English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • December 2021
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31    
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Argumentare insuficienta in raportul despre educatie
07/10/07

Probabil voi reveni asupra Raportului Comisiei Prezidentiale pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării - site comisie.

:: Consider neconcludenti si invechiti indicatorii PISA din 2001, TIMSS din 2003 si PIRLS din 2001 pentru diagnosticul de ineficienta a sistemului de invatamant - pagina 7.

Performanta elevilor romani la ultimele doua evaluari este in general mai buna decat media internationala.

In analiza PISA din 2001 se vorbeste despre o dependenta directa - nu si unica, bineinteles - intre performatele elevilor si investitia in educatie ilustrata prin PIB si procentul din PIB alocat pentru educatie; vezi in raport cum scoala, profesorii, parintii influenteaza performantele si masuri la indemana pentru imbunatatire.

Intr-un raport PISA 2003, an cand Romania nu a participat - Are Students Ready for a Techology-Rich World? What PISA Studies Tell Us, se concluzioneaza ca utilizarea calculatorului duce la o semnificativa imbunatatire a performatelor evaluate, mai ales dupa o perioada de 4-5 ani.

Este de asteptat sa gasim o imbunatatire a rezultatelor elevilor romani in raportul PISA 2006, ce va aparea in decembrie 2007.

Nu spun ca sistemul nostru de invatamant nu ar fi ineficient, dar, in opinia mea, demonstratia nu se poate baza pe indicatorii de mai sus.

:: 44.4% din scoli sunt conectate la Internet ( in momentul de faţă, în România, din totalul de 13.467 de unităţi şcolare, 5.982 beneficiază de conectare la Internet - vezi articol ), nu 36% cum apare in raport, la pagina 9. Media in EU este de 67% - vezi Annual Reports on i2010 Strategy ( subliniate sunt aici tehnologiile OS si web2.0 pentru economie, educatie, inovatie ). Dar nici un cuvant despre asa ceva in raport.

:: In schimb, se pare ca MECT va recrea Internetul: "Ministerul Educaţiei trebuie să creeze o Bibliotecă Virtuală multimedia care să acopere
integral conţinuturile care se predau elevilor şi resursele de învăţare necesare... Accesul la resursele de învăţare şi predare se va democratiza complet, iar dezavantajarea culturală a unora va avea sfârşit."

:: O categorie de documente care nu apar mentionate in Preambul ar fi cele ale UNESCO referitoare la Education for All - EFA, proiect la care si Romania este parte.

Cele 6 obiective EFA sunt:

  • Expand early childhood care and education
  • Provide free and compulsory primary education for all
  • Promote learning and life skills for young people and adults
  • Increase adult literacy by 50 per cent
  • Achieve gender parity by 2005, gender equality by 2015
  • Improve the quality of education.

A se vedea:

:: De ce tonul atat de critic acum? Analiza si directiile de dezvoltare ( in mare parte urmate ) prezentate in Raport asupra stării sistemului naţional de ?nvăţăm?nt - 2005, publicat sub ministeriatul lui Miclea mi se par mult mai clar expuse si fundamentate. Nu departe sunt prioritatile enuntate de Hardau pentru 2006-2008. Iar ministrul actual semneaza un document asemanator Strategie Postaderare 2007 ? 2013 (Proiect).

Posted by Carmen at 04:24:46 am into the following categories: Diverse


Trackback address for this post:
http://www.timsoft.ro/weblog/htsrv/trackback.php?tb_id=843

Comments, Trackbacks, Pingbacks:


Comment:

Daca tot recreaza Internet-ul si resursele educationale, poate ar fi o idee buna sa le puna la liber, nu sa se plateasca din bani publici diverse programe educationale si pe care fiecare scoala sa le cumpere din nou.
Dar imi e teama ca termenul de "democratizare a accesului" este atit de vag, incit fiecare intelege altceva..

Posted by: Bogdan [Visitor] on 07/10/07 @ 09:56
http://www.legi-internet.ro/blogs
Comment:

Nu cred ca are prea mare relevanta 44.4% fata de 67% (numarul institutiilor conectate la Internet) - mai ales ca din cele 44.4% sunt convins ca mai mult de 50% restrictioneaza accesul elevilor/studentilor pentru ca a) profesorii nu stiu sa-l foloseasca; b) doar elevii cu specific informatic ajung sa atinga aceasta resursa (daca sunt norocosi); c) calculatoarele nu sunt intretinute (hardware invechit, SO neadministrat coresp, virusi, spyware etc, si nimeni n-are timp de asa ceva); d)elevii teribilisti pun in dificultate administrarea si asa defectuasa ... asa ca mai sunt multe probleme

Nu cred ca Internetul ii ajuta prea mult, fara o cultura din partea familiei sau profi sau cluburi de elevi (daca ami exista asa ceva)

Iar problema sistemului de invatamant prin care nu leaga mult mult mai mult responsabilitiatea parintilor fata de procesul de invatare, iar toate problemele raman in slujba profesorilor, este una atat te DUREROASA, incat toti indicatorii o iau RAZNA, cu sorcova pe camp!

Mai trebuie mult lucrat ... intr-o zi o sa scriu pe un blog, in detaliu, parerea mea despre aceste probleme.

Posted by: Moromete [Visitor] on 07/11/07 @ 15:04
http://nicumoromete.blogspot.com

Comments are closed for this post.


Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by