Dupa un articol foarte bun despre bloguri, in mai
2006, "Blogul
si strategia de comunicare" al Elenei
Stancu ( prezentare 1,
2
), numarul din iulie vine cu un nou articol,"Ce se
intampla cand PR-ul intalneste blogul?", deCarmen Paun -
de citit.
Sunt intervievati:
Sorana
Savu - Senior Partner la Premium
Communication
Crenguta Rosu -
Co-Managing Partner la DC Communication
Gabriela Lungu - Managing
Partner la The Practice
Imola Zoltan - Managing
Partner la McCann PR
Cristian
Manafu - consultant media si Internet la
M&C Consult
Later: N-am apucat sa cumpar revista, dar am gasit un pdf al articolului la Cristi Manafu. Asa am vazut ca apar si eu citata in mai multe randuri referitor la estimarea dimensiunii blogosferei romanesti in 2006 ( de reluat curand, numarul blogurilor, dar si a sistemelor de gazduire crescand semnificativ ) si la RoBloggersSurvey.
Despre Cele 7 minuni ale Romaniei si Cele 7 minuni naturale ale lumii
07/28/07
Desigur cunoasteti initiativa EvZ Cele
7 minuni ale Romaniei, cu 25 de propuneri acum, care vor putea fi apoi extinse
si votate incepand cu saptamana viitoare.
Am discutat cu doi studenti care la cursul de Tehnologii Web
au dezvoltat proiectul Frumuseti
naturale ale Romaniei, sa le includa si pe cele din articol.
Scriu aceasta insemnare cu gandul la profesorii cu care colaborez in proiectul Economia bazata pe cunoastere, pentru profesori si elevi participanti in proiectul e-Vacanta.
Descrieri ale locurilor se pot pot pune pe Wikimapia; "bucatele" de harta care sa compuna traseele vacantei, insotite de poze, comentarii pot fi preluate pe un site / blog.
Am avut si noi un exercitiu colaborativ de comentare pentru localitatile scolilor pilot - vezi wiki-ul proiectului.
Exista blogul Google SightSeeing, care comenteaza diferite locuri pornind de la GoogleMaps; singura insemnare despre Romania se refera la cladirea Parlamentului.
Este al doilea an cand MCTI lanseaza proiectul e-Vacanta, in care elevi si profesori din orice scoala pot participa cu imagini, eseuri despre vacanta, organizate pe cate un site dedicat sau pe didactic.ro - vezi regulament.
Anul trecut la proiect au participat doar cele 17 scoli pilot din proiectul Economia bazata pe cunoastere, cele care au acum la indemana cunostinte despre tehnologiile Web2.0 pe care le-am discutat in cadrul
programului pilot.
Iata mai jos una dintre realizarile scolii din Sinca Veche, Brasov, ce apare si pe blogul scolilor - fisierul .pdf este afisat dupa gazduirea pe Scribd:
Later: Urmariti si blogurile scolilor Sinca Veche, Aninoasa si Iscroni, ce cuprind productiile pentru e-Vacanta - adaugate si la Colectie - bloguri educationale; pentru acelasi proiect, site-ul Scolii Corund.
Posted by Carmen at 06:59:48 pm into the following categories: Evenimente, Web2.0
Cautand informatii legate de ICT in educatie, am ajuns astazi pe un site despre
a carui existenta nu stiam: Global Centre for Information and Communication
Technologies in Parliament - ICTParliament.org,
creat in 2005, in urma World
Summit of the Information Society - WSIS - din Tunisia.
Are ca scopuri: introducerea ICT in parlamente pentru transparenta, eficienta
mai mari, sprijin in cadrul legislativ pentru politici ICT, cresterea accesului
cetatenilor la documentele si activitatea parlamentelor, coordonare intre comunitatea
internationala si parlamente in initiative, cercetare legate de ICT.
Cateva resurse / documente de aici la care va trebui sa ma intorc pentru studiu:
In prezenta actorilor din toate sectoarele educatiei, Presedintele Traian
Basescu a facut analiza raportului despre prezentul si viitorul educatiei.
Educatia are ca miza: dezvoltarea in context european, sincronizarea cu societatea
bazata pe cunoastere, dezvoltarea de abilitati cerute pe piata fortei de munca.
Ca tara parte a Europei, educatia trebuie sa-si gaseasca loc in competitia
bazata pe cunoastere.
Aspectele din diagnoza raportului sunt considerate ingrijoratoare; invatamantul
romanesc este :
ineficient,
nerelevant,
inechitabil si
de slaba calitate.
Elevii / studentii sunt nepregatiti pentru competitia cunoasterii. Si nepregatirea
se plateste de ori: de catre stat si prin meditatii, de catre parinti.
Exista solutii pentru a participa cu sanse in Europa unita.
Urgente sunt considerate:
invatamant de 13 ani, fara treceri prin testele actuale
educatia timpurie importanta, formare in universitati de specialisti pentru
educatia copiilor de varste 0-6 ani
curriculum flexibil
digitalizarea curriculei
reforma personalului didactic, dascali pasionati
descentralizarea financiara, de resurse umane, curriculare
asezarea scolii in mediul comunitar
educatia universitara - crearea de centre de pregatire / licente, cercetare,
doctorate - model american
resursele trebuie alocate functie de performante
portabilitatea granturilor (?)
constituirea cadrului national al calificarilor
S-a vorbit despre obligatia de a intra in ritmul UE, alocarea unui minim de 6% din PIB
pentru educatie din 2008, finantarea sa devina previzibila si predictibila.
Educatia are nevoie de un statut demn, de o cultura publica a increderii si
de etica responsabilitatii sociale.
Elevii, studentii si profesorii formeaza o comunitate doar daca relatiile se
bazeaza pe incredere, aceasta putand sustine o constructie durabila.
Raportul va duce la dezbateri ce se doresc a fi constructive.
Este necesar un consens, un pact pentru educatie si cercetare.
Invitatie la a construi o Romanie a Educatiei si Cercetarii.
Note:
In discurs nu s-a facut referire la:
educatia permanenta ( ce apare ca o sectiune in raport ),
la vreo prioritate legata de sisteme open source, deschise;
nici la vreo preocupare legata de starea de sanatate a tinerilor, la
a se asigura facilitati pentru sport.
De digitizarea curriculei este nevoie, de o dublare a cartilor care ar trebui
si ele sa se actualizeze continuu? Aceasta sa insemne TIC in educatie? Sau
TIC ar trebui sa duca la informare continua, din surse diferite, utilizarea
resurselor existente, crearea colaborativa de proiecte / noi resurse, baza
invatarii continue?
Posted by Carmen at 03:10:15 pm into the following categories: Diverse
:: Consider
neconcludenti si invechiti indicatorii PISA
din 2001, TIMSS
din 2003 si PIRLS
din 2001 pentru diagnosticul de ineficienta a
sistemului de invatamant - pagina 7.
Performanta elevilor romani la ultimele doua evaluari este in general
mai buna decat media internationala.
In analiza PISA
din 2001 se vorbeste despre o dependenta directa - nu si unica,
bineinteles - intre performatele elevilor si investitia in educatie
ilustrata prin PIB si procentul din PIB alocat pentru educatie; vezi in
raport cum scoala, profesorii, parintii influenteaza
performantele si
masuri la indemana pentru imbunatatire.
Este de asteptat sa gasim o imbunatatire a rezultatelor elevilor romani
in raportul PISA 2006, ce va aparea in decembrie 2007.
Nu spun ca sistemul nostru de invatamant nu ar fi ineficient, dar, in
opinia mea,
demonstratia nu se poate baza pe indicatorii de mai sus.
:: 44.4%
din scoli sunt conectate la Internet ( in momentul de faţă,
în România, din totalul de 13.467 de unităţi
şcolare, 5.982 beneficiază de conectare la Internet - vezi articol
), nu 36% cum apare in raport, la pagina 9. Media in EU este de 67% -
vezi Annual
Reports on i2010 Strategy ( subliniate sunt aici tehnologiile
OS si web2.0 pentru economie, educatie, inovatie ). Dar nici un cuvant
despre asa ceva in raport.
:: In
schimb, se pare ca MECT va recrea Internetul: "Ministerul Educaţiei
trebuie să creeze o Bibliotecă Virtuală multimedia care să acopere integral
conţinuturile care se predau elevilor şi resursele de
învăţare necesare... Accesul la resursele de
învăţare şi predare se va democratiza complet, iar
dezavantajarea culturală a unora va avea sfârşit."
:: O categorie de documente care nu apar mentionate in Preambul ar fi cele ale
UNESCO referitoare la Education
for All - EFA, proiect la care si Romania este parte.
Decizia (158); Demnitate (200; Destin
(106); Dictatori (189);
Disciplina (61); Dreptul de a alege (100); Dreptul la intrebari (201);
Drepturile omului (211); Drumul (255);
Pacat
ca gazduirea nu este
facuta de o platforma de blog, ce ar fi asigurat o indexare,
vizibilitate, interactivitate mai crescute si atat de binemeritate - temele de mai sus ar fi fost minunate ca si categorii. Nu
ar fi dificila o trecere acum pe blog, cu toata bogatia de insemnari,
cum si transformarea intr-o carte ar merita realizata.
Crearea unui voiceThread - a unei prezentari - are ca pasi:
precizare titlu, descriere, taguri,
incarcare una sau mai multe imagini ce pot fi
preluate si din contul del.icio.us; pot fi rotite si se poate face zoom
comentarea audio, text a imaginilor, desenarea pe imagini
nu doar de catre utilizatorul curent, ci si de catre utilizatori din
grup sau orice utilizator, daca prezentarte publica
importul prezentarii intr-o pagina web / blog.
O prezentare simpatica a sistemului, voiceThreads fiind comparate cu Elefantii de autorii sai.
Lipsesc RSS si cautarea bazata pe taguri.
Utilizari in educatie: realizare de tutoriale, prezentare comentata audio / text de participanti la un curs, la un proiect, prezentare imagini, creatii literare, chiar o revista / carticica multimedia citita de mai multe voci.
Posted by Carmen at 10:49:37 pm into the following categories: Tehnologii Web, Web2.0
Ce poti face cu avatari Voki, ce pot primi infatisari diferite
si capata glas redand un text sau o inregistrare audio:
te pot reprezenta pe blog si retele sociale
pot fi ghizi care sa apara in cursuri, materiale online,
facand introduceri, prezentari - o modalitate simpla de a integra clipuri audio ( podcasturi ); asa mi-am luat ramas bun de la studentii din cursul de Tehnologii Web
participantii intr-un curs isi pot inregistra interventii
utilizand astfel de avatari
utili in cursuri de limba engleza, franceza,
spaniola, germana, textul putand fi redat in aceste limbi.
Roger mi-a raspuns intr-un email ca a putut afla cam ce scriu
in blog, de la colegii sai romani de la EUN.org.
Blogurile scrise de profesori pot fi surse de inspiratie
pentru alti profesori, centre de dialog cu actori din educatie,
inclusiv cu elevi, studenti, surse de bune practici.