English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • November 2017
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Articol despre Cirip.ro in Business Magazin - azi Cirip.ro are 9 luni
12/17/08

In numarul de astazi al Business Magazin apare un articol despre Cirip.ro, scris de Roxana Cristea - multumim.

Articolul a pornit de la intrebarile si raspunsurile de mai jos - le public si spre a da o imagine actuala pentru platforma noastra de microblogging, ce azi implineste 9 luni.

1.Cand a fost creat site-ul, de unde ati avut ideea crearii unui astfel de site si in ce consta el mai exact?

La Timsoft - http://www.timsoft.ro, in primele luni ale lui 2008, am incercat sa ne apropiem teoretic si practic de conceptul de microblogging - a se vedea categoria de mesaje Microblogging din eLearningBlog - http://www.timsoft.ro/weblog/index.php?blog=1&cat=61.

Am studiat si activat pe cateva platforme de microblogging,  am evaluat utilitatea in educatie si business, am analizat Twitosfera romaneasca - max 2500 membri acum, mai putin de 500 la inceputul lui 2008 - si am creat un mash-up ce afiseaza mesajele pe Google Maps, acum combinat cu mesajele de pe cirip.ro - http://www.cirip.ro/cirip/map.

Avem o experienta serioasa in platforme de colaborare - http://www.timsoft.ro/index.php?pagina=servicii, in aplicatii mobile - vezi Tpark, sistemul de parcare prin mobil din Timisoara si Oradea - http://www.tpark.ro.

Asa a aparut ideea platformei de microblogging cirip.ro, in care sa implementam si facilitati ce nu le-am gasit la alte sisteme si care sa aiba o utilizare larga in educatie si business.

Cirip.ro este o platforma de microblogging, dezvoltata de firma Timsoft din Timisoara si lansata in 17 martie 2008.

S-au introdus facilitati noi fata de twitter si alte aplicatii de microblogging, care sa extinda utilitatea pentru educatie sau business si a fost integrata o componenta de mobile marketing. Mai jos sunt marcate (*) facilitatile in plus fata de twitter.

Poate fi vizitata cu contul:

vizitare
guest

Microblogul unui utilizator se caracterizeaza prin (ex: http://www.cirip.ro/u/Gabriela):

Mesaje | Timeline | Urmariti | Feed-uri | Grupuri | Urmaritori | Multimedia | Retea | Tagcloud (*)

Se poate specifica domeniul microblogului, personaliza layoutul, integra activitatea de pe alte retele prin fluxul Friendfeed (*).

Mesajele au dimensiunea maxima de 140 caractere. Se pot trimite pe langa text si mesaje live (*):

, precum si include obiecte multimedia in note, toate intrand in fluxul informational, de comunicare (*):
  • fisiere audio salvate pe un server sau la vocaroo, clipuri audio eok, trilulilu, deezer

  • imagini flickr, tinypic

  • clipuri video youtube, seesmic, dotsub, veevo, vimeo

  • prezentari slideshare, voicethread, flowgram, capzles

  • fisiere pdf, doc, xls, txt, ppt, rdf.

Notele se pot:

  • primi / trimite prin:

    • web

    • extensie Firefox ( Ciripfox )

    • SMS

    • e-mail  (*)

    •  IM

    • API
    • MMS ( in zilele urmatoare ) (*)
  • importa de pe twitter (twitter2cirip) sau din RSS blog propriu (rss2cirip) (*)
  • exporta pe twitter, in contul userului respectiv.

Notele proprii/urmarite/ale unui grup pot fi incluse pe blog / site ca widget. Pot fi de asemenea exportate in insemnari din blog (*) .

Un utililizator are posibilitatea de a:

  • urmari alti utilizatori

  • monitoriza feeduri – itemii noi vor fi vizibile online, la intrarea in cont, dar si prin SMS sau IM ( e o modalitate de a urmari bloguri prin SMS ) (*)

  • crea / participa in grupuri publice sau private mesajele sunt vizibile tuturor, respectiv doar membrilor ); fiecare grup are un moderator ce accepta noi membri si poate edita o pagina de Anunturi a grupului. (*)

Exista facilitatea de cautare de mesaje, grupuri – cu generare de feeduri de cautare.

La Topuri apar utilizatori, feed-uri, grupuri ordonate dupa cateva criterii. (*)

Mesajelor utilizatorilor sunt afisate pe Google Maps la Harta - sunt prezente si mesajele utilizatorilor romani de pe Twitter, spre a putea urmari densitatea si subiectele discutate pe ambele platforme, prin tagcloudurile corespunzatoare. (*)

API este publicat; sunt dezvoltate cateva mashup-uri.

Noutati sunt prezentate pe Blogul cirip.ro.

Platforma are un potential deosebit pentru educatie si business, inregistrandu-se deja utilizari notabile.

In iunie s-a derulat un curs de microblogging in grupul privat cursmb http://www.cirip.ro/grup/cursmb; se constituie intr-o premiera: un curs online derulat pe o platforma de microblogging - prezentare curs.

Construirea unui grup pe cirip.ro pe parcursul derularii unui curs în maniera traditionala, online sau blended, permite continuarea colaborarii în cadrul comunitatii de învatare create, ce poate duce la proiecte comune, la constituirea unei comunitatii de practica.

Un procent semnificativ sunt studenti si cadre didactice. O serie de utilizatori sunt reprezentanti ai unor organizatii ( http://www.cirip.ro/u/BESTTimisoara, http://www.cirip.ro/u/Microsoft.Student.Partners, etc ).

Exista grupuri ( sunt doar cateva exemple, pentru fiecare categorie exista mai multe astfel de grupuri pe platforma ); lucrul in grup e facilitat de prezenta sectiunii Anunturi, unde moderatorul editeaza calendarul activitatilor, publica materiale, resurse educationale ( articol despre utilizari educationale ) 2.Care a fost investitia initiala in dezvoltarea cirip.ro?

Este un proiect intern Timsoft, nu avem o cifra foarte exacta a costurilor implementarii, dezvoltarii, costurilor aparute pe parcurs. Putem aprecia costul initial, al versiunii cu facilatile minime, la 10 mii Euro.

3.Cati vizitatori lunari are site-ul ?

Numarul de vizitatori unici pe luna a crescut de la 2000 in primele luni, la 10000 in prezent. Informatiile se pot insa transmite si receptiona prin e-mail, mobil, extensie Firefox, IM, API, de pe twitter, deci sunt un numar de utilizatori care nu acceseaza direct site-ul.

4.Cati dintre acestia isi fac cont?

In prezent sunt 1300 de utilizatori, la 9 luni de la lansare, deci media e de 150 noi utilizatori / luna.

Putem compara cu cei 400 useri romani ce existau pe Twitter la inceputul lui 2008, cand erau 2 ani de la lansare si ajunsi la max 2500 acum.

Numarul de utilizatori activi, care scriu regulat, este insa apropiat pe cele 2 platforme.

5.Cate mesaje se trimit zilnic de pe cirip.ro?

Numarul zilnic de mesaje este de ordinul  sutelor; sunt mesaje publice sau mesaje scrise in grupurile publice sau private.

6.Cu ce se diferentiaza cirip.ro fata de alte site-uri de acelasi gen?

Facilitatile au fost marcate mai sus cu (*).

In esenta, fata de alte platforme de microblogging, cirip.ro permite: (*)

  • integrarea de obiecte multimedia
  • trimiterea mesaje video live
  • crearea grupuri publice si private,
  • urmarirea de feeduri
  • mobile marketing
7.Care este modelul de business pe care va bazati?

Platforma are o sectiune biz http://cirip.ro/biz, aflata in private beta, care va fi lansata public curand - o prezentare.

Se pot realiza comunicari/campanii prin SMS/online, sondaje.
Beneficiari: artisti, firme/organizatii, comunitati/grupuri, politicieni, echipe sportive, media, banci, etc.
Solutia poate fi personalizata in functie de beneficiar si publicul tinta.
Centralizare mesaje / interactiune cu grupul in cadrul evenimentelor live.

Facilitati pentru firme/organizatii:
  • Aderare la grup online sau prin SMS
  • Mesaje urmarite online / SMS
  • Cupoane mobile pentru servicii, evenimente
  • Mesaje personalizate prin SMS membrilor grupului/ categorii/ grup extins
  • Informare evenimente, remindere
  • Eveniment Live:
  • Sondaje in timp-real, intrebari / comentarii, feedback
    • online ( text, video live )
    • prin SMS.
  • Flux eveniment importat pe site-uri/bloguri partenere prin widget.

Facilitati pentru artisti/trupe:

  • Grup - fan club mobil
  • Mesaje online / SMS / IM legate de:
    - evenimente - timeline si Google Maps
    - promotii
    - sondaje - vot online / SMS, inclusiv live in concerte.
    Fanii pot trimite
    •        SMS-uri pentru:
    - a vota piese
    - a participa la promotii
    - a rezerva / cumpara bilete la concerte
    •       mesaje, imagini, clipuri.

Utilizatori in sectiunea biz pe care ii avem in prezent:

  • firma de publicitate
  • cabinete medicale/stomatologice
  • candidati in alegerile parlamentare
  • firme de transport
  • ateliere de reparatii auto.
8.Cate persoane se ocupa de cirip.ro?

Nucleul echipei este format din 4 persoane.

9.Ce asteptari aveti din punct de vedere al incasarilor si al numarului de persoane ce acceseaza site-ul?

Dorim sa extindem si sa consolidam utilizarile educationale si in business, precum si cele legate de mobile marketing.

10.Ce planuri aveti pe viitor in ceea ce priveste site-ul?


Preconizam ca de anul urmator site-ul sa fie dezvoltat impreuna cu un partener. Suntem in tratative cu cativa potentiali parteneri, dar cautam si noi oferte.

Posted by Carmen at 11:19:38 am into the following categories: Proiecte la Timsoft, Microblogging


Trackback address for this post:
http://www.timsoft.ro/weblog/htsrv/trackback.php?tb_id=1114

Comments, Trackbacks, Pingbacks:


No Comments/Trackbacks/Pingbacks for this post yet...



Comments are closed for this post.


Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by