Cum Colectia - cu 1374 intrari acum - a fost reimplementare de curand cu Ajax, voi trece mai jos facilitatile actuale si cele in pregatire - sugestii sunt binevenite.
Cea mai mare parte din Colectie contine site-uri / bloguri
descoperite in timp, restul fiind propuse spre
inscriere si acceptate.
Facilitatile Colectiei includ:
afisare bloguri / RSS pe categorii si posibilitatea de
ordonare:
alfabetica
dupa valoarea PageRank ( PR )
dupa numarul de linkuri unice Technorati ( Technorati
Authority ) - numarul de linkuri de pe alte site-uri / bloguri din
ultimele sase luni ( din insemnari, blogroll )
dupa un Factor al carui algoritm ne apartine si care ia
in calcul: PR, numarul de inscrisi la Bloglines si Google Reader si
Technorati Authority - vezi notele 1,
2
afisare Topuri bloguri dupa Technorati
Authority sau Factor - vezi ultimul top
pentru fiecare element din Colectie:
preview
vizitare
adresa RSS
abonare la Bloglines
informatii notorietate i:
PR
citari Bloglines
inscrisi Bloglines
Technorati Authority
Technorati Links
GoogleBlogSearch Links
citari Blogdigger
IceRocket Links
BlogPulse Links
Google Backlinks
MSN Backlinks
Yahoo Backlinks
del.icio.us Backlinks
Grafolicious Backlinks
BlogPulse Conversation Seed
BlogPulse Profile
BlogShares Value
Fagan Finder's URLinfo
Alexa Info
Silktide SiteScore
Conexiuni KartOO
TouchGraph GoogleBrowser
PageRank
numarul de
inscrisi la Bloglines
numarul de inscrisi la Google Reader
Technorati Authority
valoare
Factor
categorie
generare OPML pe categorii sau pentru toata Colectia
adaugare blog / RSS - completand formularul
corespunzator - sunt inscrise site-uri cu RSS si bloguri active, cu o
vechime de cel putin 2-3 luni, avand un limbaj civilizat, cu insemnari
originale
urmarire Colectie prin RSS
parcurgerea analizelor asupra blogosferei romanesti din
2005, 2006, 2007.
Facilitati
in curs de implementare:
extindere categorii, cu o reincadrare a blogurilor, acolo unde este cazul
frecventa de actualizare a blogului va intra in calculul
Factorului
posibilitate de calcul Factor pentru orice site / blog cu
afisarea unor bloguri cu valoare apropiata - este o reimplementare BlogsBattle
creare widget pentru Factor - varianta actuala
posibilitate de plasare interactiva a blogurilor pe Google
Maps
creare widget cu blogurile din blogroll pe Google Maps
localizare bloguri de o anumita categorie pe Google Maps
evidentiere evolutie blog
evidentiere subiecte de top comentate pe bloguri -
reimplementare TagClouds
lucram la un director al aplicatiilor Web2.0 romanesti.
Alte precizari:
dimensiunea fonturilor de afisare a categoriilor
este proportionala cu media aritmetica a PR-urilor itemilor din
categorie - indica deci care categorii sunt cele mai urmarite,
comentate pe alte site-uri, bloguri
actualizarea Colectiei se face lunar.
Nota:
Conceptul Colectiei a fost proiectat de Carmen
Holotescu, implementarea fiind realizata in principal de Cristian
Armeana si Carmen
Holotescu.
Participarea presupune raspunsurile la 3 intrebari:
Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai
responsabile trei companii in 2007, si de ce?
Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile
din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007? (te
poti referi atat la ce au facut gresit, cat si la ce nu au facut dar ar
fi trebuit sa faca)
Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania,
din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008? (te poti
referi la cauzele pe care ar trebui sa le sustina, la modul in care ar
trebui sa o faca, sau la modul in care ar trebui sa comunice despre
asta)
Va transmit invitatia de a contribui la bilant celor care cititi aceasta nota.
Companii din Timisoara care au dat dovada de
responsabilitate sociala in anul 2007 fata de angajarea in munca a
persoanelor cu dizabilitati au fost premiate la inceputul lui
decembrie in cadrul Galei
pentru Voi 2007;
Universitatea Politehnica Timisoara participa intre
2005-2008 la proiectul CEEX "Dezvoltarea conceptului CSR in companiile
romanesti in context european".
Ce m-a nemultumit: de multe ori proiectele de CSR par / sunt
mai mult proiecte de publicitate / marketing - ar fi de dorit o
continuitate a acestora, o diversificare a domeniilor vizate.
Pentru ultima intrebare voi spune ca sper ca CSR sa devina un
concept care sa fie inteles si insusit de pe bancile scolilor si
facultatilor si de asemenea sper ca fiecare institutie
si fiecare cetatean sa devina responsabil(a) social.
In BBC
News se arata ca se spera astfel ca mesajul sa devina mai
accesibil celor tineri, dar si celor din alte tari.
Voi face o paranteza si voi spune din nou ca rolul educational
al noilor tehnologii Web2.0 este prea putin exploatat de scoala si
institutiile romanesti.
Si sper din nou sa nu ramana
in faza de proiect Propunerea
de politica publica "Integrarea Tehnologiei Informaţiei şi
Comunicaţiilor în sistemul de educaţie preuniversitar din
România", iniţiată de MEdCT şi MCTI, la care o farama de contributie
am si eu.
Sunt sigura ca o selectie din emisiuni stiintifice, de
cultura, din arhiva TVR pe YouTube
( sau Trilulilu sau Neogen? )
- poate ca un proiect comun intre MEdCT si TVR - ar fi mult
mai accesata de cei tineri decat sectiunea Arhiva de pe
site-ul TVR, bine
realizata tehnic, dar cu prea putine oferte acum - interesante interviurile
cu Henri Coanda, Eugen Ionescu si un concert cu Menuhin si Ion Voicu.
Deveneam un grup mare de prieteni, care si-au
impartasit ganduri sincere, amintiri, sperante, prognoze, imagini, clipuri;
am petrecut impreuna Sarbatorile de iarna, Revelionul, momentul
aderararii.
Aveam mai multe sperante atunci? Cate s-au implinit?
Nota in 11 ianuarie 2008: In articolul din Ziua, intitutulat Istorie la capsula, Adrian Enculescu face un istoric al proiectelor time capsule cu date prezente si in nota mea Despre proiecte Time Capsule si aminteste despre proiectul nostru:
"Romania in capsula virtuala
In decembrie 2006 a luat fiinta prima capsula romaneasca. Proiectul Zestre pentru Europa si-a propus sa incite utilizatorii internetului la realizarea unei capsule virtuale a timpului care sa prezinte Romania inainte de integrarea in Uniunea Europeana. Potrivit initiatorilor, proiectul a reusit sa stranga texte, fotografii si clipuri audio sau video de la peste 60 de bloggeri. Organizatorii, cu totii autori de bloguri, sunt directorul firmei de e-learning (invatamant online) Timsoft, Carmen Holotescu, alaturi de doi jurnalisti, Alina Hodovanu si Adrian Cristea, iar de promovarea campaniei s-a ocupat consultantul media si internet Cristian Manafu."
Posted by Carmen at 10:38:24 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca
BlogBrowsing vs ProfitPeelers sau Cum sa creezi un peeling corner sau Cum sa faci bani cu doua colturi
12/20/07
Sunt deja cam 250 de bloguri ce s-au inscris la BlogBrowsing,
conform RSS-ului
pentru ultimele bloguri; mi-am creat si eu cont, notand cateva observatii.
I-am felicitat pe cei de la Blog
Agency pentru ideea interesanta.
Stiam ca am mai vazut coltul
miscator - peeling corner pe alte site-uri, dar nu
imi puteam aminti unde.
Citind insa noua editie a Evz,
surpriza, acelasi coltisor, ducand spre varianta beta a site-ului - script colt.js.
sau l-a imprumutat de la epoze.com, ce il folosesc si al caror domeniu apare, ciudat, ca si comentariu in scriptul ad.php:
// Licensed For Domain: epoze.com
Intr-adevar BlogBrowsing este o retea cu potential, dar nu era nici o rusine sa se specifice de unde a pornit ideea - daca este scris pe undeva, scuze, nu am observat.
A si prins foarte repede pentru ca inainte de a pomeni de scopul final de publicitate, a mers pe ideea generoasa de promovare a blogurilor, atat de mult dezbatuta la noi.
Am gasit doar notat:
"Blogbrowsing, un serviciu construit pentru blogurile din
Romania, si
nu o clona a vreunui serviciu deja existent in alte locuri." - pe BlogBrowsing
Blog;
"BlogBrowsing e un serviciu unic in lume, in acest moment,
pentru ca l-am gandit special pentru piata din Romania." - pe Blog
Agency.
Partea buna este ca daca BlogBrowsing va oferi posibilitatea de a alege coltul de rasfoire, cu cel stanga-sus se pot lua bani de la ei, iar cu coltul dreapta-sus de la ProfitPeelers.
Acum peeling corner-ul, folosind codul publicat la marco folio, merge aleatoriu spre unul din cele peste 1300 de bloguri / site-uri cu RSS de la Colectie.
Fiecare isi poate promova astfel blogurile / site-urile preferate pe blogul propriu.
In codul de la marco
folio, inlocuiti linia urmatoare:
Ieri Blog
Agency a lansat BlogBrowsing,
implementat de MB
Dragan, un serviciu interesant prin care de la fiecare blog inscris se
poate trece aleatoriu la un altul, astfel putandu-se descoperi / vizita bloguri
noi - mai ales pentru cititorii blogurilor inscrise.
Pentru cei care
urmaresc
mai indeaproape blogurile, cele cateva sute care se vor inscrie sunt in
mare parte cunoscute din directoare, din monitorizarea blogosferei prin
diferite mecanisme.
Blogurile ce s-au inscris pot fi urmarite prin RSS-ul
oferit.
Am inscris si eu blogul si as face cateva comentarii:
uneori ca blog recomandat apare si cel propriu
cele doua imagini ce trebuie furnizate ar putea fi generate automat
serviciul ar trebui sa devina activ pentru un blog inscris
dupa ce acesta a introdus secventa de cod - se poate verifica automat existenta acesteia; este posibil ca anumite
incompatibilitati cu codul blogului sau platforma sa nu
permita adaugarea sa; pana la rezolvarea problemelor, blogul respectiv
este deja afisat de celelalte bloguri, ceea ce nu este chiar corect
sunt bloguri inscrise care au adaugat codul, l-au testat,
apoi il elimina - este necesara o verificare periodica a existentei codului in blogurile inscrise
posibilitatea de a renunta la serviciu ar trebui sa existe - observ ca se poate bifa blogul ca inactiv, ceea ce e cam acelasi lucru
s-ar putea introduce filtre pentru blogurile pe care esti
de acord sa le promovezi - legate de tematica / continutul blogurilor, poate de valoarea PR, de existenta sau nu a reclamelor; nu vreau sa las impresia vizitatorilor blogului meu ca vreau sa promovez bloguri de calitate / cu informatii indoielnice
poate si o verificare a blogurilor ce se inscriu ar trebui facuta, definind criterii pentru acceptare: exista deja bloguri cu doar o singura insemnare si cam multe bloguri cu limbaj pornografic - eventual sa poata fi semnalate acestea, asa cum Blogspot are Flag
valorile x si y nu se refera la vizite, ci la prezenta blogurilor in
coltul de rasfoire; x este de fapt numarul de vizualizari ale blogului curent, la fiecare incarcare in browser, un blog putand fi rasfoit; ar fi utila evaluarea vizitelor efective
codul Javascript nu va putea fi introdus de blogurile de pe multe platforme ( de gazduire sau retele ), similar cu imposibilitatea includerii codului Trafic.ro.
Incet, incet, desigur se va trece de la aceasta
inter-promovare prietenoasa la campanii pe blogurile inscrise.
Barger spune ca anii de aur ai blogurilor au fost peste el
98-99, cand
cele 10 principii enuntate erau intelese si respectate - merita citite.
Mi-au placut:
3. If you spend a
little time searching before you post, you
can probably find your idea well articulated elsewhere already.
7. Credit the source that led you to it, so your readers have
the option of "moving upstream."
Voi adauga si adresa Bamboo Project cu cateva sfaturi recente pentru facilitarea comentariilor pe blog; vezi si o insemnare cu acest subiect.
Ultimul
raportTechnorati,
din aprilie 2007, semnala existenta a 70
de milioane de bloguri, 120 de mii
fiind create zilnic, adica 1.4 pe secunda.
Cu jumatate de an in urma fata de aceasta data, in august
2006, Technorati
monitoriza 50 de milioane de bloguri. Se apreciaza ca o dublare a
dimensiunii apare la 320 de
zile.
Despre inchegarea unei blogosfere romanesti probabil putem
vorbi incepand cu anul 2003 - vezi o trecere in revista a primelor
evenimente in insemnarea Oldies
but goldies.
De la cateva sute de bloguri in 2003, o
suta de mii populeaza acum blogosfera romaneasca.
Un studiu despre credibilitatea bloggerilor romani
12/15/07
Prin RSS-ul cu care urmaresc ultimele aparitii ale cuvantului bloguri
- vezi nota
- am gasit rezultatele unui chestionar despre credibilitatea
bloggerilor romani pe SlideShare
- sectiunea
1, sectiunea
2.
Studiul a fost realizat de Daniela Iosub,
studenta in anul IV la Informatica din Iasi, pentru lucrarea de
licenta. Se pare ca au fost 148 de
respondenti, care au fost invitati
prin e-mail sau prin comentarii lasate pe blogurile lor.
In prima
sectiune sunt intrebari ce le-am avut in cele doua
editii ale
RoBloggersSurvey, dar cum nu apare nici o citare sau comparatie cu
aceste
rezultate voi spune ca este pura intamplare, nu? A
doua sectiune este mai ampla, referitoare la credibilitatea
insemnarilor platite / sponsorizate.
Mai jos doar comparatia privind credibilitatea blogurilor
intre rezultatele din cele doua editii RoBloggersSurvey, chestionarul
din Moldova si studiul Danielei Iosub:
In raport cu presa
traditionala, cum considerati informatiile din
bloguri?
Cursurile prezente aici, de astronomie, engleza, filozofie, fizica, stiinte politice, psihologie, studii despre religie, pot fi urmarite in format text, audio, video.
S-au strans multe cursuri, in medie cate
doua in fiecare din cele trei term-uri anuale, am lucrat
cu sute de
studenti americani, apartinand multor culturi, cu pregatire si profesii diferite, localizati pe continente diferite ( pe uscat, dar si pe oceane - unii, in armata fiind, de acolo isi trimit temele ), am dobandit o experienta valoroasa facilitand aceste cursuri, putand vedea din interior cum sunt organizate universitatile virtuale
americane, care sunt facilitatile platformelor utilizate, cum
se evalueaza calitatea cursurilor, participand la multe workshop-uri
online organizate pentru staff, avand un schimb de experienta cu alti
facilitatori.
Trebuie sa recunosc ca parcursul meu profesional ar fi fost
probabil putin diferit daca nu aveam sansa de a participa la seminarul
in urma caruia am primit certificarea de facilitator online la UMUC, in 2001. La
seminarul online au luat parte 25-30 de cadre didactice din
universitati romanesti, in timp cam 8 ramanand colaboratori. Pentru
organizarea seminarului trebuie sa-i multumim Ambasadorului
Jim Rosapepe, care a propus rectorului UMUC sa lucreze si cu
profesori din Romania.
Puteti accesa cu un cont de
guest platforma Webtycho
utilizata la UMUC.
Si nu pot decat sa ma bucure mesaje de genul celui de mai jos,
primit de la un student care a participat la cursul de Java:
Hi Carmen,
I have already taken my final and I just wanted to take an opportunity
to say thank you.
I honestly am not fond of online classes, but
non-the-less they facilitate being able to go back to school.
That being said, this has been the most enjoyable online class I have
had. You were in tune with the class students and
provided the assistance and direction we needed.
To be
honest, in the world of online classes, that is rare...
Platforma de blogging Movable Type a devenit open source
12/12/07
Movable Type a
devenit open-source,
dupa cum se anunta pe blogul
comunitatii gazduite, prezentandu-se istoricul sase ani al MT,
tehnologiile dezvoltate si impuse: Trackback, Atom, OpenID.
Poate fi urmarit demo-ul versiunii Claroline
1.8.8 in limba romana.
Platforma OS cu cele mai
multi utilizatori, din 196 de tari, este insa Moodle, care are si cele
mai interesante extensii Web2.0 - vezi note
despre Moodle pe blog, inclusiv despre utilizatori in Romania. La
inceputul lui aprilie a castigat cateva premii
eLearning Guild.
In cea mai mare proportie, tineri la facultate sau masterat
scriu bloguri in Moldova, numele complet apare pe blog la cei mai
multi, femei sunt in proportie mult mai mica.
Interesul se indreapta
mai mult spre politica, iar credibilitatea blogurilor este ridicata, la
fel ca aici.
Majoritatea editeaza un blog, ca aici si tot la fel, doua
treimi din bloguri au fost deschise in ultimii doi ani. Consemnarea pe
bloguri se face cel putin saptamanal.
Platformele cele mai utilizate
sunt tot Wordpress si Blogger, pe pozitia a treia fiind LiveJournal,
iar la noi weblog.ro.
Subiectele sociale si politice sunt abordate de catre mai
multi bloggeri din Moldova.
Cresterea notorietatii personale prin editarea blogului este
considerata un avantaj de catre mai multi decat aici, unde validarea
ideilor, comunicarea sunt apreciate in masura mai mare.
Includerea reclamelor pe blog este facuta de catre un procent
similar cu cei din Romania.
Nota in 3 decembrie: Despre blogosfera din
Moldova si din Romania in numerele din noiembrie si decembrie ale
revistei Business
Class - informatii la Valeriu
Tihai; interviurile au fost luate in limba romana, revista
este in rusa.
Prezentarile de la Conferinta Eminent 2007 -
Experts' Meeting in Education Networking - organizata de EUN la Bruxelles in 6 si
7 decembrie, pot fi urmarite pe blog.
In 4 decembrie
a fost publicat raportul OECDPISA
2006 Results, cuprinzand analizarea datelor rezultate din
chestionarul aplicat in 2006, care a evaluat cunostintele referitoare
la stiinte, dar si matematica si citire ( descarcare in format
.pdf: volum
1 - analiza, volum
2 - date ).
Romania a mai participat in 2000, dar nu si in 2003.
In analiza
PISA
din 2000 se vorbeste despre o dependenta directa intre
performatele elevilor si investitia in educatie
ilustrata prin PIB si procentul din PIB alocat pentru educatie; de
asemenea autonomia scolii, evaluarea performatelor, pregatirea
profesorilor, un climat incurajator in scoala si acasa, colaborarea
dintre scoala si parinti, atentia acordata elevilor
dezavantajati duc la imbunatatirea performantelor.
Era de asteptat sa gasim o imbunatatire a rezultatelor elevilor romani
in raportul PISA 2006.
Din pacate un clasament general ne situeaza pe pozitia 47 din
57 de tari participante ( volum
1 - pagina 49 ). Scorul la citire a scazut fata de
2000 - pagina 301. Stam insa foarte bine la raportarile directorilor
referitoare la procentele elevilor ce participa la diferite proiecte
stiintifice.
In 14 decembrie: Varfuri au fost si continua sa fie - la 4th International Junio Science Olympiad, din Taiwan, Romania a fost pe locul 5 cu 6 medalii, una fiind de aur.
Posted by Carmen at 01:01:12 am into the following categories: Diverse
De ani de zile o resursa valoroasa de eLearning pe care o
urmaresc este Learning
Circuits, site lansat in 2000 de ASTD - American
Society for Training & Development.
Incepand cu decembrie 2001
si pana la inceputul lui 2005, cand am inceput gazduirea eLearninBlog
pe Timsoft, am
comentat in fiecare saptamana cate o resursa de eLearning la Linkul
saptamanii, o colectie de resurse ce arata cresterea in timp
a acestui domeniu. Desigur eLearninBlog
a preluat ulterior si sarcina de a consemna resurse eLearning.
Luna aceasta tema este What
did you learn about learning in 2007?, la care voi incerca si
eu sa raspund intr-o insemnare. Cum putem invata continuu, cum ne putem perfectiona, cum influenteaza Web2.0 invatarea, cum invatam impreuna cu ceilalti?
Va invit si pe voi sa scrieti pe tema aceasta in blogul vostru
- lasati un comentariu si aici.
MIT OpenCourseWare,
proiectul lansat in urma cu cinci ani, initiind miscarea Open Educational Resources,
are o sectiune pentru elevi de liceu si profesorii lor - Highlights
for High School.
Google Reader - recomandari, frecventa de actualizare a blogurilor; cum se actualizeaza blogurile romanesti
12/02/07
-- insemnare reeditata -
concluziile anterioare referitoare la cautarea cu Google Reader nu erau corecte, contul meu are o problema --
De 3 zile Google
Reader are optiunea Discover
/ Recommandations, unde ne recomanda fiecaruia noi
RSS-uri, pornind de la ceea ce avem deja in lista, localizare, Web
History si elemente din listele altor utilizatori cu teme de interes
asemanatoare - insemnare in Google
Reader Blog.
In dreptul fiecarui RSS recomandat apare numarul
de persoane inscrise si frecventa itemilor noi - posts per week,
precum si posibilitatea de a te inscrie - Subscribe - sau
a scoate acel RSS din lista de recomandari - No thanks.
Observ ca numarul de subscriberi
la acele RSS-uri nu este neaparat ridicat, fiind deci posibil a
se descoperi bloguri noi, de nisa: "For example, there are
millions
of blogs, and while a few are well known, there are many more
interesting (micro) niche blogs that would be great to subscribe to, if
only you could find them.", cum se enunta in Google
Reader Blog.
Cu Recommandations,
si cei cu un numar de inscrisi mai redus vor putea castiga noi
altii, la fel cum
se intampla cu recomandarile de la Bloglines.
Recomandari fixe sunt
la iGoogle
sau Netvibes,
unde cei ce au deja numar mare de inscrisi, castiga noi cititori.
La optiunea Discover
/ Search and Browse,
pentru cautarea de RSS-uri pornind de la cuvinte cheie sau adrese, se
afiseaza acum, pe langa numarul
de persoane inscrise si frecventa itemilor noi.
Vom incerca sa introducem in factorul dupa care se
stabileste topul
blogurilor la Colectie,
si termenul posts
per week.
Pana acum se iau in considerare:
PageRank
linkurile unice Technorati - Authority
numarul de inscrisi prin Bloglines
numarul de inscrisi prin Google Reader
Iata mai jos primele 30 de bloguri si frecventa insemnarilor, asa cum rezulta de la Google Reader; Zoso este cel mai prolific - 47.4 insemnari pe saptamana, urmat de Piticu - 41.5, Fulgerica si Gromo - 26.4: