. blogdeGoriulian 
  156. de ce? blog
  157. Ghidoo. Descopera internetul interesant

Technorati Tags:    

^

[ <<eJurnal ]