Sofia - Sharing Of Free
Intellectual Assets - este o initiativa Open Content a William &
Flora Hewlett Foundation si Foothill-De Anza Community College District.
Open Content: "curriculum material that
is readily available via the Internet for adoption and use by faculty, students
and self-learners without fee or compensation to the authors of the materials"
Pana in prezent sunt publicate opt
cursuri online, care nu sunt insa moderate:
Utilizarea weblogurilor in educatie - invitatie la dialog
02/20/05
In iunie, la putin timp dupa ce imi deschisesem weblogul, dar aveam mai mult de
un an de cand studiam fenomenul Blogging, am scris insemnarea
Despre utilizarea weblogurilor in educatie.
Pe timpul lunilor ce au trecut
am facute multe referiri la studii, aspecte tehnice, pedagogice in utilizarea
weblogurilor.
Voi scrie mai jos, pe scurt, cum am integrat weblogul in activitatea mea
didactica si de cercetare, urmand sa revin si cu experienta altor colegi; formalizarea prin scenarii, a utilizarii RSS-urilor si a weblogurilor in cursuri online, reprezinta un aspect al tezei mele de doctorat.
In primul rand, cred ca weblogul este un instrument extraordinar pentru
managementul personal al cunostintelor si, bineinteles, trebuie sa fie
insotit de o lista utila/valoroasa de RSS-uri/webloguri care sa fie
urmarite, comentate.
Este un instrument si in evidentierea activitatii proprii, un
portofoliu; din
pacate, universitatile noastre nu iau in considerare un astfel de
portofoliu sau materialele online/cursurile online, doar
articolele/cartile tiparite.
Cred ca insemnarile din weblog, colectia de RSS-uri ce le
urmarim la Bloglines, cea
pe care ne-o cream la delicious,
comentariile la alte
webloguri, ne contureaza profilul virtual - vezi si Metadating game.
Notele din weblog sunt, pe de alta parte, puncte de plecare in
comunicarea/colaborarea cu cei interesati de eLearning. Timp de trei ani, pana
in iunie 2004, aveam un spatiu virtual
eLearnTS de dialog pentru
Comunitatea
eLearning - http://www.timsoft.ro/forum, cont:
vizitare guest, dar
lucrurile incepusera sa-si piarda din dinamica; asa incat, un grup de
autori de webloguri care se urmaresc, comenteaza reciproc, mi se pare o
solutie mai buna.
Apoi, parte din insemnari sunt o latura a colaborarii cu studentii
ce-i am la diploma, si care au fiecare cate un weblog de cercetare (
k-log ), ei urmarindu-se de asemenea reciproc - vezi Blogroll - Studenti la diploma.
Studentii din grupele de Master si-au deschis de asemenea webloguri pentru
proiectele lor de cercetare.
In cursurile online, materiale complementare sunt
insemnari din weblogul meu sau din webloguri valoroase ce le urmaresc, iar parte
din resursele online propuse, sunt categorii de RSS din colectia Bloglines.
Putem privi atunci insemnari din weblog ca Learning Objects, resurse
educationale ce pot fi utilizate in cursuri si care permit a tine pasul cu
dinamica tehnologiilor informatiei. Se intampla atatea lucruri noi in lunile
unui semestru, incat nu mai poti veni in fata studentilor cu un material fix,
invechit, ce l-ai folosit inca in 4-5 ani inainte.
Si legatura cu cei mai mici, de la anul I, ce invata C, o voi tine tot printr-un
weblog CBlog,
dialogand cu studentii, impreuna cu colaboratorii mei, pe marginea modulelor
publicate online, a aplicatiilor discutate la curs si laborator.
Deci practic, weblogurile sunt instrumente pentru a imbogati informatia,
interactivitatea dintr-un curs traditional sau online.
Vreau ca in perioada urmatoare
Colectia de
webloguri/RSS sa o impartim pe categorii, pentru a reflecta tot mai multele
utilizari, atat de reusite, ale weblogurilor in educatie.
Impartasiti din experienta ce o aveti! Si sunteti la fel de bineveniti sa si comentati
cele de mai sus.
A cam trecut vremea cand ne intrebam
ce inseamna RSS si astfel de imagini
gasite pe diferite site-uri/ webloguri.
Stim ca pentru a ne abona la un RSS, ii preluam adresa ( Copy Link Location ),
care este specificata cu protocolul http:// si apoi o inscriem in RSS Reader/ agregatorul preferat-
Bloglines pentru mine.
Cum ne putem usura inscrierea RSS-ului paginii curent afisate in browser la
Bloglines? Avand in ToolBar ( plasare cu drag-and-drop a unui link ca mai
jos ):
2. o alta solutie, aflata in faza de draft, este crearea unui nou protocol pe
Web -
feed
URI scheme:
feed://
Un link reprezentand adresa unui RSS specificata cu acest protocol, ar avea
ca rezultat incarcarea RSS-ului in RSS Reader/agregatorul
ales de utilizator.
Deci daca acum, adresa RSS-ului acestui weblog este:
1. De remarcat ca o alta aplicatie utilizand acelasi API, este
Mappr -
interactive environment for exploring place, based on the photos people take
- harta SUA in imagini din flick -
grupul mappr - vezi
flickr API si aplicatii inrudite.
2.GeoURL.org, acum in actualizare, este
utilizat de asemenea la implementarea worldkit.
u-learning - new form of learning, based on integration of
broadband web-, digital TV- and mobile technologies for ubiquitous applications.
Such activities deal with materialization of personalized life-long learning on
demand for all, everywhere and anytime.
Posted by Carmen at 09:58:21 pm into the following categories: Termeni eLearning
Bloglines is a wonderful service, which I use daily, in order to monitor over
850 feeds - http://www.bloglines/public/camih, but also to search and to find new
information ( search, related feeds, users public collections, credibility of an RSS given by number of subscribers and citations ).
My feeds include weblogs, sites announcing their news using RSS, search feeds, podcasts; but also
the weblogs of my students working for their diploma or participating in online
courses.
Bloglines deals wonderful with the private RSSs produces by the online courses
using the virtual environment of
Timsoft.
Colections of RSS are displayed in my online courses using the
Bloglines export service.
for each account create an RSS with the new added feeds; why? we learn
from the resources collected by others ( a solution is given by Superfan - http://www.unpossible.com/superfan/userBloglines ); this RSS would be a measure on how
her/his OPML is changing; of course each user might choose to share this RSS
or not; such an RSS would be similar with that one created by
del.icio.us for each user:
the possibility of creating search feeds for the citations option; it's
useful to keep up with the citations of sites or specific postings
the possibility of searching specifying the OPML in which a search to be
realised; now each user have the possibility to search in her/his feeds
collection; the option could be extended: to specify whose collection to be
used; or an external OPML to be specified;
because very often a user feeds collection counts hundreds of RSS: when
you try to add a RSS you already have in collection, the message "You are
already subscribed to that blog." to specify also the Folder which contains
that feed;
to be able to find the collections saved by users under specific Folder/ categories - similar with
Technorati, delicious, flick,MetaFilter; as an example: a search for the feeds saved under Java folder to
display all the users who have a folder named Java in their collections:
Proiectele studentilor cursului online HTML de la Master Credis
02/12/05
Sa ii laud pe extraordinarii studenti de la Master
CredisDezvoltare si
implementare de servicii Web, cu care am facut in acest semestru doua cursuri
online, unul de HTML, celalalt de Java.
Din nou despre notorietatea/impactul unui weblog /insemnare /site
02/08/05
Colectia de webloguri/RSS
romanesti sugereaza cateva mecanisme
de evaluare a vizibilitatii/notorietatii unui weblog/insemnare/site -
va trebui sa revin cu explicatii asupra fiecarui tool, doar sa gasesc
un pic de timp.
Se pot aplica asupra fiecarui weblog/RSS din colectie - la iconul i
- sau pentru orice URL completand formularul Informatii/Notorietate
site ce nu apare in colectie.
Concursul literar ? Mihai Gafencu ?? pentru predarea rom?nei
?n străinătate
mesaj de la D-na Cora Saurer Dragoş RO-CHance, Berna, Elveţia
Concursul va avea două secţiuni. Participanţii pot trimite
materiale pentru ambele secţiuni. Secţiune de exerciţii pentru
?nvăţarea limbii rom?ne şi secţiune de repovestire.
Se vor premia materialele şi persoanele.
Secţiunea de exerciţii.
Se vor crea exerciţii pentru ?nvăţarea structurilor gramaticale
şi de expresie a limbii rom?ne, av?nd ?n vedere publicul ţintă :
străini care doresc să ?nveţe limba rom?nă altfel dec?t
dintr-o perspectivă academică. Se va da prioritate unei achiziţii
progresive a structurilor de limbă, ?n cadrul aceluiaşi exerciţiu
plec?ndu-se de la un nivel minim , p?nă la nivel de competenţe maxime
şi performanţă. Exerciţiile de comunicare nu vor exclude
şi aspecte structurale pentru fixarea modelului. Se va indica ?n titlul
exerciţiului structura gramaticală care se va lucra. Maximum 15 exerciţii
pe structură, minimum 3, prin structură ?nţeleg?nd părţile
de vorbire şi de propoziţie ale limbii rom?ne. O atenţie
deosebită se va acorda locuţiunilor adverbiale, prepoziţionale
şi adverbiale. Minimum 5 structuri, maximum 10 structuri - sintactice
şi morfologice reunite. Exerciţiile vor fi trimise elcetronic,
scrise la 2 r?nduri şi jumătate, ?n attachement .doc la mail pe adresa
info@rochance.org p?nă pe data de 1 mai 2005. Toate persoanele vor
primi confirmarea de deschidere a ataşamentului din partea secretariatului
literar cu care vor putea duce o corespondenţă. (m_rodiana2000@yahoo.com)
Secţiunea de repovestire sau de
creaţie. Se vor repovesti, transcrie ?ntr-o
limbă rom?nă de bază ( fără regionalisme, arhaisme
sau neologisme complicate), păstr?nd cerinţele de stilistică
ale unei exprimări exemplare, texte din literatura clasică rom?nească,
din literatura contemporană rom?nească, din creaţia proprie sau
traduceri.
Textele nu vor fi mai lungi de 300 de
r?nduri, scrise la un interval de 2 r?nduri şi jumătate. Textele se
vor trimite electronic, prin attachement .doc la mail pe adresa info@rochance.org, p?nă la data de 1 mai 2005. Toate persoanele vor
primi confirmarea de deschidere a ataşamentului din partea secretariatului
literar cu care vor putea duce o corespondenţă. (m_rodiana2000@yahoo.com)
Persoanele care doresc să creeze
exerciţii de vocabular pe baza textelor scrise sau repovestite de ele vor
participa la ambele secţiuni.
Premii :
Premiul I, 200 ? plus o călătorie
de stagiu de predare sau creaţie de două săptăm?ni ?n Elveţia.
Publicarea ?n exclusivitate a materialului ?n Compendiul de exercitii şi
texte literare RO-CHance. Drepturi de autor sau co-autor.
Premiul II, 150 ?. Publicarea ?n exclusivitate
a materialului ?n Compendiul de exerciţii şi texte literare
RO-CHance. Drepturi de autor şi co-autor.
Premiul III, 100 ?. Publicarea ?n exclusivitate
a materialului ?n Compendiul de exerciţii şi texte literare RO-CHance.
Drepturi de autor şi co-autor.
Menţiuni : Bonuri de carte.
Publicarea parţială a materialului ?n Compendiul de exerciţii
şi texte literare. Semnalarea autorului ?n compendiu. Plata exerciţiilor
publicate.
Textele şi exerciţiile primite nu se returnează.
Ele răm?n ?n arhivele RO-CHance. Orice utilizare ulterioară a exerciţiilor
din parte RO-CHance va implica informarea autorului şi plata exerciţiilor.
Autorul renunţă la publicarea acestui material ?n alte scopuri şi
condiţii. Instanţa juridică de apel, Berna, Elveţia. ( conform
chartei internaţionale ale Organizaţei mondiale pentru proprietatea
intelectuală ).
Posted by Carmen at 08:00:53 pm into the following categories: Evenimente
Informatia este utila in a gasi persoane care au domenii de interes asemanatoare.
De ce cel putin doua linkuri comune in colectie? Pentru ca persoanele
ce au in colectie fiecare link al tau, le afli afisandu-ti contul del.icio.us
sau apeland la Durl.
la Bloglines, pentru fiecare RSS la care esti abonat, este de asemenea vizibil cati/cine mai este abonat - o masura a utilitatii site-ului ce ofera RSS-ul; poti vedea colectiile de RSS-uri ale persoanelor respective, deci poti descoperi alte RSS-uri utile
Share you OPML
- OPML este un fisier ce memoreaza colectia de RSS-uri la care esti abonat
In urma cu cateva zile, blogosfera din China a lansat un apel: insemnari cu
tag-ul Technorati 10placesofmycity,
in care sa se prezinte 10 locuri favorite cu imagini.
Lansez si eu un apel pentru blogosfera romaneasca: va invit cu caldura sa
scrieti o insemnare despre experienta voastra de bloggeri, in weblogul propriu,
sub tag-ul TechnoratiRoBloggingTips.
Pasii ar fi urmatorii:
scrieti insemnarea - in romana sau engleza - cu titlul My Blogging
Tips - Technorati Tag: RoBloggingTips
la sfarsitul ei adaugati: Technorati Tag:
RoBloggingTips;
se obtine cu codul HTML:
cum Technorati Tags culege tag-urile din webloguri, flickr si del.icio.us, puteti salva in conturile de
la ultimele doua tool-uri, imagini, respectiv resurse sub tag-ul RoBloggingTips
urmariti evolutia experimentului - prin linkurile de mai jos si RSS-urile
corespunzatoare:
vom incerca sa facem si o statistica a insemnarilor si
rezultatelor experimentului; sa observam ca pentru a ajunge in categoria tag-urile celor mai utilizate, cele afisate la Technorati Tags, sunt necesare cel putin 500-600 insemnari - tag-ul Technorati 10placesofmycity nu a ajuns o asemenea frecventa.
Din mesajul lui de astazi, am aflat de prezentarea despre webloguri facuta de
Wall-Street.ro ( un
RSS ar fi util
).
Mici observatii: Cifra vehiculata in prezent despre numarul
weblogurilor este de 8 milioane - vezi
PubSub, nu 4 milioane.
De asemenea, serviciul weblog.ro nu il vad ca fiind
inferior facilitatilor blogger.com - este
chiar superior ca posibilitati de navigare in weblog, comunitate creata; minusul
mare este in modul de creare a RSS-ului weblogului ( link si
itemi fragmentati ). Ambele servicii nu ofera
categorii si
trackback.
Articolul exemplifica fenomenul blogging cu webloguri foarte bune din spatiul
romanesc.
Se refera doar la cele personale si de business. La fel ca emisiunea de acum
doua saptamani de la CityFM,
se uita utilizarea lor
in educatie -
vezi Categoria Educatie la Colectie RSS/Webloguri
romanesti.
Posted by Carmen at 09:04:02 am into the following categories: Evenimente