LAMS Wiki prezinta informatii pentru utilizare LAMS.
LAMS eLC: a new concept in e-Learning that transforms teaching and learning by integrating digital resources with highly motivating online collaborative tasks; LAMS eLC provides a library of digital lesson plans aligned to the National Curriculum UK.
In martie 2006, au fost publicate tutoriale interactive pentru utilizare LAMS - sunt create cu Wink, un tool free.
Gigablast permite
specificarea unui sir de pana la 500 de site-uri
Rollyo - se pot specifica
20 de site-uri; utilizeaza Yahoo! API ( via
Library Clips )
Feedster permite
cautarea in RSS-urile furnizate in OPML - spre
deosebire de variantele anterioare, in care se cauta in paginile Web in
totalitate, aici se face doar cautarea in item-ii RSS-urilor; este modul in
care se face cautarea la
Colectia webloguri/RSS
Qualifications Transparency refers to the visibility of certificates
for vocational and other qualifications.
What it is:
Consists in the adoption of certification indicators or instruments that
apply the principle of the 'transparency of certification'
Makes visible the information required for understanding the contents and
characteristics regarding a vocational qualification;
Improves the spendability of vocational qualifications in the training
systems and on the labour market in a perspective of a European education,
training and labour-market context, thus fostering personal mobility.
::
documents on Qualification Transparency -
TrainingVillage;
ETV survey -
transparency of qualifications, recognising and valuing learning seen as challenges
for EU enlargement
::
Phare Programming Document for Economic and Social Cohesion, 2004-2006 (
.doc ), Government of Romania, Ministry of European Integration: "vocational
training quality provision, the social partnership for CVT and ensuring the
qualifications transparency system are priorities in Romania"
-- to be updated; resources for a Leonardo Project --
Newsvine - agregator de pagini, pe diferite categorii, regiuni - solutie pentru jurnalism
Wordcomplete - textarea ce sugereaza continuarea cuvintelor; se poate
selecta limba in care se va introduce textul: sunt 26 de limbi, printre care si
limba romana
ajChat - posibilitatea de creare chat, pagina poate sa apara in weblog; am creat eLearningBlogChat
AjaxTrans - traduce cuvintele imediat ce sunt tastate din/in engleza, franceza, germana, italiana, spaniola, portugheza
Teacher! Easy online grading - aplicatie online ce permite crearea de tabele pentru diferite cursuri, gestionare studenti, teme, note - via Webosphere; o aplicatie similara in romana, cu RSS pentru fiecare user, student, curs, ar putea fi tema unei lucrari de diploma ce ar studia AJAX, Web2.0; vezi si stu.dicio.us cu blogul blog.dicio.us
Alesti Feed Reader - o varianta interesanta, cam asa ar trebui sa functioneze si Colectia
blabb - Web Show Case - cautare in site-uri recomandate si descrise prin tag-uri, un design reusit
pixoh, Picture2Life - editare imagini online; imaginile pot fi importate din Flickr
Posted by Carmen at 07:13:22 pm into the following categories: Tehnologii Web, Web2.0
Datele se bazeaza pe statisticile sistemelor de gazduire a
weblogurilor.
Facand o paralela cu blogosfera romaneasca, mai exact cu weblogurile
pe care le monitorizez si sunt inscrise la
Colectie, apreciez
ca proportia pentru sexe este inversata:
femei - 20-25%
barbati - 75-80%
In ceea ce priveste varsta, jumatate dintre autori au 20-29 de ani,
iar proportiile celor peste 30, respectiv peste 40 sunt ceva mai mari decat in survey-ul Perseus,
cate 8-10%.
Considerati ca aprecierile mele sunt corecte?
Care credeti ca sunt cauzele diferentelor fata de survey-ul Perseus?
Asa cum am prezentat de multe
ori in eLearningBlog, sunt chiar elementele cu care imi incep si eu cursurile,
pentru a putea fi adoptate si utilizate de comunitatea de invatare.
Intentionez sa adaug la Blogroll o sectiune cu linkuri spre
weblogurile celor care urmaresc
eLearningBlog.
Va rog deci sa raspundeti acestei note specificand:
weblogul pe care il scrieti - daca nu apare la
Colectie, il voi
adauga
modul in care monitorizati insemnarile din
eLearningBlog - prin
Bloglines sau alt agregator, utilizand un RSS
Reader, prin e-mail sau vizitand direct site-ul
sugestii pentru noi subiecte pe care doriti sa le gasiti in
eLearningBlog sau pentru
imbunatatirea calitatii lui sunt binevenite.
De asemenea, sa discutam asupra elementelor ce ne ajuta in avea o imagine a celor care ne citesc weblogul:
lista de subscribers de la
Bloglines - informatia este data pentru
fiecare weblog din
Colectie, la
linkul i
referirile la weblog returnate de diferite sisteme specifice weblogurilor
sau motoare de cautare - acelasi i sau
BlogsBattle
comentariile scrise de vizitatatori direct in weblog
sistemul de monitorizare a logurilor in weblog
in cazul in care RSS-ul este furnizat de
FeedBurner, acesta ofera mecanismul de
a vedea de unde este accesat RSS
Neobositul si inspiratul Dr.Peter Gluck, care scrie de trei ani,
saptamanal, cate un numar al revistei online Info
Kappa, vorbeste in
editorialul de astazi despre o colaborare intre
Astral si MEC,
pentru o mai larga informare asupra posibilitatilor utilizarii tehnologiilor Web
in educatie.
In timpul saptamanii ce a trecut, am avut un schimb de mesaje cu Peter
- ne cunosteam deja de la un
simpozion
organizat de Dr.Mihai Jalobeanu
la Cluj, in 2002.
Raspunzand invitatiei sale onorante, voi incerca sa am cateva
interventii la Info Kappa, despre eLearning
si webloguri, in numerele viitoare.
Posted by Carmen at 03:02:52 pm into the following categories: Despre bloguri
Ziua a coincis cu relansarea site-ului
EP, cu un nou design, foarte apropiat de a unui weblog - fara RSS insa, cu
interfata in cele 20 de limbi oficiale ale EU.
In 12 si 13 au fost
3 dezbateri despre societatea informationala, ce au putut fi urmarite
live:
Weblogs - competition, challenge or chance? Who's afraid to open Pandora's
blogs?
The Internet and political communities
e-government.
Panelistii la prima round table sunt ei insisi autori de
webloguri; mai jos apar numele lor, weblogurile si
comentariile facute despre evenimentul de la
EP:
This value is a new useful criterion in appreciating the
visibility / notoriety of a weblog / note in weblog ( or site / specific page in
site ) and in comparing the visibility of two weblogs.
You can subscribe to the RSS
provided by
BlogsBattle for the visibility of each search
You can create a bookmarklet to find the visibility of
the current page in browser.
Cautarile se realizeaza in interiorul RSS-urilor ( deci nu se indexeaza paginile blogurilor in totalitate ); monitorizarea blogurilor ce se actualizeaza se face prin intermediul weblogs.com.
Optiunile permit cautari:
dupa termeni
a insemnarilor cu linkuri spre un blog ( URL ) - link:
in interiorul unui site specificat - site:, blogurl:
insemnari scrise de un anumit autor - inpostauthor:
insemnari cu termeni specificati in titlu - inblogtitle:
insemnari scrise intr-o anumita perioada de timp.
Se genereaza search feed in varianta RSS si Atom.
Deci cautari similare Technorati - fara posibilitatea cautarii dupa tags insa, Icerocket, Feedster
- care in plus permite cautarea intr-un anumit OPML.
Learning Design - LD inseamna specificarea formala a scenariilor in
procesul de invatare, desfasurat traditional, online sau blended,
utilizand IMS LD.
Book Study on LD -
un curs online pentru studierea cartii, gazduit de
Moodle - din pacate inchis deja la momentul cand mi-a venit si mie cartea, in urma cu o luna
UNFOLD - proiect FP6, pentru
adoptarea standardelor eLearning
JIME - numar special despre
Advances in Learning Design
LD este un subiect de cercetare pe care l-am abordat, studiul fiind
focalizat pe rezolvarea problemelor:
specificarea scenariilor pornind de la diagrame de mesaje si generarea
automata de modele
integrarea ( unui subset ) IMS LD in RSS pentru posibilitatea de sindicare
a scenariilor de invatare, folosind mecanismele de sindicare RSS; asa cum
RSS-LOM face posibila
sindicarea LOs ( vezi alte
referinte RSS-LOM la OLDaily ).
Posted by Carmen at 10:55:14 am into the following categories: Termeni eLearning
It?s a good oportunity to present and to disseminate our work in SUPERCOMET2 project - see my article abstract "Online courses for teachers and pupils in SUPERCOMET2 Project"; 9 of the 15 partners in SUPERCOMET2 are here - so we have valuable meetings to establish the new steps.
first of all, congratulations to Nir Ofir,
the initiator of this virtual event, and to all the participants - don't forget
to see the locations and to browse the notes put by participants on
BlogDay Guest Map
wonderful weblogs, most of them which can't be found on A-Lists, were
recommended - here a lot of statistics and lists could be realized, but more
important is to know, to read the new weblogs
Technorati counts almost 300 posts
tagged BlogDay2005
( you can monitor them using this
RSS ); let's note that the tags with over than 5000 posts appear on Technorati Tags main page, so BlogDay2005 is not listed there