English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Also in Romania
07/29/04

Este titlul insemnarii de la CorporateBlogging.Info despre weblog-ul Timsoft.

Nota este preluata si de b-spirit.com.

Daca primul weblog, CorporateBlogging.Info, il urmaresc de mai multa vreme,  weblog-ul b-spirit.com l-am descoperit abia acum - si iata doar cateva comentarii interesante:

Posted by Carmen at 10:14:27 pm into the following categories: Bloguri in Business


DPubS - Mellon Funded Open Source Project
07/27/04

Lista Mellon Funded Open Source Projects and Technologies este completata de un nou proiect, numit DPubS - Digital Publishing System, la Cornell University Library - via Couros Blog.

Proiectul continua Euclid Project, o colectie de jurnale online de statistica si matematica.

"Project Euclid supports cost efficient distribution of serial literature in mathematics and statistics, and now DPubS will be enhanced and released as a general-purpose publishing platform for scholarly literature in diverse fields. It will support peer review, have extensive administrative functionality, and will provide interoperability with open source repository systems such as Fedora? and DSpace?."

Posted by Carmen at 05:23:48 pm into the following categories: Open Source / Content


Din nou despre utilizare weblog-uri in companii
07/26/04

Despre utilizare weblog-uri in companii:

Weblog-urile ca instrumente de comunicare pentru firme, director european de astfel de  weblog-uri  la CorporateBlogging.info.

Un alt director de weblog-uri in firme la CEOBlogsList.

Posted by Carmen at 09:48:40 pm into the following categories: Bloguri in Business


701 e-Learning Tips
07/25/04

Masie Center a publicat 701 e-Learning Tips - Free Digital Book, o colectie rezultata in urma apelului pe care il faceau in aprilie 2004.

Intentia initiala era de a face publice 101 idei, cum s-au primit peste 1000, au fost selectate 701, grupate in 14 capitole, plus un bonus al tip-urilor lui Elliot Masie.

O arhiva similara este PDQ - Professional Development QuickTips la techLEARNING.

Ce idei interesante ati gasit si ce ati fi propus, daca ati fi raspuns?

Posted by Carmen at 10:51:09 pm into the following categories: Termeni eLearning, eLearning in scoli/facultati


Cartea 'Ghid eLearning'
07/23/04
Tocmai am primit un telefon de la editura, prin care sunt anuntata ca mi-a iesit de sub tipar cartea Ghid eLearning.

Din Introducere:

Proiectul ?Sistem de educaţie continuă la distanţă prin intermediul Internetului?, susţinut financiar de către Programul Phare al Uniunii Europene, prin mijlocirea Agenţiei de Dezvoltare VI Nord Vest,  a implementat şi derulat un număr de şapte cursuri online pentru firme din judeţul Cluj: Management, Marketing şi promovare, Managementul resurselor umane, Logistică, Ergonomie şi organizarea muncii, Managementul calităţii, Management financiar.

Pentru lectorii cursurilor, cadre didactice universitare, traineri sau consultanţi cu o vastă experienţă, acest proiect a ?nsemnat prima incursiune ?n eLearning. Aşa ?nc?t, una dintre primele faze ale proiectului a constat ?n cursul online care i-a pregătit ca Facilitatori eLearning, cursul ?n sine dorindu-se a fi un model de bună practică.

Volumul de faţă conţine materialele cursului, legate de  facilitarea cursurilor online, proiectarea materialelor, stiluri de ?nvăţare, elemente de Educaţia Adulţilor, c?t şi de aspecte tehnice ale mediilor de ?nvăţăm?nt online.

 Au fost adăugate şi capitole noi, cum sunt cele referitoare la Learning Objects, standarde eLearning, RSS, weblog-uri.

Toate capitolele sunt ?nsoţite de o bogată colecţie de resurse online, care pot fi accesate la secţiunea Resurse a site-ului Timsoft.

Sunt prezentate de asemenea şi c?teva dintre temele de discuţie şi analiză propuse participanţilor la curs.

Sperăm ca volumul să reflecte experienţa autoarei Carmen Holotescu, director al firmei de eLearning Timsoft SRL Timişoara, ?n facilitarea de cursuri online pentru universităţi şi firme, ?n moderarea unei comunităţi eLearning şi de workshop-uri online internaţionale, ?n implementarea mediului eLearn TS, precum şi ca tutore online la Universitatea Maryland din SUA.

Informaţiile prezentate se doresc a fi utile celor care implementează programe de cursuri online ?n universităţi sau firme, celor care moderează cursuri sau seminarii online, precum şi profesorilor care vor să utilizeze materiale şi comunicare online ?n predarea tradiţională.

Cuprins:

 

Introducere

Cap.1. Introducere ?n eLearning
1.1. Ce este eLearning?
1.2. Avantaje şi dezavantaje
1.3. C?teva repere
1.4. Alte informaţii
1.5. Să discutăm

Cap.2. Medii virtuale de invăţare
2.1. Structură, facilităţi, clasificări ale mediilor
2.2. Sisteme pentru gestionarea cursurilor ? LMS
2.3. Sisteme pentru gestionarea conţinutului ? LCMS
2.4. Instrumente de editare ? CMS
2.5. Tehnologii multimedia pentru colaborarea online
2.6. Unelte pentru evaluarea cunoştinţelor
2.7. Alte informaţii
2.8. Să discutăm

Cap.3. Particularităţi ale Educaţiei Adulţilor. Stiluri de ?nvăţare
3.1. Elemente din Educaţia Adulţilor
3.2. Stiluri de ?nvăţare
3.3. Interacţiuni ?ntr-un curs online
3.4. Alte informaţii
3.5. Să discutăm

Cap.4. Comunităţi online
4.1. Caracteristicile unei comunităţi online
4.2. Comunităţi de practică
4.3. Alte informaţii
4.4. Exemplu de evaluare

Cap.5. Aspecte legate de facilitare
5.1. Aspecte legate de facilitarea cursurilor online
5.2. Alte informaţii
5.3. Să comentăm şi să ?ntrebăm

Cap.6. Metodologii de predare şi evaluare
6.1. Metodologii de predare
6.2. Metode de testare şi evaluare
6.3. Alte informaţii
6.4. Să discutăm

Cap.7. Design instrucţional
7.1. Modelul ADDIE
7.2. Alte modele
7.3. Alte informaţii

Cap.8. HTML
8.1. Introducere
8.2. Elemente HTML
8.3. Structura unui document HTML
8.4. Browsere şi editoare HTML
8.5. Reguli ale design-ului Web
8.6. Elementul HTML
8.7. Elementul HEAD
8.8. Elementul BODY
8.9. Formatare text
8.10. Formatare caractere
8.11. Liste
8.12. Linkuri
8.13. Imagini
8.14. Alte informaţii
8.15. Un mic proiect

Cap.9. Learning Objects şi Standarde ?n eLearning
9.1. Definire Learning Objects
9.2. Studiu de caz: Cisco - Reusable Learning Objects
9.3. Standarde ?n eLearning
9.4. Alte informaţii

Cap.10. Web semantic, XML, XHTML, RSS, Weblog
10.1. Web semantic
10.2. XML
10.3. XHTML
10.4. RSS
10.5. Weblog-uri
10.6. Agregatoare
10.7. Dezavantaje ?n utilizarea RSS
10.8. Alte informaţii

Anexă
A.1. Site-ul proiectului
A.2. Evaluarea participării la cursul de Facilitatori
A.3. Mediul eLearnTS
A.4. Resursele online din volum
Posted by Carmen at 04:23:50 pm into the following categories: Proiecte la Timsoft, Cursuri online


Retinute astazi: CV european, prezentari despre cursuri online
07/20/04
  • Prin lista grundtvingers ( Lucian Branea ): CV-ul european - acum si in Romania:  "Hotararea nr.1021/2004 din 25/06/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae, "in scopul sporirii transparentei si exactitatii informatiilor existente pe piata fortei de munca si pentru alinierea legislatiei romane la reglementarile comunitare in domeniu" - modelul comun european de curriculum vitae constituind "un mod de prezentare sistematic, cronologic si flexibil a calificarii si competentelor fiecarei persoane". Hotarirea transpune Recomandarea Comisiei Europene nr. C(2002)/516 din 11 martie 2002 privind Modelul comun european pentru curriculum vitae, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene L079 din 22 martie 2002. "
    www.europe.org.ro/euroatlantic_club/CV_european.php: actul normativ, formular CV in format Word, instructiuni privind completarea acestuia si un model de CV - in engleza, franceza si germana.
     
    CV - element important in egomarketing - vezi Ceduconsult - Consultanta online.
    Din 1 august 2008 CV Europass.
  • In SUA, un consortiu de atestare este Online University Consortium ( via eCornell Research Blog ).
     
  • Prezentarea lui Jay Cross la ASTD 2004: "Blogs, RSS, information overload, complexity, time acceleration, network models, value of collaboration, Emergent Learning Forum, social network software, and more" ( via e-clippings
  • Alta prezentare foarte interesanta la Maricopa: "Connecting Learning Objects with RSS, Trackback, and Weblogs Presented in Macromedia Breeze"
  • Rubric Machine - un tool pentru evaluare, foarte util in design-ul instructional ( via Stephen's Web ).
Posted by Carmen at 08:29:36 pm into the following categories: Cursuri online, Diverse


Seminar International la Arad
07/17/04

Prof.univ.dr.Mihai Jalobeanu, de la Universitatea "Vasile Goldis" din Arad, adreseaza invitatia de participare la Seminarul International "Linux si mediile virtuale de instruire", editia a II-a, Arad, 17- 18 septembrie 2004.

Mici semne de carte pentru un articol citit recent: Unix founding fathers din Economist.com
si insemnarea Open Source Day.
 

Seminarul apare si la lista Resurse Timsoft - Conferinte 2004.

Posted by Carmen at 04:57:59 pm into the following categories: Evenimente, Open Source / Content


Sir Tim Berners-Lee
07/17/04
Ieri, Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web si presedinte al W3C, a devenit Sir Tim Berners-Lee. ( W3C Director Tim Berners-Lee Knighted by Queen Elizabeth II - W3C, Arise, sir Tim! - Jane Knight ).

Considerat unul dintre primii 20 de ganditori ai secolului XX, Sir Tim Berners-Lee este pentru toti o lectie de viata.

Va invit sa cititi si articolul lui Mihai Jalobeanu "Intalnire cu inventatorul World Wide Web - De vorba cu Tim Berners Lee", publicat in eJurnal eLearning.

Posted by Carmen at 09:48:40 am into the following categories: Evenimente, Tehnologii Web


Despre wiki, utilizare in educatie
07/17/04

Leuf and Cunningham, in cartea The Wiki Way (2001), definesc un wiki ca "o colectie expandabila de pagini Web interconectate, un sistem hipertext pentru memorarea si modificarea informatiei, fiecare pagina putand fi simplu editata de un utilizator, intr-un browser, folosind formulare", fara a fi necesare cunostinte HTML. Un wiki este construit conform paradigmei OO.

Cel care a creat primul astfel de sistem, in 1995 si a ales numele, a fost Ward Cunningham, de la  Cunningham&Cunningham, Inc; wiki inseamna repede in limba hawaiana. Site-ul sau gazduieste Portland Pattern Repository's Wiki, continand informatii legate de tehnologia, administrarea, istoricul wiki-urilor.

Utilizarea wiki-urilor poate fi ( Quickiwiki, Swiki, Twiki, Zwiki and the Plone Wars Wiki as a PIM and Collaborative Content Tool ):

Un wiki poate fi utilizat asemanator cu un weblog, reciproca nefiind insa adevarata. Se apreciaza ca wiki-urile sunt mai indicate a fi utilizate pentru comunitatile de practica, decat weblog-urile.

Daca intr-un wiki, sunt dense interconexiunile paginilor din proiect, weblog-urile sunt interconectate intre ele, creind ceea ce se numeste blogosfera.

Dezavantajul major al wiki se considera a fi inexistenta tehnologiei push - RSS, de sindicare a informatiei, ca in cazul weblog-ului; o propunere ar fi ModWiki , iar  un exemplu de agregare este WikiSites/Aggregation.

De asemenea, marcarea cronologica si discutiile threaded lipsesc.

Cateva proiecte notabile, utilizand wiki-uri:

De vazut si:

Posted by Carmen at 06:34:08 am into the following categories: Open Source / Content, Wiki


Open Source Day
Statistici webloguri
07/13/04

The Register tocmai a publicat articolul 8,000 bloggers born every day, in care se specifica faptul ca intre 8000-17000 noi weblog-uri apar zilnic, conform statisticilor de la Technorati, care urmareste peste 3 milioane de weblog-uri. Doar 20% prezinta stiri utile unei comunitati pe care o mentin in jurul lor.

Survey-ul The Blogging Iceberg din octombrie 2003 al Perseus Development Group estima existenţa a 4 milioane de weblog-uri.

Potrivit acestui studiu, weblogerii activi publica noi mesaje in medie o data la 2 saptamani, doar 100000 de weblog-uri sunt actualizate saptamanal si 50000 zilnic. Procentul weblog-urilor cu nanoaudiente este foarte mare.

Ar fi interesant de urmarit o statistica pe aceleasi criterii pentru weblogurile romanesti.

In 16 iunie eMarketer a publicat un studiu Are Blogs Ready for Prime-Time? ( 17,159 weblog-uri analizate ) realizat de BlogAds ( advertising online pentru weblog-uri, similar Google AdSense ).

Cateva concluzii referitoare la profilul cititorilor de weblog-uri:

  • 54% din informatii au ca sursa Internetul
  • 21% au weblog-uri proprii
  • 46% se descriu ca lideri de opinie.

Iar motivele pentru care weblog-urile sunt citite:

 

Cateva observatii interesante pot fi facute accesand si:

  • BlogStreet - pentru un weblog se pot vizualiza cele similare sau cele care il listeaza in blogroll
  • Waypath - Buzz-o-meter - grafic al aparitiilor unor termeni in weblog-uri
  • Weblogs - lista weblog-urilor actualizate in fiecare minut al zilei curente ( cam 1/sec ).
Posted by Carmen at 06:22:59 am into the following categories: Despre bloguri


Tips for webloggers
07/13/04

Let's learn from the others:

1. Blog Tips - Central Register: "There are no hard and fast RULES of how to blog - basically:
it's about being true to yourself,

getting what's inside you into cyber space,

connecting with others and

growing in your ideas as you interact with them."

2. Rebecca Blood - The Weblog Handbook -
Weblog ethics:
Publish as fact only that which you believe to be true.

If material exists online, link to it when you reference it.

Publicly correct any misinformation.

Write each entry as if it could not be changed; add to, but do not rewrite or delete, any entry.

Disclose any conflict of interest.

Note questionable and biased sources.

Weblogs: a history and perspective

There is a blog in your future

3. 3 Steves and a Blog:
be short and brief,

find your voice,

draw connections,

be human,

participate.
4. Downes's How to be heard:

plan

design

implement

blog

market

audio and video blogging

revise.

5. Tips and Suggestions for Launching a Successful Blog

 

Find your voice: find your style - two weblogs more than original: daily notes starting from an image of himself - 09h09 - or from wife's shoes - Blogger me!.
Posted by Carmen at 06:18:16 am into the following categories: Despre bloguri, Notes in English


Despre comunitati online
07/10/04
Ultimul deceniu, al exploziei Internetului, a permis crearea de puternice comunitati online ( virtuale ). Scopul acestora poate fi de afaceri, invatare, practica, hobby-uri; vorbind despre fiecare dintre acestea, vorbim insa despre construirea de relatii intre oameni, despre invatare impreuna, colaborare, stiinta de a-i asculta pe ceilalti. Poate cea mai cunoscuta comunitate este The WELL.

Pentru a exista, unei comunitati ii sunt necesare:
  • scopuri bine definite, un set de principii de functionare
  • moderatori subtili, experimentati, entuziasti
  • membri motivati, interesati
  • metafore care sa-i lege pe participanti
  • un spatiu virtual corespunzator.

Se poate discuta foarte mult despre faptul ca aceste comunitati virtuale sunt formate din personalitati virtuale.

Sunt acestea altfel, mai bune decat cele reale sau doar parti ale lor?

Putem deveni altcineva in spatiul virtual?

Vocile membrilor unei comunitati se schimba, in timp capata incredere si scapa de inhibitiile inerente inceputului.

Amy Jo Kim in cartea "Community building on the Web" vorbeste despre Membership Life Cycle care ar cuprinde stadiile: Visitor, Novice, Regular, Leader, Elder.

Toate evenimentele, actiunile, colaborarea din comunitate, determina crearea cate unui profil evolutiv pentru fiecare dintre membri, dar si un climat de incredere si reciprocitate.

Moderatorul trebuie sa aiba abilitatea de a incuraja, indemna, implica pe fiecare - si aceasta este intr-adevar o arta.

Initial, o persoana adera la o comunitate, daca scopurile declarate ale acesteia il intereseaza, deci exista o motivatie de inceput. Daca aici va gasi intr-adevar lucruri utile vietii, activitatii sale, colaborare, acestea ii vor intari motivarea intiala, facandu-l sa ramana.

Pe Web exista extrem de multe comunitati cu scopuri asemanatoare; constrangerea timpului asupra fiecaruia nu permite navigarea fara scop - revii, esti parte dintr-o comunitate, daca gasesti acolo informatii valoroase si relevante.

O comunitate de succes este cea care pastreaza motivarea, interesul membrilor, care are un istoric, evenimente, la care sa fie implicat fiecare membru. Moderatorul unei astfel de comunitati trebuie sa gandeasca un plan de actiuni, sa acorde aceeasi atentie, incurajare fiecaruia.

De o mare importanta sunt discutiile, conferintele informale, narativele, pentru a realiza legaturile intre oameni reali, cu o viata reala.

Intr-o astfel de comunitate, prin colaborarea cu ceilalti, inveti, clarifici. Informatiile primite sunt validate, vin din partea unor persoane cu experienta, interese apropiate.

Toate mesajele, comentariile, resursele indicate sunt importante intr-o comunitate.

Mediul virtual trebuie sa aiba facilitati care sa permita comunicarea intr-un mod simplu, intuitiv.

Sunt elemente pe care am incercat sa le aducem in Comunitatea eLearning ce a fost activa trei ani - puteti vizita spatiul comunitatii cu:

vizitare
guest

Intr-un articol, se scria ca americanii trebuie sa invete sa colaboreze, sa scape de mitul John Wayne, al eroului care reuseste in toate, singur. Revenind la noi, avem si noi mitul "Miorita" - colaborarea negativa nu trebuie repetata...

Veti gasi lucruri interesante: Posted by Carmen at 12:37:47 pm into the following categories: Comunitati online


Open Learning Initiative la CMU si materiale universitare online
07/10/04

Via Stephen's Web: Carnagie Mellon University a demarat proiectul Open Learning Initiative, prin care permite accesul liber la cursuri online academice, in prezent in numar de 5.

MIT OpenCourseWare, proiect initiat in 2001, publica 700 de cursuri; se preconizeaza ca pana in 2007, toate cursurile sa apara online; recent a aparut posibilitatea de download - nota la 29 august 2005.

Un curs recent publicat aici, asupra caruia trebuie sa revin:
Communicating in Cyberspace.

Tufts OCW completeaza MIT OCW cu cursuri de medicina.

In ambele cazuri, dreptul de copyright ramane autorilor, materialul nu poate fi modificat si reutilizat. Sunt aspecte care disting aceste initiative de Open Content.

Majoritatea universitatilor din tara au materiale de cursuri, laboratoare publicate online, chiar daca nu sunt enuntate ca si initiativele de mai sus; (  iata cursurile mele de la Facultatea de Calculatoare din UP Timisoara ).

Din ce in ce mai mult se vorbeste si despre a credita weblogurile, ca fiind o activitate stiintifica a profesorilor - Weblogs in Higher Education.

Sunt doua aspecte care cred ca ar trebui avute in vedere:

  • stabilirea unor standarde de calitate pentru materialele academice online
  • cum pregatirea materialelor online cere un efort cel putin la fel de mare ca pentru varianta tiparita, sa fie recunoscute ca publicatii in evaluare cadrului didactic - Normele de evaluare a performantelor profesionale a cadrelor didactice de la Facultatea de Matematica-Informatica de la Universitatea din Craiova iau in considerare si materialele electronice.

Anul trecut, la Simpozionul TEPE s-au conturat propuneri interesante legate de
materialele in format electronic.

Posted by Carmen at 10:40:09 am into the following categories: Cursuri online, Open Source / Content


Conferinte, jurnale
07/01/04

Toate articolele si tutorialele prezentate la a 13-a Conferinta World Wide Web din New York , 17-22 mai 2004, sunt publicate online - http://www.www2004.org.

O resursa extrem de utila si studentilor mei de la cursul de Tehnologii Internet, de la Facultatea de Automatica si Calculatoare de la UPT, desfasurat online. In februarie, la inceperea cursului, pe site-ul conferintei erau publicate temele mari de dezbatere. A fost ambitia studentilor - pe care eu ii numesc co-autori ai cursului, ca referatele de grup sa surprinda aceste aspecte de top.

A aparut un nou numar al Turkish Online Journal of Distance Education,  cu tema: Evaluation in Open and Distance Education - Retrospects and Prospects.
 

In numarul pe iunie al JALN un articol ce merita studiat: (My) Three Principles of Effective Online Pedagogy:

  • let the students do ( most of ) the work
  • interactivity is the heart and the soul of effective asynchronous learning
  • strive for presence.

Interesant prin exemplificarile asupra principiilor pedagogice de mai sus. De revenit cu o paralela cu principiile aplicate in cursurile online ce le facilitez ( Cursuri online in Invatamantul superior de Calculatoare ).

Posted by Carmen at 06:12:46 pm into the following categories: Cursuri online, Tehnologii Web



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by