English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

RoBloggers Survey - rezultate
08/20/06

Vezi rezultatele in varianta articol
O analiza a blogosferei romanesti bazata pe RoBloggers Survey

Chestionar pentru bloggeri - rezultate

Intre 29 iulie si 15 august, bloggerii romani au fost invitati sa raspunda chestionarului RoBloggers, propus de Carmen Holotescu si Cristian Manafu.

Acest sondaj s-a bazat pe o contributie voluntara si nerestrictiva, fiind promovat prin word-of-blog -104 bloguri au afisat logo-ul sau au scris despre chestionar - vezi lista si categoriile acestor bloguri.

Pornind de la modul de informare asupra chestionarului, precum si de la complexitatea sa, ce a necesitat un grad de atentie si dedicare ridicat, suntem tentati sa credem ca cei 272 respondenti, carora le multumim, sunt un segment reprezentativ la nivelul bloggerilor activi din blogosfera romaneasca.

Aici ii includem pe cei care dedica timp important pentru a scrie, a citi, a comenta bloguri, fapt relevat si de studiu.

Raspunsurile fiecarei sectiuni a chestionarului apar in cate o insemnare separata.

In prezentarea rezultatelor vom face o paralela cu studiul Pew / Internet despre bloggerii americani, aparut luna trecuta.

Mentionam ca studiul celor 12 milioane de bloguri americane s-a bazat pe raspunsurile date telefonic de 233 bloggeri. Sondajul s-a derulat pe parcursul a patru luni, raportul fiind publicat dupa 3 luni.

Putem considera atunci ca cei 272 de bloggeri romani sunt un reper corect pentru blogurile romanesti - in jurul a 10 mii - vezi estimarea pornind de la sistemele de gazduire.

Mai jos apar urmatoarele sectiuni ale chestionarului:

A se vedea si:

Intr-o urmatoare etapa, dorim sa listam toate blogurile editate de cei care au completat chestionarul.

Nota Carmen: Cand va mai fi timp, corelatii cu datele ce le am despre cele 600 de bloguri pe care le monitorizez si apar clasificate si cu informatii despre notorietate / vizibilitate la Colectie.

Pentru popularizarea rezultatelor chestionarului, daca ati publicat icon-ul, va rugam sa-l inlocuiti cu noua varianta:

Pentru mai simpla regasire a notelor despre chestionar, puteti folosi tag-ul Technorati .

Comentarii la fiecare sectiune sau pe blogurile proprii sunt mai mult decat binevenite.

Multumim,
Carmen si Cristi

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:59:24 pm into the following categories: Despre bloguri, Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Informatii personale
08/20/06

Index rezultate chestionar

1.  Prenume si nume

Total raspunsuri - 223

18% dintre bloggerii respondenti nu au introdus numele - in general, acestia nu si-au publicat numele nici pe blogul propriu.

Spre comparatie, 55% dintre bloggerii americani publica sub pseudonim, conform studiului Pew / Internet despre bloggerii americani.

2. [*] Varsta

sub 18 - 17 6.25%  6.25%
18-25 - 140 51.47%  51.47%
26-30 - 60 22.06%  22.06%
31-35 - 33 12.13%  12.13%
36-40 - 13 4.78%  4.78%
41-45 - 4 1.47%  1.47%
46-50 - 1 0.37%  0.37%
51-55 - 0 0.00%  0.00%
56-60 - 1 0.37%  0.37%
61-65 - 0 0.00%  0.00%
66-70 - 0 0.00%  0.00%
peste 70 - 1 0.37%  0.37%
n/a - 2 0.74%  0.74%
Total raspunsuri - 272

Mai mult de jumatate dintre bloggeri - 51,47% - au varste cuprinse intre 18 si 25 de ani, in timp ce un segment important este reprezentat de intervalul de varste 26 - 30 ani - 36,19%; aceasta ne face sa remarcam ca in blogosfera cei mai multi bloggeri vin dintr-un segment drag celor mai multi advertiseri: 18 - 35 ani.

Comparatia acestor cifre cu cele din sondajul Pew / Internet, releva un procent mult mai scazut pentru bloggerii romani peste 40 de ani - 3% fata de 30%.

Situatia bloggerilor romani este insa foarte asemanatoare cu datele relevate de studiul Perseus  asupra bloggerilor la nivel mondial - The Distributed Population; in cazul acestui studiu s-au luat in considerare informatiile despre useri, inregistrate de sistemele de gazduire a blogurilor. Distributia dupa varsta:

13-19 - 58.3%
20-29 - 36.0%
30-39 - 4.4%
40-49 - 1.1%
50+ - 0.3%

3. [*] Sex

F - 70 25.74%  25.74%
M - 202 74.26%  74.26%
Total raspunsuri - 272

Survey-ul ne-a aratat ca numarul femeilor autoare de bloguri este de trei ori mai mic decat cel al bloggerilor barbati - 25.74% fata de 74,26%.

Pentru cei care urmaresc un numar mare de bloguri, proportia nu este o surpriza; pe de alta parte, profilul bloggerului nu poate fi mult diferit de al internautului - cunoasteti o statistica mai recenta?

Proportiile sunt inversate fata de studiul Perseus - The Distributed Population: 68.1% femei si 31.9% barbati.

In cazul Pew / Internet, proportiile sunt egale; aceasta se datoreaza si selectiei bloggerilor ce au fost contactati telefonic.

4. [*] Educatie

Liceu - 59 21.69%  21.69%
Facultate - 151 55.51%  55.51%
Master - 50 18.38%  18.38%
Doctorat - 7 2.57%  2.57%
n/a - 5 1.84%  1.84%
Total raspunsuri - 272

Rezultatele sondajului arata ca in cea mai mare masura - 55,51%, bloggerii sunt absolventi de facultate sau inca pe bancile facultatilor, acestia fiind urmati de liceeni - 8.09%, vezi mai jos - si cei cu studii medii - in total 21,69%.

Poate cel mai interesant aspect la acest capitol este dat de prezenta in numar consistent, o cincime, a masteranzilor - 18,38%.

5. [*] Domeniul de activitate

Elev - 22 8.09%  8.09%
Student - 55 20.22%  20.22%
Invatamant - 17 6.25%  6.25%
Finante-Banci - 5 1.84%  1.84%
IT & Telecomunicatii - 69 25.37%  25.37%
Sanatate - 0 0.00%  0.00%
Servicii - 7 2.57%  2.57%
Media - 31 11.40%  11.40%
Marketing - 22 8.09%  8.09%
Resurse Umane - 1 0.37%  0.37%
Transporturi - 0 0.00%  0.00%
Comert - 3 1.10%  1.10%
Imobiliare - 0 0.00%  0.00%
Agricultura - 0 0.00%  0.00%
Constructii - 3 1.10%  1.10%
Alt - 37 13.60%  13.60%
Total raspunsuri - 272

Poate este natural sa fie asa: oamenii din IT, Telecomunicatii si Internet domina comunitatea bloggerilor - 25,37%, insa nu in mod coplesitor, fiind secondati la mica distanta de cei care inca sunt studenti - 20,22%.

Oamenii din Media & Marketing se fac remarcati si ei - la fel de natural - cu o forta cumulata de 19,49%.

Sa remarcam de  asemenea ca dascalii nu exploateaza potentialul educational al blogurilor decat in mica masura - 1 din 16 bloggeri este dascal - 6.25%. Proportia elevilor si a studentilor este de mai mult de patru ori mai mare - 28.31%.

6.  Precizati alt domeniu ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 48

13.60% activeaza in Administratie, Publicitate, PR, Turism, Justitie, ONG, Cultura.

7.  [*] Localitate - ( plasare blog pe harta )

Arad - 3
Bacau - 2
Baia - Mare - 8
Baia - Sprie - 1
Botosani - 1
Braila - 1
Brasov - 4
Bucuresti - 151
Cluj - 8
Constanta - 7
Craiova - 4
Deva - 1
Drobeta - Turnu-Severin - 1
Fagaras - 1
Galati - 3
Iasi - 15
Neamt - 1
Oradea - 6
Piatra-Neamt - 1
Pitesti - 2
Ploiesti - 3
Roman - 2
Sibiu - 1
Suceava - 5
Targu - Mures - 1
Targu - Jiu - 1
Timisoara - 11
Urziceni - 1
Valcea - 1
Zalau - 1

Baltimore - 1
Barcelona - 1
Baton - Rouge, - Louisiana - 1
Brno - 1
Chicago - 1
Chisinau - 2
Darmstadt - 1
Detroit - 1
D?sseldorf - 1
Lyon - 1
Melbourne - 1
Montreal - 1
Morella - 1
New - York - 1
Palaiseau - 1
Paris - 3
Seattle - 1
Sofia - 1
Toronto - 1
Vancouver, British Columbia - 1
W?rzburg - 1

Total raspunsuri - 272

55.51% dintre respondenti sunt din Bucuresti; ceilalti locuiesc in orase din toate zonele tarii sau in strainatate.

Se poate ca per total proportia intre blogurile din afara Bucurestiului si cele din Bucuresti sa fie mai mare decat 45 / 55, cat e in urma chestionarului. Cam acesta este insa raportul blogurilor ce si-au format un profil, sunt cunoscute si apreciate.

8.  Tara ( daca nu este Romania )

Total raspunsuri - 24

9% dintre respondenti s-au stabilit sau studiaza in alta tara: SUA - 6, Franta - 5, Canada - 3, Germania - 3, Moldova - 2, Spania - 2, Australia - 1, Bulgaria - 1, Cehia - 1.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:58:36 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Modalitati de informare
08/20/06

Index rezultate chestionar

9. [*] Mediile de informare preferate - selectie multipla

Presa - 142 18.16%  52.20%
TV - 139 17.77%  51.10%
Radio - 60 7.67%  22.05%
Bloguri - 206 26.34%  75.73%
Site-uri stiri - 217 27.75%  79.77%
Alt - 18 2.30%  6.61%
Total raspunsuri - 782

Site-urile de stiri reprezinta principala sursa de informatii pentru 79.77 % din bloggeri, insa foarte, foarte aproape se situeaza blogurile - 75.73%.

Remarcam cum presa intrece televiziunea in randul preferintelor de informare, dar nu discrepant, radioul fiind preferat in proportia cea mai scazuta.

10.  Precizati alt mediu ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 17

Alte surse de informare sunt: carti, biblioteci, discutii cu prietenii, reviste, forumuri de discutii, podcasturi.

11. [*] De unde accesati Internetul?  - selectie multipla

Scoala / Facultate - 43 8.38%  15.80%
Serviciu - 159 30.99%  58.45%
Acasa - 258 50.29%  94.85%
Internet Cafe - 9 1.75%  3.30%
Retele wireless - 35 6.82%  12.86%
Alt - 9 1.75%  3.30%
Total raspunsuri - 513

Era Internet cafe-urilor pare sa fi apus.

Acum cei mai multi bloggeri acceseaza Internetul de acasa - 94.85%, in timp ce doar 3.30% mai merg la un cafe pentru acces online.

Calculatorul de la birou este si el un punct de acces important, fiind mentionat de 58.45% dintre respondenti.

Un procent semnificativ - 12.86% - au acces wireless.

12.  Precizati alta modalitate ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 11

Alte raspunsuri: mobil, GPRS, WAP.

13.  [*] Accesati Internetul zilnic?

Da - 266 97.79%  97.79%
Nu - 6 2.21%  2.21%
Total raspunsuri - 272

Asta da surpriza placuta! 97,79% dintre bloggeri intra online zilnic, ceea ce in corelare cu consumul media - vezi Medii de informare preferate - intareste ideea ca anumiti consumatori pot fi targetati eficient online de catre marketeri.

14. [*] Timp petrecut zilnic online ( numar ore in medie )

sub 1 - 1 0.37%  0.37%
1-2 - 20 7.35%  7.35%
3-4 - 78 28.68%  28.68%
5-6 - 63 23.16%  23.16%
7-8 - 28 10.29%  10.29%
peste 8 - 82 30.15%  30.15%
Total raspunsuri - 272

Pentru bloggeri, Internetul reprezinta o parte importanta din activitatile lor cotidiene si chiar o parte din viata lor, pentru unii poate chiar cea mai importanta activitate.

30,15% au declarat ca petrec peste 8 ore pe Internet, iar 10,29% stau pe web intre 7 si 8 ore.

Evident exista o serie de explicatii pentru aceste rezultate surprinzatoare - multi au job-uri legate de Internet sau au deschis in permanenta browser-ul si isi verifica din cand in cand cel putin mesageria - e-mail sau IM, insa ele ne subliniaza si mai mult importanta Internetului ca medium ( de informatii si/ sau publicitate ) pentru bloggeri.

A se remarca faptul ca un procent destul de mic din timpul petrecut online este dedicat citirii blogurilor - vezi intrebarea 25.

15.  [*] Timp petrecut zilnic in fata TV ( numar ore in medie )

sub 1 - 147 54.04%  54.04%
1-2 - 99 36.40%  36.40%
3-4 - 26 9.19%  9.56%
5-6 - 0 0.00%  0.00%
7-8 - 0 0.00%  0.00%
peste 8 - 0 0.37%  0.00%
Total raspunsuri - 272

In contrast cu timpul petrecut online, este urmarirea programelor TV. Cei mai multi bloggeri - 54,04% - petrec sub o ora pe zi in fata TV-ului, iar 36,40% intre 1-2 ore.

Niciun blogger nu se uita mai mult de 4 ore la emisiunile TV.

16. [*] Activitatea preferata desfasurata in timpul liber

Total raspunsuri - 272

Activitatile preferate pentru timp liber: lectura, sport, plimbari, familie, calatorii, fotografie, muzica, filme, jocuri, intalniri cu prietenii, clubbing, scris, navigare Internet, programare, webdesign.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:55:50 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Bloguri monitorizate
08/20/06

Index rezultate chestionar

17.  [*] In ce an ati auzit prima data de bloguri?

inainte de 2000 - 10 3.68%  3.68%
2000 - 11 4.04%  4.04%
2001 - 10 3.68%  3.68%
2002 - 22 8.09%  8.09%
2003 - 51 18.75%  18.75%
2004 - 75 27.57%  27.57%
2005 - 81 29.78%  29.78%
2006 - 12 4.41%  4.41%
Total raspunsuri - 272

Termenul de weblog a fost creat de Jorn Barger in 1997; Peter Merholz a propus in 1999 termenul mai scurt blog - vezi Weblog History.

Mai mult de jumatate dintre respondenti - 57.35% - au auzit prima data de bloguri in 2004 si 2005 - anul 2004 a fost considerat pe plan mondial anul blogurilor.

Sa remarcam ca in general o perioada de un an - doi (  de citire / informare asupra blogurilor ) trece pana la momentul deschiderii unui blog: 

46.   [*] Cand a fost deschis blogul?

inainte de 2000 - 2 0.74%  0.74%
2000 - 0 0.00%  0.00%
2001 - 0 0.00%  0.00%
2002 - 6 2.21%  2.21%
2003 - 14 5.15%  5.15%
2004 - 32 11.76%  11.76%
2005 - 79 29.04%  29.04%
2006 - 139 51.10%  51.10%
Total raspunsuri - 272

18.  [*] De unde ati auzit?

Navigare Internet - 171 62.87%  62.87%
Reviste IT - 5 1.84%  1.84%
Presa - 14 5.15%  5.15%
Prieteni - 62 22.79%  22.79%
Alt - 20 7.35%  7.35%
Total raspunsuri - 272

Internetul si discutiile cu prietenii ocupa primele doua pozitii in a oferi prima informatie despre bloguri.

19.  Precizati alta sursa ( daca este cazul )

Total raspunsuri 23

S-au primit 23 de raspunsuri indicand alte surse: mediul profesional, conferinte, presa, televiziune, cursuri la facultate, discutii cu alti bloggeri.

 20.  [*] Preferati termenul

blog - 263 96.69%  96.69%
weblog - 9 3.31%  3.31%
Total raspunsuri - 272

Daca in urma cu 2 ani, frecventa utilizarii termenului weblog era chiar mai mare decat pentru blog, acum preferinta pentru blog este clara.

Puteti cauta blog si weblog cu Google pe WWW, respectiv in paginile romanesti si veti constata un raport de 8 la 1, respectiv 3 la 1.

21.  [*] Cate bloguri romanesti urmariti?

1-5 - 43 15.81%  15.81%
6-10 - 61 22.43%  22.43%
11-20 - 86 31.62%  31.62%
21-50 - 46 16.91%  16.91%
51-100 - 29 10.66%  10.66%
101-200 - 4 1.47%  1.47%
201-300 - 2 0.74%  0.74%
301-400 - 0 0.00%  0.00%
401-500 - 1 0.37%  0.37%
peste 500 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Mai mult de 2 treimi - 69.86% - urmaresc mai putin de 20 de bloguri. Asa se explica de ce o treime din numarul total de bloggeri - 33.11%, a se vedea intrebarea 23 - nu folosesc nici un agregator / RSS Reader, vizitand direct site-urile blogurilor pentru a fi la curent cu noile insemnari.

22.  [*] Cate bloguri straine urmariti?

1-5 - 144 52.94%  52.94%
6-10 - 50 18.38%  18.38%
11-20 - 27 9.93%  9.93%
21-50 - 30 11.03%  11.03%
51-100 - 8 2.94%  2.94%
101-200 - 9 3.31%  3.31%
201-300 - 2 0.74%  0.74%
301-400 - 2 0.74%  0.74%
401-500 - 0 0.00%  0.00%
peste 500 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Numarul blogurilor straine urmarite este si mai mic, nu mai multe decat 5 pentru jumatate din bloggeri.

23.  [*] Pentru monitorizarea RSS -urilor / blogurilor, ce agregator / RSS reader utilizati? - selectie multipla

nici unul - 101 33.11%  37.13%
Bloglines - 66 21.64%  24.26%
Google Reader - 24 7.87%  8.82%
Google Homepage - 8 2.62%  2.94%
Windows Live - 3 0.98%  1.10%
My Yahoo! - 7 2.30%  2.57%
FeedReader - 21 6.89%  7.72%
NewsGator - 2 0.66%  0.73%
RSSReader - 16 5.25%  5.88%
Netvibes - 8 2.62%  2.94%
Protopage - 0 0.00%  0.00%
AgileRSS - romanesc - 1 0.33%  0.36%
alt - 48 15.74%  17.64%
Total raspunsuri - 305

O treime din numarul total - 37.13% - nu folosesc nici un agregator / RSS Reader, vizitand direct site-urile blogurilor pentru a fi la curent cu noile insemnari.

O cincime dintre bloggeri utilizeaza agregatorul Bloglines pentru a fi la curent cu insemnarile noi din bloguri. Urmatoarele trei optiuni sunt: Google Reader - agregator online, FeedReader  si RSSReader - RSS Readere care se instaleaza local.

24.  Precizati agregator / RSS Reader ( daca nu apare mai sus )

Total raspunsuri - 55

Pentru monitorizarea blogurilor se mai utilizeaza: Live Bookmarks in FireFox, Opera, KlipFolio, NetNewsWire, RSS Bandit, News Fox, Sage sau Newsfox (extensii Firefox), SharpReader, Omea Reader, Mozilla Thunderbird, DeepNet, Newshutch, RSSOwl, Liferea, FeedDemon, NewzCrawler, rss2email, vienna, Wizz, Desktop Sidebar, Feedjumbler, Akregator,SharpReader.

25.  [*] Timp petrecut zilnic citind bloguri ( numar ore in medie )

sub 1 - 116 42.65%  42.65%
1-2 - 138 50.74%  50.74%
3-4 - 16 5.88%  5.88%
5-6 - 2 0.74%  0.74%
7-8 - 0 0.00%  0.00%
peste 8 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Citirea blogurilor nu ia mai mult de o ora in medie zilnic pentru 42.65% si intre 1 si 2 ore pentru 50.74%. Doar 6.6% dintre bloggeri petrec mai mult de 3 ore citind bloguri.

26.  [*] In ce categorii se incadreaza blogurile urmarite?

Business - 102 9.24%  37.50%
Cultura - 138 12.50%  50.73%
Design - 104 9.42%  38.23%
Drept - 7 0.63%  2.57%
Educational - 42 3.80%  15.44%
Foto - 123 11.14%  45.22%
IT - 134 12.14%  49.26%
Jurnalism - 93 8.42%  34.19%
Medicina - 8 0.72%  2.94%
Personal - 220 19.93%  80.88%
Podcast - 24 2.17%  8.82%
Politica - 26 2.36%  9.55%
Sport - 19 1.72%  6.98%
Video - 33 2.99%  12.13%
Alta - 31 2.81%  11.39%
Total raspunsuri - 1104

Pe primele 6 pozitii la categoriile de bloguri urmarite sunt, in ordine descrescatoare: Personale - 80.88% dintre bloggeri urmaresc bloguri personale, Cultura - peste jumatate - 50.73%, IT - aproape jumatate - 49.26% , Foto, Design, Business, Jurnalism.

Cele specializate in Politica au un procent mai redus, la fel si cele de Sport - chestionarul s-a incheiat tocmai inainte de lansarea blogurilor redactorilor Gazetei Sporturilor; altfel, probabil, aparea pentru aceasta categorie un procent mai mare.

27.  Alte categorii ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 30

28.  [*] In raport cu presa traditionala, cum considerati informatiile din bloguri?

mai putin credibile - 62 22.79%  22.79%
la fel de credibile - 145 53.31%  53.31%
mai credibile - 65 23.90%  23.90%
Total raspunsuri - 272

Blogurile sunt considerate mai putin credibile decat presa traditionala de catre o patrime dintre bloggeri - 22.79% si mai mult de jumatate - 53.31% - considera blogurile la fel de credibile.

29.  Justificare

Total raspunsuri - 149

Printre raspunsurile primite:

  • Sunt exprimari libere, fara constrangeri de tip politica editoriala sau de trust, fara inregimentari.
  • Nu intotdeauna cei care tin un blog sunt destul de motivati sa faca cercetarile necesare unei reprezentari cat mai obiective a realitatii.
  • Presa tinde sa fie influentata de anumite organizatii, institutii, etc. De obicei, in bloguri oamenii isi spun parerea si o comenteaza. Chiar daca nu au aceeasi autoritate, oricum articolele din bloguri te fac sa gandesti asupra situatiilor descrise in alt mod decat presa.
  • Tinand cont ca ma intereseaza in special stiri IT, pot spune ca presa IT traditionala nu poate tine pasul din pacate cu rapiditatea blogurilor.
  • Blogurile nu pot fi privite ca un tot, la fel cum nici presa traditionala nu este unitara. Sunt credibile blogurile de specialitate, scrise de profesionisti, cu noutati, analize, comentarii, validari prin dialogul cu ceilalti.
  • Simt nevoia sa cerific suplimentar informatia.
  • Credibilitatea este un atribut pe care atit un ziar, cit si un blogger trebuie sa le cistige. Asa ca eu nu citesc decit blogurile care si-au cistigat credibilitate in ochii mei.
  • Spre deosebire de multe site-uri de stiri pe blog-uri poti sa te uiti la comentarii si daca exista alti bloggeri care scriu despre acelasi lucru. In general daca mai multi spun ca acea informatie este adevarata atunci este foarte posibil sa fie.
  • Tind a spune la fel de credibile in masura in care incerc sa urmaresc bloguri putine, dar, spun eu, cu o informatie demna de incredere.
  • Blogurile nu sunt neaparat o sursa de informatie (asemeni unei stiri), ci mai degraba o sursa de reactii la o anumita informatie (asemeni unui editorial). Din acest punct de vedere, editorialul e la fel de credibil si in online si in offline, conteaza doar de cine e scris.
  • La fel ca in cazul presei traditionale blog-urile au unul sau mai multi autori care, prin prezentarea de informatii false, si-ar pierde credibilitatea si, in scurt timp, cititorii.
  • Este greu de raspuns, depinde in primul rand de cata incredere am in blogul respectiv :). Nu exista cenzura (decat poate auto-cenzura), informatiile sunt "la cald", directe, fara intermediari, nu exista interese financiare majore sau politici de trust, sunt mai rapide.
  • Deoarece ajung sa cunosc citind un blog personal persoana care sta in spatele lui, consider filtrul pe care il aplica informatiilor pe care le prezinta mai eficient si mai relevant pentru mine.
  • Blogurile folosesc de multe ori informatii preluate din presa, verificate, deci se siuteaza cam la acelasi nivel de credibilitate.
  • As fi votat "mai credibile" daca ar fi fost adevarat in 100% din cazuri. Per ansamblu, informatiile furnizate prin bloguri concureaza strans cu cele din presa traditionala.
  • Nu sunt ?ntotdeauna citate sursele si, fiind ?n marea ei parte o activitate non-profit, numai zelul poate asigura o temeinica si veridica informare.
  • Scrise tot de oameni...uneori chiar de aceeasi oameni.
  • Putine bloguri au continut original -- multe preiau si comenteaza info din presa traditionala. Continutul original provine de la bloggeri care chiar au asistat la anumite evenimente, si de obicei e veridic.
  • Majoritatea bloggerilor pe care ii urmaresc sunt jurnalisti. Mi se pare firesc sa-mi inspire mai multa credibilitate decat can-can-urile din ziare.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:50:18 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Bloguri editate ( 1 )
08/20/06

Index rezultate chestionar

  30.  [*] Cate bloguri scrieti / la cate colaborati?

1 - 146 53.68%  53.68%
2 - 74 27.21%  27.21%
3 - 28 10.29%  10.29%
mai multe decat 3 - 24 8.82%  8.82%
Total raspunsuri - 272

Putin mai mult decat jumatate din bloggeri - 53.68% - scriu un singur blog; mai mult de o patrime - 27.21% - 2, 10.29% - 3, iar 8.82% mai mult de 3.

Sa notam proportiile apropiate de cele rezultate din studiul Pew despre bloggerii americani: 53% au un blog - identic, 17% - 2, iar restul, 3 sau mai multe.

  31.  Precizati numarul ( daca este mai mare decat 3 )

Total raspunsuri - 22

Totalizand cele 22 de raspunsuri se ajunge la 101.

Facem calculul blogurilor respondentilor:

146 + 2 * 74 + 3 * 28 + 101 = 479

Cum unele sunt bloguri de grup - 68 este valoarea rezultata din sectiunea urmatoare - si fiind posibil ca autori ai acelorasi bloguri sa fi raspuns la chestionar, putem aprecia ca numarul de bloguri scrise de respondenti este de aproximativ 400.

  32.  [*] Cate ore ( in medie ) acordati zilnic scrierii blogului / blogurilor si raspunsurilor la comentariile vizitatorilor?

sub 1 - 185 68.01%  68.01%
1-2 - 78 28.68%  28.68%
3-4 - 8 2.94%  2.94%
5-6 - 1 0.37%  0.37%
7-8 - 0 0.00%  0.00%
peste 8 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Marea majoritate - 68.01% - acorda sub o ora pe zi pentru a scrie insemnari, raspunsuri in blog, iar o patrime - 28.68% - intre 1 si 2 ore.

Sa comparam cu valorile de la intrebarile referitoare la timpul petrecut online - intrebarea 14 -  si pentru citirea blogurilor - intrebarea 25.

  33.  [*] Sursele de informare pentru scrierea insemnarilor sunt - selectie multipla

Alte bloguri - 154 16.26%  56.61%
Site-uri - 192 20.27%  70.58%
Presa - 101 10.67%  37.13%
TV - 82 8.66%  30.14%
Carti - 125 13.20%  45.95%
Activitatea / experienta personala - 260 27.46%  95.58%
Alte - 33 3.48%  12.13%
Total raspunsuri - 947

Activitatea / experienta personala reprezinta principala sursa de informatii pentru scrierea insemnarilor pentru  95.58% dintre bloggeri; urmeaza site-uri - 70.58%, alte bloguri - cu 56.61%, carti  - cu 45.95%, foarte bine - si presa - cu 37.13%.

Informatiile prezentate la TV sunt cotate ca avand cea mai mica influenta in scrierea blogurilor.

Ce remarcam: surse multiple de informatii, ce pot fi verificate, validate.

  34.  Precizati alte surse ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 23

Ca si alte surse au fost enumerate: informatii primite prin e-mail / newslettere, discutii cu studenti / colegi / prieteni, imagini - pentru bloguri foto, forumuri de discutii, profesie, muzica, radio.

  35.  [*] Care considerati ca sunt avantajele pe care le aveti scriind un blog / bloguri? - selectie multipla

Cresterea notorietatii personale - 134 10.87%  49.26%
Cresterea notorietatii firmei / organizatiei - 49 3.97%  18.01%
Utilitate in managementul proiectelor in care sunt implicat - 27 2.19%  9.92%
Managementul informatiilor - 46 3.73%  16.91%
Se constituie intr-un portofoliu personal - 101 8.19%  37.13%
Validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - 155 12.57%  56.98%
Faciliteaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori - 147 11.92%  54.04%
Fiecare blog este parte a unei comunitati online - 75 6.08%  27.57%
Accesul la segmente noi de audienta - 56 4.54%  20.58%
Prezinta reactii rapide la diverse evenimente - 88 6.08%  32.35%
Faciliteaza demararea de noi proiecte - 53 4.30%  19.48%
Gasirea de noi parteneri de afaceri - 36 2.92%  13.23%
Gasirea de noi prieteni - 93 7.54%  34.19%
Utilitate in activitatea de documentare / cercetare - 69 5.60%  25.36%
Cost redus de intretinere - 68 5.52%  25.00%
Alte - 36 2.92%  13.23%
Total raspunsuri - 1233

Avantajul principal este considerat a fi validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - de catre 56.98% dintre respondenti, iar 54.04% apreciaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori.

1 din 2 bloggeri - 49.26 - considera ca scriind bloguri i-a crescut notorietatea personala, iar 1 din 3 ca blogul se constituie intr-un portofoliu personal - 37.13%.

Reactia rapida la evenimente, gasirea de noi prieteni si inchegarea de comunitati sunt avantajele urmatoare apreciate.

Procentele sunt apropiate de cei care apreciaza faptul ca blogul ii sprijina in organizarea informatiilor, in documentare, in demararea de noi proiecte si ca intretinerea se face cu cost redus.

Noi segmente de audienta si cresterea notorietatii fimei / organizatiei sunt avantaje apreciate mai ales de cei care scriu bloguri de business, corporatiste.

Firmele Edelman si Technorati  au derulat in 2005-6 un sondaj adresat bloggerilor din Asia, Europa, America de Sud si Nord, si recent celor din Japonia - chestionarul este analizat de Constantin Basturea de la PR meets the WWW.

La intrebarea care este motivul principal pentru care editati un blog, s-a raspuns ca mai jos; a doua valoare este pentru bloggerii din Japonia:

pentru cresterea notorietatii personale: 33.9%; 4.7%

inregistrare ganduri / experiente: 31.54%; 28.2%

comunicarea cu ceilalti: 20.3%; 7.0%

pentru un venit: 4.6%; 4.2%

De remarcat procentul foarte mic pentru care bloggerii japonezi scriu pentru cresterea notorietatii personale - 4.7%, comparativ cu 33.9% in general si 49.26% la noi.

36.  Enumerati alte avantaje

Total raspunsuri - 44

Alte avantaje apreciate de bloggeri:

  • Simpla scriere intr-un blog ofera senzatia ca exista un drept la opinie. Drept pe care oricine il are, insa nu toti si-l exercita; cred ca asta e principalul motiv pentru care tin blogul.
  • Este un mijloc de a publica informatii utile altora.
  • Te obliga ( in sens pozitiv ) sa notezi lucuri pe care altfel le-ai pierde, uita. Faptul ca un blog este public nu face altceva decat sa te faca mai responsabil, mai atent la ceea ce scrii.
  • Promovarea brandului si a produselor/serviciilor.
  • Exprimarea intr-un mod rapid si eficient a unor idei.
  • Mediu de invatare personal si in comunitate cu altii.
  • Ajuta la cizelarea exprimarii in scris ( si nu numai) , te ajuta sa iti dezvolti capacitatea de comunicare a ideilor, te ajuta sa eviti inhibitiile in prezentarea propriilor idei in fata unui public.
  • Comunicare interactiva autentica, arhiva de idei, terapie.

37.  Enumerati eventuale dezavantaje

Total raspunsuri - 59

Printre dezavantajele remarcate de bloggeri:

  • Daca esti persoana publica sau companie, trebuie sa fii atent la ce scrii sau cine se ocupa de scris. Totusi nu sunt adeptul ideii de autocenzura pentru a fi pe placul audientei.
  • Fara un management judicios al timpului, blogging-ul te poate sustrage de la alte proiecte, 'mai reale' si mai importante.
  • Nu poti sa iti alegi cititorii, si unele reactii te pot dezamagi.
  • Pot aparea probleme in relatiile personale deja create in lumea reala, din cauza unor mesaje publicate pe blog.
  • Blogul te poate pacali ca esti din ce in ce mai important--> iti poate cere cu usurinta mai mult timp decat merita - genereaza o obligatie de a scrie.
  • Comentarii neavenite, de prost gust, agresive, intolerante, revendicative.
  • In masura in care devii cunoscut, greselile/esecurile pot sa fie percepute mai mari decat sunt in realitate.
  • Ocupa mult timp intretinerea blogului, blogul creeaza anumita asteptari cititorilor cu privire la autor - uneori e greu de gestionat feedbackul.

  38.  [*] Comentariile de la vizitatori si de pe alte bloguri, referitoare la al/ale dvs, va influenteaza modul de a scrie?

deloc - 109 40.07%  40.07%
intr-o anumita masura - 145 53.31%  53.31%
mult - 18 6.62%  6.62%
Total raspunsuri -

272

Mai mult de jumatate dintre bloggeri - 53.31% - tin cont in modul de scrie, intr-o anumita masura, de comentariile de la vizitatori si de pe alte bloguri. Mult, tin cont doar 6.62%.

Pentru un procent mare - 40.07% - comentariile nu le influenteaza modul de a scrie.

Daca ne uitam la intrebarea 40, un procent de 20% castiga deja sau vor sa castige bani din blogging - pentru acestia, atragerea cititorilor este importanta, deci si a tine cont de comentarii.

  39.  In ce directoare romanesti este inscris blogul ( blogurile ) dvs?

Colectia Timsoft - 87 35.36%  31.98% 600
RO.RSS - 93 37.80%  34.19% 936
Blogcatalog - 46 18.70%  16.91% 242
Blogmania - 36 14.63%  13.23% 400
Bloguri Foto - 10 4.07%  3.67% 119
Total raspunsuri - 246

Nota: Am trecut in ultima coloana numarul de bloguri inscrise in directoarele de mai sus.

Colectia Timsoft si RO.RSS, cele mai vechi directoare, au colectat in timp bloguri interesante, fara a fi neaparat inscrise de autori - deci unii este posibil sa nu stie de prezenta blogurilor in directoare. Proportia blogurilor inscrise este probabil dubla fata decat cea reiesita din chestionar.

De asemenea, dupa ce au raspuns la chestionar, cateva zeci de respondenti si-au inscris blogurile - probabil unii au aflat doar acum de unele directoare.

Initial, 142 respondenti nu au selectat nici un director in care sa aiba deja inscrise blogurile - chestionarul a fost deci si o buna ocazie de a-si promova blogurile prin inscrierea in directoare.

  40.  [*] Castigati bani din blogging?

da - 12 4.41%  4.41%
nu si nu imi propun - 216 79.41%  79.41%
nu, dar imi propun pentru viitorul apropiat - 44 16.18%  16.18%
Total raspunsuri - 272

Interesant: marea majoritate a bloggerilor - 79.41% - peste trei patrimi, nici nu doresc sa castige bani din blogging.

Probabil cel mai interesant ar fi pentru cei 16.18% dintre bloggeri care doresc in viitorul apropiat sa obtina si un venit, sa afle, sa invate cum se castiga bani de la cei doar 4.41% care reusesc deja acest lucru - am remarcat ca blogurile acestora sunt de business, jurnalism, IT, dar si personale, sunt scrise unele in engleza, altele in romaneste, cele mai multe au fost deschise in 2004, unul in 2002, cateva doar in 2006.

  41.  [*] Au fost prezentari legate de blogul / blogurile dvs in presa / TV / radio / conferinte?

Da - 50 18.38%  18.38%
Nu - 222 81.62%  81.62%
Total raspunsuri - 272

Blogurile unei cincimi - 18.38% - dintre cei care au raspuns au fost prezentate; aceasta arata faptul ca printre respondenti s-au aflat majoritatea autorilor de bloguri valoroase si cunoscute de la noi.

42.  Precizati unde

Total raspunsuri - 43

Nu putem decat sa remarcam ca o mare parte a presei, multe posturi radio si TV au avut prezentari despre bloguri:

  • ziare: Adevarul, Evenimentul zilei, Timpul Liber - supliment, Romania Libera, Cotidianul, Gardianul, Clujeanul, Ziarul Financiar, Jurnalul National, Curierul National
  • reviste: PC Magazine, PC World, Vivid, TVmania, Suplimentul de cultura, The Bullet, aLtitudini, Dilema veche, Unu&Unu, Xtreme PC, TimeOut Media&Advertising, Campaign, PC World, Dilemateca, Capital, Saptamana Financiara, Try Success, ABM-BOS days, The Investor Magazine, Business Magazin, Academia Catavencu, Observator Cultural, Business Adviser, Prezent, MarketWatch
  • TV: TVR1, TVR Cultural, PRO TV, Antena 1, Realitatea TV
  • radio: Radio Romania Cultural, Radio Lynx, City FM - Orasul virtual, Radio Guerrilla, Radio Romania Actualitati, Deutsche Welle
  • conferinte: Revolutia blogurilor, in pregatire pentru ROSI, la Universitatea de Nord Baia Mare - Facultatea de Inginerie
  • site-uri: HotNews, Euractiv.ro, agora ON line
  • lucrare dizertatie de Masterat

 43.  [*] Ati avut prezentari legate de tema blogurilor in presa / TV / radio / conferinte?

Da - 31 11.40%  11.40%
Nu - 241 88.60%  88.60%
Total raspunsuri - 272

  44.  Precizati unde

Total raspunsuri - 25

11.40% dintre respondenti au avut ei insisi prezentari:

  • ziare: Cotidianul, presa maghiara
  • reviste: Suplimentul de Cultura, aLtitudini, Revistei de Informatica Sociala - UVT, The Investor Magazine, PC Magazine
  • TV: TVR cultural
  • radio: Radio Romania Actualitati, Radio Lynx, City FM, Radio Romania Cultural - emisiunea Cultura.net
  • conferinte: Sesiunea de comunicari stiintifice a FJSC 2005, Congresul international de sociologie Stockholm 2005, Linux si LMS - UVVG Arad 2005, Revolutia blogurilor, sesiune de comunicari la un liceu, la Universitatea de Nord Baia Mare, Romanian Computer Show 2004
  • site-uri: HotNews, agora ON line
  • cursuri la INA, UPT, UVVG Arad, Credis, cursuri online.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:40:55 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Bloguri editate ( 2 )
08/20/06

Index rezultate chestionar

Intrebarile 45-55 despre primul blog editat, au fost repetate pentru blogurile 2 si 3, asa incat fiecare respondent a putut introduce datele despre cel mult 3 bloguri.

Mai jos sunt rezultatele cumulate pentru toate blogurile despre care s-au primit informatii. 

  45.  [*] Adresa

Total raspunsuri - 272 + 95 + 35 + 12 = 414

S-au completatat 402 adrese la sectiunile despre blogurile 1, 2, 3 si s-au mai primit inca 12 adrese pentru blogurile celor ce au mai mult de 3.

Intentionam sa listam pe categorii, intr-o faza urmatoare, toate blogurile ale caror adrese s-au primit.

  46.  [*] Cand a fost deschis?

inainte de 2000 - 2+0+0 = 2 0.49%  0.50%
2000 - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
2001 - 0+0+2 = 2 0.49%  0.50%
2002 - 6+1+1 = 8 2.00%  2.00%
2003 - 14+2+0 = 16 4.00%  4.00%
2004 - 32+5+2 = 39 9.70%  9.70%
2005 - 79+30+9 = 118 29.30%  29.30%
2006 - 139+57+21 = 217 51.10%  54.00%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Mai mult de jumatate dintre blogurile respondentilor - 54% - au fost deschise in acest an.

De altfel, in discutiile / analizele celor ce urmaresc indeaproape blogosfera romaneasca s-a apreciat ca in ultimul an, dimensiunea acesteia s-a dublat.

In 2005 au fost deschise aproape o treime din bloguri - 29.30%; in 2004, considerat pe plan mondial anul blogurilor, doar 1 din 10 bloguri - 9.70%, iar anterior lui 2004, 7%.

  47.  [*] Cate insemnari scrieti?

mai multe insemnari / zi - 37+6+2 = 45 11.19%  11.19%
1 insemnare / zi - 30+7+2 = 39 9.70%  9.70%
cateva insemnari / saptamana - 132+21+10 = 163 40.54%  40.54%
1 insemnare / saptamana - 41+33+9 = 83 15.07%  20.64%
1 insemnare / luna - 19+18+6 = 43 6.99%  10.69%
cateva insemnari / an - 13+10+6 = 29 4.78%  7.21%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

In proportia cea mai mare, adica 2 bloguri din 5 - 40.54% - sunt actualizate de cateva ori pe saptamana.

Proportii apropiate, 20.89% si 20.64%, deci cate o cincime din bloguri, primesc una sau mai multe insemnari pe zi, respectiv una saptamanal.

In 1 din 15 bloguri - 7.21% - se scrie mai rar  decat lunar.

  48.  [*] In ce limba sunt scrise insemnarile?

Romana - 236+75+26 = 337 64.93%  64.93%
Engleza - 117+31+12 = 160 31.45%  30.82%
Franceza - 10+1+1 = 12 2.31%  2.31%
Germana - 3+0+0 = 3 0.57%  0.57%
Italiana - 2+0+0 = 2 0.38%  0.38%
Spaniola - 4+0+1 = 5 0.96%  0.96%
Total raspunsuri - 372+107+40 = 519

Doua treimi din bloguri - 64.93% - contin insemnari in limba romana. De retinut acest procent pentru estimarile legate de numarul de bloguri, cand se fac cautari in limba romana - trebuie ajustate cu inca 50%.

Doar in limba romana, blogurile sunt scrise in proportie de 58.95% - 237 dintre cele 402 bloguri.

Intr-o patrime din bloguri, insemnarile sunt scrise in mai multe limbi, de obicei in romana si engleza - 99 de bloguri, adica 24.62%.

Alte limbi sunt folosite in proportie foarte mica.

  49.  Daca scrieti si in alta limba, specificati. Eventual motivati de ce nu scrieti doar in romaneste

Total raspunsuri - 45+12+5 = 62

S-a mai mentionat limba maghiara pentru scrierea insemnarilor si titluri ocazional japoneze.

Printre motivele pentru scrierea in alte limbi decat romana: exercitiu de comunicare intr-o alta limba, agregator de stiri in engleza despre Romania, adsense, targetul este vorbitor de limba engleza, e jurnalul colaboratorilor unei publicatii bilingve, este varianta ?n limba engleza a blogului in romana, pentru consolidarea unui portofoliu pentru proiecte europene curente si viitoare, imi doresc o audienta mai larga, prin blog tin legatura cu prieteni din mai multe tari.

  50.  [*] In ce categorie se incadreaza blogul?

Business - 13+4+3 = 20 5.00%  5.00%
Cultura - 11+12+1 = 24 5.97%  5.97%
Design - 6+1+0 = 7 1.74%  1.74%
Drept - 1+0+0 = 1 0.24%  0.24%
Educational - 5+9+7 = 21 5.22%  5.22%
Foto - 10+7+2 = 19 4.72%  4.72%
IT - 27+12+4 = 43 10.70%  10.70%
Jurnalism - 4+8+0 = 12 3.00%  3.00%
Medicina - 0+1+0 = 1 0.24%  0.24%
Personal - 177+31+10 = 218 54.22%  54.22%
Podcast - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Planning - 1+0+0 = 1 0.24%  0.24%
Politica 2+0+0 = 2 0.48%  0.48%
Publicitate - 2+2+1 = 5 1.24%  1.24%
Social - 2+0+0 = 2 0.48%  0.48%
Sport - 0+1+0 = 1 0.24%  0.24%
Video - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Alta - 11+7+7 = 25 6.21%  6.21%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Mai mult de jumatate din bloguri sunt personale - 54.22%.

Blogurile de IT le urmeaza, avand un procent de 10.70%.

Cu proportii apropiate de 5% urmeaza blogurile de cultura, educationale, business, foto, jurnalism.

Ultimele luni au insemnat o crestere numarica si valorica a blogurilor de cultura, business, jurnalism.

  51.  Alte categorie ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 25+11+8 = 44

Au mai font mentionate ca si tematici ale blogurilor: media, divertisment, cultura urbana, animale de casa, spiritualitate, pamflet, hobby, PR, strategie, branding.

  52.  [*] Blogul

contine opinii personale - 269+93+33 =395  98.26%  98.26%
prezinta politica organizatiei - 3+2+2 = 7 1.74%  1.74%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Chiar daca sunt declarate bloguri ce reprezinta o firma, un post radio sau TV, un ziar sau o revista, autorii declara ca exprima in blog opiniile personale. Un procent foarte mic din bloguri - 1.74% - prezinta politica organizatiei.

  53.  [*] Blogul are

un autor - 250+60+24 = 334 83.08%  83.08%
mai multi autori - 22+35+11 = 68 16.92%  16.92%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Majoritatea blogurilor au un singur autor - 83.08%; bloguri de grup sunt in general din categoriile cultura, business, IT, foto, politica.

  54.  [*] Platforma utilizata

Blogger ( Blogspot ) - 86+34+9 = 128 31.84%  31.84%
WordPress - 114+30+15 = 159 39.55%  39.55%
b2evolution - 3+1+1 = 5 1.24%  1.24%
weblog ( ro ) - 23+11+3 = 37 9.20%  9.20%
Eyeblog ( ro ) - 0+1+0 = 1 0.24%  0.24%
sato ( ro ) - 3+1+2 = 6 1.50%  1.50%
CSBlog ( ro ) - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Ablog ( ro ) - 5+0+0 = 5 1.24%  1.24%
B-log ( ro ) - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Four Hooks ( ro ) - 3+1+1 = 5 1.24%  1.24%
LiveJournal - 1+1+0 = 2 0.48%  0.48%
MSNSpace - 1+0+1 = 2 0.48%  0.48%
theSpoke - 0+1+0 = 1 0.24%  0.24%
360.yahoo.com - 5+5+2 = 12 3.00%  3.00%
Typepad - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Movable Type - 2+0+0 = 2 0.48%  0.48%
Textpattern - 1+0+0 = 1 0.37%  0.37%
CommunityServer - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Nucleus CMS - 1+2+0 = 3 0.74%  0.74%
Zope - 0+0+0 = 0 0.00%  0.00%
Drupal - 2+0+0 = 2 0.48%  0.48%
Alta - 21+7+1 = 29 8.46%  8.46%
Total raspunsuri - 272+95+35 = 402

Bloggerii romani utilizeaza o varietate mare de sisteme de gazduire, iar in anul ce a trecut au aparut cateva sisteme noi romanesti - Ablog, B-log, Four Hooks.

In proportia cea mai mare blogurile ( active ) sunt gazduite de WordPress - 39.55%, Blogger ( Blogspot ) - 31.84%, weblog.ro - 9.20%.

Aceste sisteme apar cu un procent mare si la estimarea dimensiunii blogosferei romanesti; putem nota insa faptul ca pentru weblog.ro, in ciuda faptului ca sunt deschise 3500 de bloguri - cam o patrime din numarul total de bloguri romanesti, procentul celor active este semnificativ mai scazut.

Un procent foarte mic de bloguri active exista pentru sistemele / site-urile Jurnale.ro, UBlogs.ro, Softpedia blogs, Roportal blogs - ce totalizeaza 3000 bloguri - la chestionar nu a participat nici un blogger de pe acestea.

  55.  Specificare alta platforma ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 21+7+1 = 32

Alte platforme mentionate: sweblog.net, blog4ever.com, blogter.hu, Typo, blog.com, elgg.net, serendipity, iblog.compixelpost.com, zoomgroups.com, bloglines.com, sisteme OS, sisteme proprii.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:30:29 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


RoBloggers Survey - sectiunea Blogosfera romaneasca
08/20/06

Index rezultate chestionar

..si acum ...ultimele intrebari referitoare la blogosfera romaneasca

  79.  [*] Cate bloguri credeti ca sunt in blogosfera romaneasca?

mai putin de 10000 bloguri - 134 49.26%  49.26%
10000 - 42 15.44%  15.44%
15000 - 25 9.19%  9.19%
20000 - 22 8.09%  8.09%
25000 - 12 4.41%  4.41%
30000 - 11 4.04%  4.04%
35000 - 6 2.21%  2.21%
40000 - 1 0.37%  0.37%
peste 40000 - 19 6.99%  6.99%
Total raspunsuri - 272

Nota1: Cifrele inaintate de Carmen in urma estimarii bazate pe sistemele de gazduire, ar fi 12000-14000 pentru numarul total de bloguri si 1000 pentru cele active.

Comentarii, argumente care sa conduca la alte valori sunt mai mult decat binevenite.

Nota 2: Daca ne uitam la blogdirectoarele existente si la blogroll-urile celor din jur, putem aprecia ca exista probabil in jur de 8.000 - 10.000 de bloguri, insa doar o parte intra in categoria bloguri active. Cristi estimeaza ca in jur de 2.500 de bloguri au activitate constanta (cel putin trei actualizari lunare).

Pornind de la aceste ipoteze, opinia a jumatate dintre cei care au raspuns chestionarului este aproape de adevar, in acceptiunea blogurilor active, ale caror voci se manifesta si se fac auzite - sunt mai putin de 10000.

  80.  [*] Care sunt caracteristicile unui blog bun? - selectie multipla

Ofera informatii interesante, utile, actuale - 203 17.20%  74.63%
Este un spatiu de dialog cu vizitatorii, demareaza dezbateri interesante, pune pret pe feedbackul primit - 161 13.64%  59.19%
Comenteaza / prezinta in Blogroll alte bloguri valoroase - 86 7.29%  31.61%
Are continut original, nu doar comentarii despre alte surse - 222 18.81%  81.61%
Este actualizat cel putin saptamanal - 167 14.15%  61.39%
Are un design placut si o navigare clara - 146 12.37%  53.67%
Este scris informal, cu umor - 179 15.17%  65.80%
Alte - 16 1.36%  5.88%
Total raspunsuri - 1180

Fiind o intrebare cu raspunsuri multiple, iar optiunile vizand caracteristicile definitorii ale unui blog, a existat cumva un echilbru intre rezultate.

Ce mai multi dintre bloggeri - 74.63%  - apreciaza continutul original, apoi informatiile interesante, utile, actuale sunt considerate a caracteriza un blog bun de catre 74.63%; sa fie oferite intr-un stil informal, cu umor - spun 65.80% .

Actualizarea cel putin saptamanala - apreciata de 61.39% - si crearea unui spatiu de dialog cu vizitatorii - de 59.19% in a cota un blog ca fiind bun.

Designul placut si bloguri valoroase comentate sunt caracteristici luate in considerate de mai putini bloggeri.

  81.  Alte caracteristici

Total raspunsuri - 21

Alte caracteristici notate:

  • este scris intr-un limbaj comun
  • insemnarile au o ortografie impecabila
  • insemnarile nu au acuze la adresa vreunei persoane
  • fara injuraturi si exprimare vulgara
  • la un moment dat, e vorba de un "har", chiar si in blogging
  • are personalitate
  • contine mesaje in mai multe limbi.
  • descopera oameni interesanti
  • pastrarea directiei asumate, consecventa
  • are la baza intentia de a transmite/comenta informatii interesante, iar autorul nu e motivat exclusiv/primordial de propria promovare.

  82.  [*] Dati cel putin 3 exemple de bloguri romanesti pe care le considerati bune, eventual justificati

Total raspunsuri - 272

Mai jos apar in ordine alfabetica blogurile care au fost mentionate de catre cel putin 5 respondenti; pentru fiecare apare categoria si momentul deschiderii:

  1. .: ... ::. P A G I N I . C O M . :: .. : . - Jurnalism - august 2005
  2. Alex Mihaileanu - blog presant - Personal - noiembrie 2003
  3. Alin Popescu - Drept - octombrie 2004
  4. Alina Andrei - Foto - mai 2005
  5. Andressa - Personal - noiembrie 2005
  6. Antonio Eram - Business - septembrie 2005
  7. BLOGoree.ro blog - IT - iunie 2006
  8. Blogu' lui Florin (HiQ) - Personal - iunie 2006
  9. Book Blog - Cultura - martie 2006
  10. Catastif - Cultura - august 2005
  11. cultura-vura - Cultura - septembrie 2005
  12. Descult - Personale - martie 2006
  13. Legi si Internet.ro/blogs - Drept - septembrie 2004
  14. eLearningBlog - Educational - iunie 2004
  15. Elucubratii - zoso's blog - Personal - mai 2005
  16. fabrica de jucarii - Personal - martie 2005
  17. feeder  - Cultura - ianuarie 2005
  18. Hoinar pe web - Educational - august 2005
  19. Hotnews Blog - Jurnalism - februarie 2006
  20. idei de imprumut - Personal - mai 2005
  21. jurnalismonline.ro - Jurnalism - mai 2006
  22. kiddo - Personal - iunie 2004
  23. Kit.blog :: Cristian 'Kit' Paul - Design - septembrie 2003
  24. Madalin Matica - Business - iunie 2006
  25. MANAFU* - Jurnalism - martie 2004
  26. Metropotam - Cultura - ianuarie 2006
  27. "Mon acte c'est ma liberte" Sartre - Personal - februarie 2006
  28. Mostly harmless - Personal - iunie 2006
  29. NEREZONABILUL PROFESOR - Educational - februarie 2005
  30. Orlando Nicoara - Business - ianuarie 2006
  31. Owlspotting - Jurnalism - iunie 2005
  32. Prinsea - Jurnalism - iunie 2004
  33. Radu Ionescu - Business - septembrie 2005
  34. Razvan Antonescu- IT - februarie 2005
  35. re:Troniu - Personal - ianuarie 2003
  36. So what? - Personal - februarie 2006, inaccesibil acum
  37. Soft Pr0n ivil Bunny Love - Personal - iunie 2005
  38. Stefan's Branding Blog - Business - octombrie 2005
  39. Strangers on the Net - Jurnalism - august 2004
  40. terorism de cititoare - Cultura - mai 2006
  41. The Jubjub Bird - Personal - februarie 2005
  42. TTL - Foto - noiembrie 2004
  43. Una pe zi cu Novac - Personal - februarie 2005
  44. Vivi's developer blog - Business - august 2005
  45. Zen Blog - Personal - iunie 2005
  46. [alex brie . net] - Personal - octombrie 2004

Sa notam cate bloguri din fiecare categorie au intrunit cele mai multe aprecieri; se poate observa ca proportia este asemanatoare cu cea rezultata pentru categoriile blogurilor - intrebarea 50.

Mai jos sunt anii in care au fost deschise blogurile; se pot impune bloguri tinere sau este necesar un timp pentru ca vocea unui blog sa se faca remarcata?

  • 2003 - 3
  • 2004 - 9
  • 2005 - 21
  • 2006 - 13

 83.  [*] Ati participat la intalniri cu alti bloggeri?

Da - 75 27.57%  27.57%
Nu - 197 72.43%  72.43%
Total raspunsuri - 272

Bloggerii nu sunt persoane izolate, nu interactioneaza doar pe Internet, ci isi si organizeaza / planifica intalniri cu alti bloggeri - sa nu uitam si segmentele de varsta in care se incadreaza ( intrebarea 2 ).

O patrime din bloggerii respondenti au participat la intaniri cu alti bloggeri.

  84.  [*] Un gand pentru / despre blogosfera romaneasca. Previziuni.

Cateva opinii exprimate:

  • Cresterea nu va fi aceeasi ca cea din SUA. Nu se vor face milionari, nu va da nimeni faliment insa vor avea o influenta notabila.
  • Crestere masiva in randul studentilor - crestere masiva in randul professionals din marketing si advertising.
  • Cred ca va creste in viitorul apropiat. Din ce in ce mai multe companii se vor orienta spre a avea un blog corporatist. In curand vom avea mai multe retele de bloguri. Sper ca vor intelege cu totii ca desi continutul "vinde", un design bun sustine.
  • Va urma specializare, responsabilizare.
  • Subiectul ramane deschis avand in vedere libertatea de exprimare si dorinta de a te face auzit in cercul de prieteni si nu numai ... si toate acestea sub invazia noilor tehnologiilor bazate pe web 2.0.
  • Odata cu extinderea blogosferei, oamenii isi pot demonstra direct talentul scriitoricesc, sau eventualele alte talente, de exemplu designul grafic sau fotografia. Procesul de invatare are loc mai repede si mai usor.
  • Ma uimeste tonul agresiv si nepoliticos al unor bloggeri in Romania. Membrii blogosferei nu impun norme ale etichetei comportamentale decente si accepta sa citeasca mesaje in limbaj dur si inacceptabil intr-o societate civilizata.
  • Cred ca sunt prea multe vedete in blogosfera romaneasca. Blogul trebuie sa fie ceva normal, firesc. Cred ca blogosfera se va diversifica in ce priveste domeniile.
  • Mi-as dori o expansiune si in republica Moldova.
  • Retelele de blog-uri cu content original vor incepe sa faca bani in maxim un an. Blogurile personale vor fi in continuare citite dar, din pacate, nu vor putea depasi anumite limite (din punct de vedere al traficului).
  • Cred ca blogosfera o sa creasca in urmatorii ani si o sa devina principala sursa de informare a utilizatorilor de internet din Romania.
  • La plusuri -- creste intr-un ritm mai mare in ultima vreme la minusuri -- cam aceleasi probleme de la nivelul societatii romanesti (i.e. orgolii aiurea, certuri, fragmentari, dezbinari, gasti, etc). Spre deosebire de offline insa, blogul este un mediu ce permite mult mai usor discernerea adevarului si nu prea lasa loc de manipulare.
  • Inca nu e prea bine inchegata si inca se cern valori, dar nu va mai dura mult pana cand se va detasa clar o elita. Sunt prea multi amatori si imitatori, dar cred ca acestia vor abandona din lipsa feedback-ului (pozitiv).
Total raspunsuri - 272

  85.  Ce alte intrebari considerati ca ar fi trebuit sa contina chestionarul? Dati si raspunsurile.

Total raspunsuri - 34

Alte intrebari sugerate:

  • Cate comentarii aveti in medie pentru fiecare insemnare din blog?
  • Intrebarea 74 - nu ofera destule variante.
  • La alte intrebari legate de cotegorii: personal e prea vag si nu exclude alt domeniu: poate fi si personal si de business, si personal si de jurnalism.
  • Pentru o prima analiza sunt suficiente intrebarile. In functie de rezultate se pot angaja si alte cercetari (de gen, de analiza de link etc.)
  • Ce v-a determinat sa incepeti un blog?
  • De ce ati ales platforma de blogging respectiva?
  • Ce credeti ca v-ar face sa nu mai continuati dezvoltarea blogului?
  • Puneti in blogroll linkuri catre cei care pun si ei spre dumneavoastra, sau aveti linkuri doar spre ce considerati ca e de calitate?
  • Poate intrebari legate de trafic.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:30:19 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by