01/18/08
Dan Cristian Barboi semneaza articolul eLearning - Educatie pe
biti. Computerul aduce scoala mai aproape, in numarul
decembrie-ianuarie al revistei eFinance.
Sunt mentionate opinii din cadrul firmelor Timsoft, Siveco si Softwin.

Mai jos am trecut raspunsurile la intrebarile ce le-am primit
de la autor la inceputul lui decembrie:
1.
Descrieti-ne, in cateva cuvinte, portofoliul de aplicatii si solutii
Timsoft in domeniul eLearning, mentionand cui i se adreseaza ele (
scoli, universitati, companii )?
Firma Timsoft
SRL din Timisoara este o firma de software, training si consultanta, ce
activeaza de 6 ani in domeniul eLearning.
Timsoft a dezvoltat medii de invatamant online si platforme de
colaborare online, sisteme online pentru trainingul angajatilor -
vezi Servicii.
Ofera cursuri online pentru universitati - Universitatea Politehnica
Timisoara, Universitatea Ion Slavici Timisoara, Universitatea Vasile
Goldis Arad, Universitatea Bucuresti – Credis, firme -
Alcatel, Siemens, persoane individuale.
Cursurile sunt din domeniile programare, sisteme de operare, web
design, tehnologii Web2.0, consiliere in cariera, management /
marketing, training de eTraineri.
Timsoft participa la proiecte de eLearning europene.
Firma a derulat de-a lungul anilor workshopuri online, unele
internationale, pe teme eLearning - workshop1, workshop2,
a gazduit comunitatea
eLearning.
Site-ul firmei este in acelasi timp un portal de eLearning si blogging:
eJurnal,
Resurse,
Colectia de
bloguri / RSS
romanesti, coaguland in jurul eLearningBlog
o comunitate a
celor interesati de aceste domenii.
2. Prezentati-ne cateva
povesti de succes in acest domeniu, cu
contributia Timsoft.
Credem ca fiecare curs, proiect in care ne implicam este o poveste de
succes.
In toate cursurile online pe care le derulam pe platforma eLearnTS
proprie, acesta este deschisa spre tehnologii Web2.0, integrand
blogurile facilitatorului si participantilor, resurse educationale
deschise, colectii de resurse construite de participanti folosind
sisteme de bookmark colaborativ.
Participantii sunt incurajati sa isi dezvolte o platforma proprie de
invatare apeland la Web2.0, pe care sa o utilizeze pentru invatarea
continua, pentru crearea unui portofoliu al activitatii, pentru
colaborare cu practicieni din acelasi domeniu.
Timsoft s-a clasat la Premii TIC, categoria Proiectul cu cel mai bun
continut educational:
- in 2003 - in primii 10, cu proiectul
Ceduconsult
de consiliere scolara si profesionala
- in 2004 - in primii 3, cu proiectul
eLearning pentru
Manageri.
In luna octombrie am incheiat patru proiecte europene Leonardo si
Grundtvig, derulate pe parcursul a doi sau trei ani, toate cu rezultate
deosebite.
Ma voi referi doar la OBELFA
– Open Blended eLearning For
Adults, in care alaturi de parteneri din alte sapte tari
europene am
dezvoltat cursuri si o metodologie specifica.
Cursurile derulate de
noi, legate de pregatirea eTrainerilor, Legislatia Internetului,
Tehnologii Web2.0 in educatie, s-au bucurat de participanti activi si
interesati din intreaga tara.
Avem o colaborare de durata cu cateva universitati in care
cursurile
online derulate sunt apreciate de studenti, in cadrul fiecaruia
creindu-se o adevarata comunitate de invatare.
Pe o platforma dezvoltata de Timsoft, o importanta firma de asigurari
si-a pregatit online peste 6 mii de colaboratori, care au incheiat
asigurari de pensii private in toate judetele tarii.
3. Pe ansamblu, cat de
dezvoltat este sectorul eLearning in tara
noastra si ce masuri ar trebui luate pentru a creste accesibilitatea sa
in randul populatiei si mediului corporatist?
Definitia agreata de CE pentru eLearning
este:
„The use of new multimedia technologies and the Internet to
improve the quality of learning by facilitating access to resources and
services as well as remote exchanges and collaboration.”
eLearning este unul dintre elementele cheie ale programului
CE i2010 si ale programului componenta Education
and Training,
adoptat de toate statele membre; programul
Education and Training este implementat printr-o metoda deschisa de
coordonare: statele membre sunt responsabile pentru organizarea
sistemului de educatie formala si continua, fiind sprijinite pentru
realizarea unui schimb de experienta in construirea politicilor, pentru
realizarea unor indicatori comuni.
Programul Education and Training militeaza pentru dezvoltarea
competentelor necesare intr-o societate bazata pe cunoastere: nu doar
competente digitale, ci si creativitate, lucru in echipa, competente
pentru rezolvarea problemelor practice. Este necesar un mediu
educational deschis, flexibil, de calitate, accesibil tuturor.
Majoritatea statelor membre si a ministerelor educatiei incurajeaza si
recomanda utilizarea resurselor educationale deschise, a sistemelor
open-source, a noilor tehnologii colaborative Web2.0.
Pe site-urile MCTI, MEC, CNFPA nu prea veti regasi acesti termeni. Sper
ca propunerile legate de TIC in
invatamantul preuniversitar, propuse
discutiei si care cuprind si aceste aspecte sa fie aprobate.
In Romania, majoritatea universitatilor, multe scoli si firme de IT,
training, fundatii au participat si participa la proiecte europene de
eLearning. Deci exista competente si produse dezvoltate prin aceste
programe. Din pacate, multe proiecte nu mai continua dupa ce programul
de finantare se incheie.
Exista de asemenea initiative sustinute guvernamental sau de
administratia locala sau proiecte individuale ale universitatilor si
firmelor.
Cele mai importante proiecte de eLearning romanesti pot fi regasite la
Resurse Timsoft, sectiunea eLearning
in Romania.
Cursurile online raman la noi insa mai multa o forma neformala de
educatie.
MEC permite acreditarea cursurilor online, existand
„Standardele privind utilizarea platformelor de invatamant
electronic ( e-Learning ) in invatamantul la distanta”.
In ce priveste cursurile online dezvoltate de firme, acestea
nu pot fi acreditate prin Metodologia de autorizare a
furnizorilor de formare profesionala a adultilor a CNFPA:
"Furnizorii de formare care organizeaza programe de formare
profesionala neconventionale, cum sunt invatamantul deschis la
distanta, prin corespondenta, e-learning, etc, nu se supun
reglementarilor de autorizare cuprinse in prezenta Metodologie."
Este deci necesara o aliniere a metodologiilor de acreditare la
standardele europene, incurajarea acestor programe, a instruirii de
facilitatori eLearning.
Posted by Carmen at 10:48:48 pm into the following categories:
Proiecte la Timsoft,
eLearning in firme, LLL,
eLearning in scoli/facultati
No Comments/Trackbacks/Pingbacks for this post yet...