Cuprinde pana acum cateva conturi twitter, dar asteptam
aici si pe cele din alte sisteme de microblogging: Tumblr, Pownce, Jaiku sau Logoree.ro ( despre aplicatia romaneasca am aflat de la Gabriela ) - ce alte servicii de
microblogging cunoasteti / utilizati?
De asemenea, in urma cu 2 zile, prin contul meu twitter/cami13,
am facut invitatia:
"Spune-mi ce facilitati
apreciezi la twitter si pentru ce il utilizezi. Transmite rugamintea si
cititorilor."
Va adresez invitatia si celor ce cititi acest mesaj, iar
raspunsurile va rog sa le trimiteti aici sau la twitter/cami13.
In cursurile mele modulele
sunt in format HTML, putandu-se astfel copia si executa secventele de cod date si vizita cu usurinta resurse
online sugerate.
Solutiile de mai sus le-as
prefera insa furnizarii unor linkuri spre documente .pdf, asa cum apar
pe multe site-uri academice sau in cursuri online.
Cum ajung insemnarile blogului pe twitter si putin despre promovare
02/24/08
Majoritatea membrilor twitosferei romanesti au bloguri - ati
aruncat un ochi la Twitosfera
romaneasca pe Google Maps?, unde mesajele lor
apar in timp-real - iar twitter
reprezinta si o modalitate de promovare a blogurilor.
Chiar daca nu scriu in tweets
( notele de pe twitter
) despre blog, prezenta linkului spre blog din
profil le poate aduce noi cititori.
Exista posibilitatea ca de cate ori scrieti
pe blog o insemnare noua, o nota sa apara si in contul twitter.
Puteti crea un cont care sa contina doar dublul notelor de pe
blog, pe care sa-l folositi doar pentru promovarea blogului.
Probabil ati incercat deja unele dintre serviciile:
la fiecare insemnare de pe blog, trebuie trimis
un trackback
la o
adresa de forma: pingtwitter.com/pingme.php?u=username&p=password&l=location,
ce contine informatiile contului propriu de pe twitter si optional
locatia;
daca platforma de
blogging nu permiteconfigurarea site-urilor spre care sa se trimita trackback, se poate
folosi haloscan;
am observat ca aparitia
notei in twitter
este imediata, dar in loc de adresa spre insemnare, apare un tinyurl ce
duce spre upi.com - ati
ajuns la aceeasi concluzie?
monitorizeaza la intervalele de timp RSS feed-urile pe
care le specificati si publica itemii noi ca note pe twitter; deci se
pot pot
aduce ca note in cont itemi de pe mai multe bloguri/ site-uri
este un WP
plugin, deci poate fi folosit de cei care
au blogul pe aceasta platforma; in insemnarea
de prezentare a plugin-ului, autoarea sa mentioneaza si alte variante
Tool-urile de mai sus fac deci ca insemnarile din
blog -
mai bine zis cuvintele de la inceput - sa ajunga note in contul
propriu twitter
- cunoasteti
altele?
Followers vor
fi astfel notificati asupra noilor insemnari online, prin SMS sau
e-mail.
Este din cate stiu singura varianta de a monitoriza bloguri
prin SMS:
blog
-> twitter ->SMS
Voi reveni asupra acesti
subiect, mai ales ca la Timsoft
pregatim un produs notificareSMS.
Se poate de asemenea adauga un buton TwitThis insemnarilor
de pe blog, spre
a invita cititorii sa comenteze pe twitter, din nou util in promovarea
blogului. Exista si un plugin pentru WP.
Asa insemnarile din blog ajung ca note ale altora pe twitter.
Pe langa butoanele de abonare la RSS, de salvare la
del.icio.us sau digg, se poate insera si
un buton pentru promovare TwitThis
- vezi si insemnarea recenta a lui Bobby
VoicuBloguri mai bune.
Utilizati aceste mecanisme pentru promovarea blogului
pe twitter?
Ce alte tips
aveti?
Comentarii sunt binevenite, aici sau ... pe twitter.
In urma cu trei saptamani am scris o insemnare despre Twitosfera
romaneasca si utilizarile posibile ale aplicatiei
sociale si de microblogging Twitter.
Luna
trecuta erau 800 de mii de utilizatori in intreaga lume, acum sunt 900 de mii
conform TwitDir.
Despre Twitter
se vorbeste tot mai mult si la noi, desi nu par sa fie mai
mult de 400 de utilizatori
romani - a se vedea cautarea cu Google
, cu Twitter
sau cu TwittDir
- ultima poate fi considerata un top dupa activitate.
Alex Brie, utilizator
experimentat
Twitter, a
estimat a fi o
mie
de useri romani.
Sunt afisate mesajele recente pentru utilizatori Twitter din
cele mai importante localitati din Romania, care sunt
monitorizate:
, dar si din Chisinau.
In imaginea de mai jos apar mesajele iesenilor:
Sunt doua mici aspecte Este un aspect pe care il vom rezolva cat de
repede:
trebuie sa fie marcate doar orasele unde exista mesaje
recente - rezolvat - apar insa cateva in plus
daca numarul de mesaje este semnificativ ( vezi Bucuresti
), sa se faca afisarea pe pagini.
~
Va
fi interesanta o filtrare a mesajelor dupa cuvinte cheie - publicitatea
romaneasca este prezenta pe Twitter, vezi insemnarea anterioara despre Twitosfera
romaneasca - va urma si politica?
~
Sugestii pentru imbunatatirea
aplicatiei sunt binevenite.
~
De asemenea, te rog sa-mi spui daca esti
utilizator Twitter
si
locuiesti altundeva decat in orasele de mai sus sau daca stii de astfel
de utilizatori.
"Studiul a vizat surprinderea situatiei actuale din blogosfera
romaneasca, mai exact a acelei parti dedicate profesiei.
Respondentii lucreaza in special in internet/new media,
comert, productie, consultanta, media/cultura/publicatii, domenii in
care opiniile si ideile originale sunt transformate cu usurinta in
posturi pe internet, care de cele mai multe ori suscita interes printre
specialisti.
Procentul celor care au cel putin un blog, indiferent de natura
acestuia (personal, de companie sau profesional) este de numai 27,61%.
Dintre acestia, 57,15% detin exclusiv un blog personal, 23,9% unul
profesional si un procent de 19,04% au in gestiune ambele variante de
blog."
O tema mult dezbatuta pe bloguri de doi ani incoace este cum
sa faci
bani pe blog.
Am vazut si la RoBloggersSurvey
2007 ca 1 din 4 bloggeri - 27.35% - au
inclus reclama pe blog si este probabil sa includa si
ceilalti, cu exceptia a
15.53%.
Cea mai simpla solutie este sa faci bani din continutul altor
bloguri.
Cu 1400 de bloguri carora li se retin in baza de date itemii
din RSS, avand Google Adsense, BlogLog
are un trafic semnificativ - pe
a doua pozitie la Trafic
/ Bloguri, adus
desigur de cautarea cu motoarele de cautare; castigul
potential merita minimul efort de a-ti face un astfel de
sistem, nu?
Autorii site-ului aplica aceeasi reteta de mixare a
continuturilor altora si pe celelalte
site-uri ce le administreaza: un
site de pseudostiri si pseudo-bloguri pe teme ce dau bine,
din nou, in motoarele de cautare - mobile, masini.
Cazurile de mai sus nu sunt singulare - vezi altele in
insemnarea despre
RSS
si copyright.
Later - Observ ca
site-uri de genul celor din aceasta insemnare apar in insemnarea lui Zoso: Curatati
netul romanesc!
In urma cu doi ani am
inceput sa colectam blogurile ce au geotags configurat.
In urma cu cateva luni, am preluat localizarea la inscriere si
intr-o saptamana, oricine isi va putea specifica localizarea ( cu autentificare OpenId ).
Ca intotdeauna, comentarii, sugestii sunt binevenite.
Din nou despre Web2.0 in Revista de Informatica Sociala a Universitatii de Vest Timisoara
02/12/08
Este in pregatire numarul 8 al Revistei
de Informatica Sociala de la
Universitatea de Vest din Timisoara, redactori
Gabriela GROSSECK
si Laura MALIŢA, din nou tratand subiecte legate de Web2.0.
label:orice_termen // orice_termen nu
are nici o semnificatie view:orice_termen
"Google ignores your query and
displays a list of blog posts. We can assume it's a list of blog posts
relevant for any query."
Eu inteleg ca rezultatele afisate cronologic se refera la
RSS-urile pe care Google
Blog Search
le-a
indexat in intervalul de timp
precizat, de 1 ora, 12 ore, o zi, o saptamana, o luna sau oricand.
Ce informatii interesante putem obtine dand de exemplu in
campul de cautare:
label:anything
si selectand ca interval de timp o ora?
Google
Blog Search gaseste peste 20000 rezultate, care ar
reprezenta blogurile / site-urile cu RSS ce s-au actualizat si au trimis ping sau au fost
indexate.
Este o masura a activitatii blogurilor / site-urilor cu RSS.
Se poate
observa si limba in care acestea sunt scrise, engleza primeaza.
Unde mai
putem gasi informatia referitoare la RSS-urile ce se
actualizeaza?
Ne amintim ca primul server de ping a fost cel al lui weblogs.com, initial
informatiile acestuia erau utilizate de motoarele
specifice RSS-urilor.
La weblogs.com
se afiseaza in timp-real RSS-urile ce se actualizeaza - Recently
Updated Weblogs. Ar trebui ca in mare parte sa fie RSS-uri
pe care le gasim si la cautarea la Google Blog Search,
cu label:anything.
La Download
the latest Weblog change lists / Get the last five minutes of
changes apar cam 15000 de RSS-uri. Presupunand ca este o
cifra medie, ajungem la 15000 * 12 * 24 = 4,32 milioane / zi.
Ordinul de marime este acelasi; diferenta se datoreaza
faptului ca am plecat de la intervale mici de timp pentru Google
Blog Search si weblogs.com
- 1 minut, respectiv 5 minute, presupunand ca sunt valori medii si prin
inmultiri am
ajuns la numarul pe zi.
Revenind la Google
Blog Search, daca alegem ca afisarea cautarii sa se faca
pentru
limba romana
- parametrul lr=lang_ro,
vom putea monitoriza site-urile cu RSS / blogurile
romanesti care se actualizeaza ( fac o paranteza si spun ca cele scrise
in alte limbi de romani nu se pot gasi cu acest mecanism ).
Cautarea ofera si RSS,
deci putem monitoriza acest rezultat intr-un agregator / RSS reader sau
il putem incorpora intr-o pagina web cu Grazr,
de exemplu, ca mai jos ( ora afisata este GMT ):
un ordin de
marime pentru numarul site-uri cu RSS / bloguri romanesti
care se actualizeaza intr-un interval - de ordinul
miilor / zi, a zecilor de mii / saptamana ( pot exista bineinteles mai
multe actualizari pe zi ale unui site / blog ) - a se vedea
ultima estimare
a dimensiunii blogosferei romanesti
se pot descoperi bloguri
/ site-uri noi
se pot urmari in timp-real site-urile cu RSS / blogurile scrise in limba romana - bineinteles indexarea realizata de Google Blog Search nu este exhaustiva, perfecta; apar cele ce dau ping la serverul Google, celelalte vor fi indexate dupa ceva timp.
Rezultatele ar trebui sa
fie asemanatoare cu cele obtinute cu o prelucrare
laborioasa, pornind de la fisierul XMLhttp://blogsearch.google.com/changes.xml
si cautand site-uri din domeniul .ro sau mergand pe URL-urile
site-urilor ce au dat ping si selectandu-le pe cele in limba romana.
Daca s-au strecurat erori
in evaluarile de mai sus, va rog
sa-mi spuneti.
Gasiti utila urmarirea
actualizarii blogurilor / site-urilor
romanesti cu RSS prin cautarea cu GoogleBlogSearch, label:orice,
respectiv prin RSS-ul
corespunzator?
Posted by Carmen at 09:53:05 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca
Pe grupul yahoo despre TIC in
educatie, Mihai
Jalobeanu a scris un mesaj
despre site-ul Invatamantul.ro,
unde Andrei, un proaspat absolvent de
Calculatoare de la Politehnica Bucuresti, face o radiografie a
invatamantului, asa cum l-a perceput ca elev olimpic, mai apoi ca
student la o
facultate de prestigiu.
Radiografia sa vine si cu cateva solutii, la care se poate ajunge doar
daca se trece printr-o constientizare a problemelor.
Nu am gasit decat doua
trei bloguri ( dupa comentariul de mai jos, multumesc ) si unul anuntat; mai jos apar blogurile, tematica abordata si cativa parametri tehnici ( vezi Colectia ) ce le caracterizeaza notorietatea:
Silviu Prigoana
are in pregatire Blogul
lui Pliciman pe site-ul Guvernarea
fantastica; dar are de ceva timp site-ul personal Prigoana.ro ( spune un comentator pe blogul lui Victor Kapra ).
Daca ar fi sa vorbim despre blogurile companiilor celor din top, aici lista ar fi mult mai lunga - doar daca ne gandim la blogurile unor posturi de televiziune, radio, ale unor redactii din presa scrisa sau firme de publicitate.
De asemenea, daca am nota si blogurile celor care sunt milionari, dar nu au prins topul, am mai putea adauga cateva nume.
Ar putea fi facuta si o analiza referitoare la frecventa cu care cei din top apar comentati pe bloguri.
Sunt idei ce ar putea fi folosite pentru un articol mai amplu.
Aveti completari pentru
scurta lista de bloguri de mai sus?
Care credeti ca va fi
urmatorul din Top 300 ce isi va deschide blog?
Posted by Carmen at 09:57:23 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca
Va invit sa cititi raspunsurile interesante si concluziile pe
care le-a tras Criz pentru fiecare parte.
Mai jos sunt raspunsurile mele pentru:
Ce inseamna a
fi un
brand in blogosfera? ( a fi influent, a fi credibil, a fi cunoscut, a
avea trafic...? )
Cum nu exista o definitie unanim acceptata pentru un brand, este cu
atat mai greu sa definesti un brand in blogosfera - sau un brand al
blogosferei sau blogger brand.
Un brand al blogosferei este un nume pe care il recunosti. Un nume care
poate fi numele real al bloggerului sau cel cu care semneaza sau chiar
numele blogului.
Ce tine de un brand? Un stil de a scrie, un domeniu despre care scrie,
design-ul si dinamica in sine a blogului, dar si reactiile pe alte
bloguri.
Daca esti un brand esti cunoscut, recunoscut, ai un
trafic semnificativ, de obicei esti credibil, influent.
Poti insa sa ai toate aceste calitati si sa nu
ajungi un brand.
Nu neaparat un brand trebuie sa si aiba aprecierea tuturor. Asa cum nu
toata lumea apreciaza Coca-Cola sau Playboy.
Cum poate
deveni un
blogger brand?
Nu stiu daca cineva isi poate propune sa devina un brand in blogosfera.
Poti sa iti propui sa iti cresti brandingul personal printr-un
blog. Dar un blog poate la fel de bine sa iti distorsioneze brandingul
personal, daca nu stii sa construiesti un mesaj corect pentru
ceilalti si nu stii sa facilitezi comunicarea cu ceilalti.
A deveni un brand cere o constructie in timp, dar nu exista o
reteta spre a ajunge un brand.
Poti descrie niste pasi pe care sa-i parcurgi pentru a ajunge la
anumita notorietate, dar aceasta nu iti garanteaza ca vei ajunge si un
brand.
Tot in comunicatul
MCTI se spune: "Autentificarea
cetăţenilor prin OpenID va fi
posibilă cu ajutorul operatorilor de telefonie fixă şi mobilă".
Deci acestia ar deveni OpenID provideri, contul fiind creat pe
baza
numarului de mobil si a datelor pe care operatorul le are despre
posesor.
Ar insemna ca atunci cand se acceseaza un serviciu de
e-Guvernare, la autentificarea prin OpenID, accesarea se va putea face
doar pentru conturile obtinute de la anumiti provideri.
In articolul Standard - MCTI si operatorii, in proiectul OpenID,
la paragraful OpenID la
romani apare: "Miza
de business a
acestui proiect, pe langa cresterea ponderii abonatilor in totalul
clientilor operatorilor de telefonie mobila, o reprezinta noi venituri
- pentru ca serviciul
de autentificare OpenID va putea fi facturabil ca oricare alt serviciu."
Aceasta afirmatie pare contrara specificatiei de la OpenID.net/what:
As Brad
Fitzpatrick (the father of OpenID) said, “Nobody should own
this. Nobody’s planning on making
any money
from this. The goal is to release every part of this under the most
liberal licenses possible, so there’s no money or licensing
or registering required to play. It benefits the community as a whole
if something like this exists, and we’re all a part of the
community.”
Poate deveni
autentificarea OpenID facturabila? Cine poate lamuri aceste
aspecte?
Am gasit urmatoarele site-uri de la noi care implementeaza OpenID: anunta-ma.ro si Teste informatica. Stiti de altele?
UNESCO - Standardele Competentelor TIC pentru profesori
02/03/08
Intre 7-9 ianuarie, a avut loc la Londra, conferinta Moving Young Minds, la
care au participat ministrii ai educatiei si reprezentati din
educatie si industrie din 100 de tari. S-au dezbatut subiectele lgate
de scoala secolului 21, utilizarea inovativa a TIC in educatie.
De neinteles lipsa de informatii publice pe site-ul unei conferinte la care s-a
discutat despre acces la educatie, colaborare, comunicare, resurse
educationale deschise.
A participat si ministrul Cristian Adomnitei, care
a prezentat experienta romaneasca in utilizatea TIC in
educatie si programul SEI - conform comunicat
pe edu.ro.
de a se constitui intr-un ghid comun pentru ofertantii de
programe de training pentru profesori
de a oferi un set de baza de competente pentru profesori,
care sa le permita integrarea TIC in procesul de educatie
armonizarea viziunilor si vocabularului privind TIC in
pregatirea profesorilor.
Astept cu interes faza urmatoare a proiectului, anuntata deja, in care UNESCO va oferi posibilitatea de acreditare a programelor de training compatibile cu standardele.
Ar fi o sansa de a acredita cursul online despre Tehnologii Web2.0 in educatie, oferit de Timsoft.
Alba-Iulia - cel mai bogat oras din Romania si printre primele din lume
02/03/08
Nu, nu in realitate, ci in MyMiniCity, care
cuprinde deja mai mult de 10 mii de orase romanesti.
Am aflat despre MyMiniCity
in
urma cu cateva zile, de la Aurel, un student participant la
cursul de Tehnologii
Internet ce-l predau la facultate ( cursul avand si o
platforma virtuala ), care a creat un
oras pentru colegi.
Site-ul da oricui posibilitatea de a fonda un oras.
Pe baza
unui link, fiecare vizita de la un IP unic, pe zi, adauga un locuitor
la populatia orasului. Dupa ce orasul va atinge un prag de populatie,
vor aparea noi linkuri care vor permite extinderea infrastructurii, a
securitatii, a industriei etc.
Nu exista control direct asupra orasului sau a locuitorilor,
totul depinzand de clickurile efectuate de cei interesati de cresterea
orasului.
Fiecare oras are o pagina de discutii ("ziarul" orasului) unde oricine
poate sa lase un mesaj (de ex. se pot face schimburi de linkuri pentru
diferite orase pentru a aranja clickuri reciproce; se pot anunta
prioritatile: clickuri care sa dezvolte comertul in locul mediului
inconjurator etc.)."
Activitatea unui oras poate fi urmarita prin RSS.
Pentru a creste numarul de vizite, linkurile pot fi publicate pe
site-uri / bloguri.
Oricine poate scrie in "ziarele" oraselor, deci nu trebuie creat un cont.
Mi s-ar parea interesant daca MyMiniCity ar avea un suport de retea sociala si un oras ar
putea mapa una dintre variantele:
adresa unui site / blog, construindu-se pe baza
traficului;
profilul
Web2.0 al unui utilizator; afisarea imaginii orasului ca widget pe ar fi de dorit, de asemenea.
Ar aduce atunci cu Passively
Multiplayer Online Games,
in care activitatea avatarurilor este data de profilul online al
utilizatorilor ( ce site-uri viziteaza, frecventa, activitatea pe
acestea - urmarit insa in general printr-o extensie a browserului ).
Posted by Carmen at 11:03:53 am into the following categories: Tehnologii Web
Later: la sfarsitul primei zile sunt peste 750 de inscrieri; probabil numarul blogurilor este jumatate din aceasta valoare, unele apar la mai multe categorii.