08/09/07
Dupa apelul la consultarea publica cu privire la "Schools
for the 21st Century",
Directoratul
General pentru Educatie si Cultura al CE propune
statelor membre "orientări
generale pentru
dezvoltarea de politici şi practici pentru imbunatatirea
calitatii pregatirii continue a profesorilor. Printre acestea se
numără:
- asigurarea accesului tuturor cadrelor didactice la
cunoştinţele,
comportamentele şi competenţele pedagogice pe care aceştia le
solicită pentru a fi eficienţi;
- asigurarea coordonării, coerenţei şi resurselor adecvate
pentru formarea şi dezvoltarea profesională a cadrelor didactice;
- promovarea unei culturi a practicii reflexive şi a
cercetării
în rândul cadrelor didactice;
- promovarea statutului şi recunoaşterii profesiei de cadru
didactic;
- sprijinirea profesionalizării
învăţământului."
Vezi documentul Improving
the Quality of Teacher Education si raportul Assessment Schemes for Teachers? ICT competence.
Si prof. Sebastian Alexandru citeaza apelul in blogul Asociatii Voluntarii normalisti.
Nota in 20 dec 2007: vezi documentul publicat la 15 nov.
Cel mai nou proiect de la
noi legat de pregatirea profesorilor din invatamantul preuniversitar - CNFP - acrediteaza doar
programe de pregatire a profesorilor derulate traditional, cu
materiale tiparite, cu prezentari .ppt - nimic despre programe online
sau blended.

Vorbind despre pregatirea profesorilor prin proiecte
colaborative, sa notez ca a aparut Learning
with eTwinning: A Handbook for Teachers, un ghid la care unul
dintre autori este compatriotul nostru Petru
Dumitru; lucreaza de
mai multi ani la Bruxelles, la European
Schooolnet, cea care
deruleaza programul eTwinning.
Petru
Dumitru vorbea
despre faptul ca desi oficial Romania nu este
partener, scolile romanesti sunt cele mai entuziaste in participarea in
proiectele European
Schooolnet si despre sprijinul ce a incercat sa il dea: "As putea spune ca educatia
romaneasca si principiile ei de baza au
intrat mai de mult in Uniunea Europeana, prin participarea scolilor
romanesti in diferite activitati comune cu parteneri europeni."
Este de dorit ca MECT
sa devina cat mai curand partener in European
Schooolnet si eTwinning,
pentru o sincronizare a politicilor noastre educationale cu ale
statelor
membre si pentru posibilitatea ca fiecare scoala sa poata lucra in
proiecte de colaborare, sa adopte practici si resurse
deschise.
Marturisesc ca nu imi este clara cauza neparticiparii
tarii
noastre. Am gasit in programul
pentru 2007 al European
Schooolnet derularea de activitati pentru
aderarea posibililor noi
parteneri, ministerele din Lituania, Romania, Bulgaria, Cipru,
Turcia ( Bulgaria este insa membra
in eTwinning
). Singura referire la parteneriatul cu European
Schooolnet pe site-ul MECT
priveste o discutie
pentru stabilirea detaliilor aderarii, in septembrie 2005.
Posted by Carmen at 08:01:59 pm into the following categories:
Diverse