English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • August 2004
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Un nou sondaj Timsoft
08/30/04

Pe pagina principala Timsoft, ale carui structura si design au fost modificate, a fost publicat un nou sondaj, la care va invitam sa raspundeti.

Sugestii pentru imbunatatirea continutului site-ului sunt binevenite.

Multumim.

Posted by Carmen at 10:49:24 pm into the following categories: Proiecte la Timsoft


Conferinta NEWTECH Timisoara - ultima zi
08/29/04

Cea de-a treia zi si ultima a Conferintei NEWTECH a avut ca sectiuni:

  • Provocari ale utilizarii TIC in educatia interculturala in viitor:
    • Dave Whittington - UK: prin video din Canada
    • Paul Thielen - Belgia: idei de noi proiecte
    • Carmen Holotescu - Timsoft: reliefand elemente comune intre proiectul NEWTECH si cele de la Timsoft, cu propuneri pentru largirea tematicii cursului Comenius si crearea unei comunitati online a utilizatorilor /participantilor la cursul NEWTECH, utilizarea de weblog-uri pentru proiecte, sindicare cu RSS, publicarea proiectelor finale intr-un director LOs
    • Olimpius Istrate - ISE: pedagogia softului educational; NEWTECH ca proiect symmetric knowledge advancement ( Marlene Scardamalia 1995 ): "It occurs when the participants in a network are able to advance their own knowledge-building agendas by helping other participants advance theirs."
  • Posibilitati de cooperare in viitor - lucru pe grupe
  • Feedback din partea invitatilor:
    • Cezar Birzea - ISE: necesitatea strategiei trecerii de un proiect pilot la unul durabil; elemente in proiecte interculturale - incluziune, participare, identitate colectiva
    • Adriana Gorga - UNESCO Geneva: accentul pe pedagogie, nu tehnologie
    • Henry Blee - UK: mediul facut user-friendly, se adreseaza elevilor de varste mici
    • Cecile Gouzee - Belgia: lansarea unei provocari - educatie democratica prin Internet, accesata individual, prin resurse inegale
    • Simon Ross - UK: proiectul sa nu insemne learning ICT, ci learning thru ICT.
  • Inchidere oficiala:
    • Calin Rus - Institutul Intercultural: va urma o perfectionare a instrumentelor NEWTECH
    • Jane Magill - UK: multumiri tuturor celor care s-au implicat in proiect, creind o adevarata experienta interculturala
    • Jacques Chevalier - Belgia: despre extinderi ale metodologiei elaborate.

...Si poza finala:

 

Posted by Carmen at 08:44:13 pm into the following categories: eLearning in scoli/facultati


Conferinta NEWTECH Timisoara - a doua zi
08/28/04

A doua zi a conferintei a cuprins prezentari ale universitatilor partenere: Universitatea de Vest din Timisoara, Universitatea din Glasgow, Ecole Normale Catolique du Brabant-Wallon si discutii referitoare la pregatirea profesorilor pentru utilizarea instrumentelor NEWTECH.

S-a pus la punct de asemenea propunerea pentru un curs Comenius, care sa fie organizat de cele trei tari partenere din proiect.

Posted by Carmen at 08:41:28 pm into the following categories: eLearning in scoli/facultati


Conferinta NEWTECH Timisoara - prima zi
08/27/04

La Timisoara se desfasoara timp de 3 zile Conferinta NEWTECH, organizata de Institutul Intercultural Timisoara, in cadrul proiectului Comenius "NEWTECH - Noile tehnologii ale informatiei si comunicarii ca instrumente pentru educatie interculturala in Europa",  cu parteneri din Scotia, Belgia si Romania.

Prima dimineata a conferintei a cuprins:

Instrumentul NewTech permite cadrelor didactice sa organizeze activitati educative interculturale in parteneriat interscolar, avand la baza studierea unei teme commune prin parcurgerea unei succesiuni de pasi sincronizati si utilizand o metodologie ce stimuleaza invatarea experientiala si in cooperare. Elevii vor aduna informatii, isi vor confrunta vederile si vor elabora un produs electronic ce va fi impartasit colegilor din clasele partenere.

Am gasit interesanta metodologia dezvoltata, pe baza careia va fi oferit si un curs Comenius. Variantele de lucru in grup sunt:

  • Step by step
  • Colour groups
  • Three groups
  • Common problem.

Mediul dezvoltat - testat de cei prezenti in cadrul dupa-amiezii - permite dezvoltarea de proiecte in parteneriat de maxim 4 clase din tari diferite. /p>

Atat noul proiect NEWTECH cat si celelalte prezentate pot fi utilizate de orice scoala.

Posted by Carmen at 07:11:56 pm into the following categories: eLearning in scoli/facultati


European Observatories, LEONIE
08/25/04

Site-ul Education-Observatories - prezinta rezultatele unor proiecte europene de eLearning, care au ca scop imbunatatirea intelegerii schimbarii introduse in educatie prin adoptarea si integrarea TIC in invatamant si training, in perspectiva educatiei de-a lungul intregii vieti.

Proiectele si aspectele luate in considerare sunt:

  • politici eLearning - eWATCH si POLE
  • piata si cercetare in eLearning - L-Change
  • indicatori eLearning - DELOS
  • produse si calitate in eLearning - SEEQUEL
  • proiecte eLearning sustinute prin fonduri europene - eLearn
  • perspectiva studentilor si cerintele lor de la eLearning - SPOT+
  • dimensiuni regionale eLearning - ReLL
  • scenarii de dezvoltare - L-Change si LEONIE.

Universitatea Politehnica Bucuresti este partener in LEONIE si va organiza Seminarul National ?Educatia in Europa: politici si evolutii la nivel national si european? in 10 septembrie ( Timsoft Resurse - Conferinte 2004 ), in cadrul caruia vor fi prezentate rezultatele proiectului.

Posted by Carmen at 08:23:01 pm into the following categories: Cursuri online, Evenimente


Mellon Funded Open Source Projects and Technologies
08/12/04

In articolul Syllabus - Learning Management Systems: Are We There Yet ( via DEC Daily News ) apare lista Mellon-Funded Open Source Projects and Technologies:

Posted by Carmen at 04:53:47 pm into the following categories: Open Source / Content


Analize webloguri, webloguri in companii
08/10/04

:: 1 ::
Elise Bauer de la elise.com: On the Job a publicat analiza Overview of the blog software market - via Minding the Planet.

In opinia autoarei, weblog-urile reprezinta the breadth and depth of human interest and knowledge.

Sistemele de gazduire a weblog-urilor, care pot fi free sau cu taxa apar in imaginea:

Foarte interesante sunt comentariile pe marginea analizei, care au adus cateva sisteme ce nu apar in statistica, mai ales din Europa sau sisteme open source.

Un link din analiza Elisei este spre statistica weblog-urilor gazduite de Live Journal - mai mult de 90% dintre utilizatori au sub 25 de ani (!).

:: 2 ::
La alegerea sistemului de gazduire, tineti cont si de urmatoarele studii/analize - adaugat la 25 februarie 2005:

:: 3 ::
Blogging for Business
este un articol aparut ieri la BussinessWeekOnline; elementele ce caracterizeaza weblog-urile din business ar fi:

  • no interference - weblog-urile pot avea un impact semnificativ in vanzarile unei companii, mesajul lor poate fi personalizat unui target anume - vezi  Jonathan's Weblog ( Jonathan Schwartz: president and chief operating officer of server maker Sun Microsystems )
  • monologue or dialogue? - mesajul unei firme ajunge la potentialii clienti fara denaturarea media, iar feedback-ul este posibil; la Microsoft cam 700 de angajati au weblog-uri proprii si se asteapta ca Bill Gates sa-si deschida unul
  • best ambassador - ideile de la cititorii weblog-ului pot insemna noi proiecte - vezi Pitch Tim Draper your best deal :: AO
  • forum for everyone - este important ca autorul weblog-ului sa-si pastreze nealterata personalitatea in ceea ce exprima in insemnarile sale; Lawrence Lessig, profesor la Stanford Law School invita politicieni sa scrie in weblog-ul sau - spune ca sinceritatea cu care s-au exprimat acestia nu poate fi gasita si in interviurile din presa sau TV.

:: 4 ::
Guardian Unlimited publica o serie de articole despre weblog-uri sub forma unui Special report Weblog.

:: 5 ::
Despre utilizarea weblogurilor in SME: New white paper: connecting people with content la Anecdote: complexity - narrative - knowledge; adaugat la 28 februarie 2005.

:: 6 ::
O clasificare a weblog-urilor din companii/organizatii la CorporateBlogging.info:

Posted by Carmen at 06:47:16 am into the following categories: Despre bloguri, Bloguri in Business


Evaluarea calitatii Learning Objects
08/08/04

?n literatura de specialitate sunt identificate c?teva abordări importante ?n definirea criteriilor de calitate a obiectelor de ?nvăţare. Dintre cele enumerate mai jos, ultimele 4 oferă şi metodologii de evaluare a calităţii:

?        Wisc-Online - http://www.wisc-online.com: defineşte 13 criterii

?        Criteriile sunt preluate şi de proiectul Reusable Learning Objects de la Queensland Department of Employment and Training, Australia - http://www.tnqit.tafe.net/RLO

?        Proiectul DESIRE - Development of a European Service for Information on Research and Education - http://www.desire.org

?        Evaluarea din proiectul MERLOT - Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching (MERLOT) http://www.merlot.org

?        Utilitarul LORI ? Learning Object Review Instrument dezvoltat ?n proiectul eLera ? E-Learning Research and Assesment network - http://www.elera.net

?        Propunerea lui Stephen Downes ?Projecting Quality? prezentată la Conferinţa MADLaT -  http://www.downes.ca/files/nutn.ppt

?        Propunerea unui colectiv de la Universitatea de Vest Timişoara - A Predictive Model for Learning Objects Quality Evaluation - Ciprian Jichici, Viorel Negru, Daniel Pop, Daniela Zaharia, Horia Popa - http://thor.info.uaic.ro/~rosycs/presentations/jichici-negru-pop.pdf.

1. Proiectul MERLOT - http://www.merlot.org

Evaluarea din proiectul MERLOT este un proces Peer review, materialele sunt presortate ?nainte de evaluare. Criteriile de evaluare sunt:

?        Calitatea conţinutului

?        Eficienţa potenţială ?n ?ncorporarea ?ntr-un curs

?        Uşurinţa utilizării.

2. LORI

Utilitarul LORI ( manual de utilizare - http://www.elera.net/eLera/Home/Articles/LORI%201.5.pdf ) este prezentat ?n articolul A Convergent Participation Model for Evaluation of Learning Object, de John Nesbit, Karen Belfer, John Vargo, publicat ?n Canadian Journal of Learning and Technology - http://www.cjlt.ca/content/vol28.3/nesbit_etal.html.

Utilitarul a stat şi la baza studiului ce face subiectul lucrării de Masterat ?n Educaţia la Distanţă: Faculty assessment of the quality and reusability of learning objects, N. Boskic - http://library.athabascau.ca/drr/redirect.php?id=4060.

Criteriile de evaluare ale utilitarului LORI sunt ?n număr de nouă :

?        Content Quality: se apreciază acurateţea, claritatea ideilor prezentate, nivelul de detaliu

?        Learning Goal Alignment: modul ?n care resursa răspunde obiectivelor ?nvăţării, ectivităţilor, evaluării, caracteristicilor participantului

?        Feedback and Adaptation: modul ?n care conţinutul se poate adapta la profilul sau feedback-ului participanţilor

?        Motivation: abilitatea de a motiva, stimula interesul şi curiozitatea

?        Presentation Design: modul ?n care designul permite o procesare mentală eficientă şi stimulează ?nvăţarea

?        Interaction Usability: uşurinţa navigării, calitatea facilităţilor de help contextual

?        Accessibility suport pentru participanţii cu dizabilităţi

?        Reusability: posibilitatea de a reutiliza resursa ?n diferite cursuri şi contexte.

?        Standards Compliance: aderarea la specificaţii şi standarde internaţionale.

Evaluarea se face de un grup de referenţi, care studiază grupuri de LOs.

3. Stephen Downes apreciază ?n prezentarea sa de la MADLaT - http://www.madlat.ca/quality_learning/, că cele două evaluări anterioare au următoarele dezavantaje:

  • sunt centralizate, lente
  • creiteriile de evaluare nu ţin cont de tiourile diferite de utilizatori şi de suportul doferit al resurselor.

Metodologia propusă de Downes ia ?n considerare:

  • profilul utilizatorului, asemănătoare cu cele de la Firefly, Launch.com, Match.com
  • profilul resursei
  • evaluări anterioare ale altor resurse.

Metodologia constă ?n:

  • evaluare multidimensională de LOs
  • construire de criterii de calitate bazate pe metadata ratings
  • o valoare de calităţii dată de modelul de utilizare
  • profilul obiectului este actualizat funcţie de istoricul utilizării.

Este necesară o reg?ndire a metadatelor LO, aşa cum reiese din capitolul Resource Profiles, al cărţii aceluiaşi autor Learning Marketplace: Meaning, Metadata and Content Syndication in the Learning Object Economy - http://www.downes.ca/files/book3.htm.

  • vocabulare multiple ? pentru diferite tipuri de obiecte
  • autori multipli ? content author, publisher
  • metadate distribuite ? ?ntruc?t evaluarea trebuie să fie distribuită
  • modele de metadate
  • analogii, profile personale.

Profilul utilizatorului ar cuprinde:

  • date introduse de acesta: v?rstă, sex, ocupaţie, nivel de educaţie, preferinţe, ca limbă, subiecte de interes
  • date colectate automat: sistem de operare, browser, etc.

Datele de evaluare se memorează ca fişiere XML, care sunt agregate ?mpreună cu metadatele obiectului.

 4. Cu o propunere interesantă vine un colectiv de la Universitatea de Vest din Timişoara, prezentată la SYNASC 2003: E-Learning Content Aggregation based on Ontologies and Learning Objects Quality - http://synasc03.info.uvt.ro/index.php?peer=program  şi la ROSYSC: A Predictive Model for Learning Objects Quality Evaluation - Ciprian Jichici, Viorel Negru, Daniel Pop, Daniela Zaharia, Horia Popa - http://thor.info.uaic.ro/~rosycs/presentations/jichici-negru-pop.pdf.

 Propunerea se referă la evaluarea calităţii LO, măsur?nd creşterea cunoştinţelor ?n urma interacţiunii cu LO; valorile care se iau ?n calcul sunt:

  X = scor ?naintea interacţiunii cu LO

  Y = scor după interacţiunii cu LO

  Fy = scor previzionat ? de autorul LO

  Ey = scor estimat.

Posted by Carmen at 11:39:12 pm into the following categories: Calitate in eLearning


Invitatie si prezentare Seminar International - Mihai Jalobeanu
08/02/04

Linux şi Mediile Virtuale de Instruire
A doua ediţie a Seminarului Internaţional de e-Learning17-18 septembrie 2004,
Arad

Organizator: Facultatea de informatică a Universităţii de
Vest "Vasile Goldiş"
(?n colaborare cu Grupul Utilizatorilor de Linux
din Iaşi)

Cu sprijinul Soc. Cult. POLYGON, Editurii Polirom, Kidlink Romania,
şi a firmelor TimSoft, ErTeGe Ltd. & Co. KG din Erlangen.


In 1992, Internetul pătrundea ?n Rom?nia odată cu Linux-ul, mai ales datorită
programului "Free Unix for Romania", lansat şi coordonat de Marius H?ncu (iar
mai apoi de Ted Lungu). In cadrul căruia au fost trimise ?n toate centrele
universitare din ţară documentaţii, soft, cărţi, dischete, PC-uri... Astfel,
nodurile principale ale reţelelor academice naţionale (PUB.ro, SFOS.ro, RNC.ro,
EUNET.ro ) au fost configurate p?nă prin '96, cu simple PC-uri oper?nd sub
Linux.

Cele 4 ediţii ale conferinţelor de Sisteme Deschise - ROSE, ?ntre 1993-1996,
la care au luat parte zeci de personalităţi marcante din comunitatea Open Source,
printre care şi Richard Stallman şi Linus Torvald, au avut un rol deosebit ?n
introducerea Linuxului ?n şcoală şi a Rom?niei ?n "constelaţia pinguinului"...

In raportul APC privind Internetul ?n Rom?nia, pe 2000 (The APC European
Internet Rights Project - Country Report - Romania ), Mihaly Bako ?ncheia:
In conclusion, the main obstacles to public Internet access in Romania are
economic, educational and cultural. Romania has made the first steps to develop
high-capacity networking infrastructure in order to achieve high quality public
Internet access. However the high costs together with low living standards will
still limit access in the near future. The regulation of legal aspects of
information matters may lead in time to attempts to restrict or control the
freedom of public Internet access.

De atunci, din 1999-2000, s-au făcut o serie de paşi importanţi, at?t ?n plan
legislativ c?t şi ?n direcţia introducerii TIC ?n şcoală. Cu toate astea, din
1996-1997, ?n plan naţional, s-ar părea că Linuxul a pierdut teren ?n favoarea
MS Windows.

Această a doua ediţie a seminarului de eLearning organizat la UVVG Arad este
dedicată sistemului de operare Linux, folosirii sale ?n ?nvăţăm?nt şi mediilor
de instruire pe platforme Linux. Seminarul intenţionează să dezbată situaţia
sistemului de operare Linux (şi a programelor Open Source) ?n ?nvăţăm?ntul
rom?nesc, ?n contextul internaţional actual şi ţin?nd seama de pronunţata
tendinţă a guvernului de a impune ?n şcoli şi ?n administraţie sistemele MS
Windows.

Temele propuse spre dezbatere includ (dar nu se limitează la):

  • Linux ?n şcoală,
  • Instruirea ?n Linux,
  • Noi distribuţii,
  • Linux ?n rom?neşte,
  • Securitate şi etică,
  • Medii virtuale de instruire pe platforme Linux,
  • Studii de caz ?n eLearning

Comitetul ştiinţific:

  • Dragoş Acostăchioaie (Iaşi),
  • Florin Bota (Torino),
  • Sabin Buraga (Iaşi), Mihai Jalobeanu (Cluj-Napoca),
  • Stefan Maruşter (Timişoara)

Responsabilitatea pentru selecţia lucrărilor şi pentru programul seminarului
revine membrilor Comitetului Stiinţific. Aceştia av?nd dreptul de a solicita
autorilor completări sau corecturi, chiar de a respinge lucrări.

Comitetul de organizare:

  • Antoanela Naaji anaaji@uvvg.ro (UVVG,
    Sef departament IT),
  • Florin Mihăilescu (UVVG,Asist.univ.),
  • Cosmin Herman cosmin@uvvg.ro (UVVG,
    Net.Admin)
  • Cosmin Bonchişiş (UVVG, prep.univ.)
  • Adrian Coldea (Director ErTeGe Ltd.&Co. KG)

Dintre invitaţii care au confirmat deja participarea, ?i amintim ( ?n ordine
alfabetică ) pe:

  • Mihaela Brut (UAIC, Iaşi)
  • Gabriel Ciobanu (coordonator al colecţiei Linux - de la Polirom)
  • Roza Dumbrăveanu (USM, Chişinău)
  • Josef Hidi (Germania)
  • Bogdan Logofătu (CREDIS, Bucureşti)
  • Emilia Pecheanu (UGAL, Galaţi)
  • Andrei Pitiş (Bucureşti)
  • Constantin Teodorescu (FLEX, Brăila)
  • Aurel Vlaicu (UTCN Cluj-Napoca)
  • Răzvan Zota (ASE, Bucureşti)

Vă aşteptăm cu un rezumat extins (maximum 2 pagini), ?n limba rom?nă.
Lucrarea completă urm?nd a fi depusă după recenzarea rezumatelor şi
transmiterea eventualelor observaţii, corecturi/modificări. Lucrarea va fi
redactată tot ?n rom?neşte, ?nsoţită de un rezumat ?n limba engleză. Formatul
pentru redactare va fi disponibil pe
pagina Web
a seminarului. Volumul cu lucrările seminarului va fi
distribuit participanţilor ?n format electronic (CD).

Termene organizatorice:

  1. Inscrierea şi Rezumatul ( max. 2 pagini, ca document HTML sau RTF) p?nă
    la 16 August, prin e-mail la
    jalobean@relis.uvvg.ro şi linux@uvvg.ro,
    sau prin intermediul formularului online de la http://www.uvvg.ro/simpozion/
    rubrica Inscriere.
  2. Confirmarea acceptării lucrării p?nă la 22 August.
  3. Versiunea finală a lucrării, ca fişier DOC, HTML, sau PDF, trebuie
    transmisă p?nă ?n 6 Septembrie, la adresa
    linux@uvvg.ro
  4. Taxa de participare de 500 mii lei (acoperind şi cazarea ?n Arad pe
    timpul seminarului) trebuie depusă
    p?nă ?n 5 Septembrie, cu menţiunea "pentru
    seminar Linux".
  5. Programul va fi elaborat şi transmis participanţilor p?nă ?n 9
    Septembrie.
  6. Volumul cu lucrările (completate şi revizuite ca urmare a prezentării şi
    discutării lor ?n seminar) va fi editat şi publicat la Editura UVVG ?n 2005.

Precizăm că ?n cadrul seminarului va avea loc şi lansarea distribuţiei
Decebal-Linux, realizată de doi studenţi arădeni: Teodor Adrian(UVVG) şi
Miclăuş Călin(UVT).

Mihai Jalobeanu
jalobean@uvvg.ro

Posted by Carmen at 05:02:34 pm into the following categories: Evenimente, Open Source / Content



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by