English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • August 2022
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Despre bloguri in revista Afaceri Poligrafice, nr.11
11/26/06

Despre bloguri se poate citi in revista Afaceri Poligrafice, nr.11, citand o descriere ce am facut-o pentru Revista Cultura:

1. Termenul de weblog a fost creat de Jorn Barger in 1997; Peter Merholz a propus in 1999 termenul mai scurt, blog. Din punct de vedere tehnic, un blog este un site actualizat cu intrari (insemnari, note), grupate pe categorii si afisate cronologic. La inceput, un blog este ca o foaie alba de hartie ? si simplitatea deschiderii unui blog este apropiata de aceea de a-ti aseza in fata o foaie de hartie. La fel, si intr-un blog, si pe o foaie se pot asterne o diversitate de informatii, idei, comentarii, experiente, cunostinte. Deosebirea consta in faptul ca un blog este public, continutul sau actualizat este accesibil in timp-real celor care urmaresc blogul si, de asemenea, motoarelor de cautare specifice. Aceasta datorita tehnologiei intrinsec legata de bloguri, numita RSS ? Really Simple Syndication. De obicei, blogul are o anumita tematica, iar insemnarile pot contine text, cu informatii, referiri la alte site-uri, bloguri, cu fisiere audio si video. Se pot primi comentarii de la cei care citesc, monitorizeaza blogul respectiv, ei insisi autori sau doar cititori de bloguri.

Se spune ca blogurile si RSS-urile formeaza World Live Web ? partea de web care traieste, se actualizeaza si se valideaza continuu prin comunicarea, prin colaborarea celor care scriu bloguri, formand blogosfera mondiala. Blogosfera este o imensa biblioteca cu informa]ii, experien]e, cuno[tin]e.

2. Putem spune ca blogosfera este constituita din comunitati online, mai mici sau mai mari, mai slab sau mai puternic conectate. Fiecare comunitate este formata din bloggeri care se citesc si se comenteaza reciproc, dar ii cuprinde si pe cei care doar urmaresc/ comenteaza bloguri, fara a fi si autori. In fiecare din aceste comunitati exista bloguri ? noduri ? mai vizibile, care influenteaza dinamica grupului. In blogosfera, aceeasi persoana poate face parte din comunitati diferite, in unele putand avea o prezenta vizibila, in altele, mai putin. Ca blogger, ai o independenta mai mare decat ca membru/ facilitator al unei comunitati online dezvoltate in jurul unui forum de discutii, iti poti fixa temele de reflectie, de studiu, de analiza. In functie de modul de manifestare al membrilor, blogosfera are ca verbe: a observa, a cauta, a analiza, a comenta, a informa, a difuza, a amplifica, a sistematiza, a valida, a invata, a orienta, a facilita, a deveni, a crea. La inceputul lui august, s-a derulat chestionarul adresat bloggerilor romani, conceput, organizat si analizat de Carmen Holotescu, lector la UPT, director Timsoft si Cristian Manafu, editor la Biz [i Campaign, amandoi bloggeri cu experienta si editand bloguri apreciate.

Rezultatele publicate la eLearningBlog ? http://www.timsoft.ro/weblog, se bazeaza pe raspunsurile primite de la 272 de bloggeri, autori a peste 400 de bloguri. Se apreciaza ca blogosfera romaneasca numara 15 000 de bloguri, dintre care 2000-2500 active, actualizate saptamanal si avand o continuitate de cel putin 4 luni. Chiar daca numarul este mai redus, trebuie remarcata calitatea multor bloguri romane[ti, publicul pe care au reusit sa si-l creeze, comentariile/ analizele pertinente pe care le publica, dinamica mai crescuta decat in alte parti.

Blogurile sunt spatii neviciate de presiuni externe, informatiile prezentate vin din surse clasice, dar si de pe Internet si alte bloguri; sunt validate prin aprecierile cititorilor lor; un blog care nu ofera informatii interesante, utile, va disparea prin faptul ca nu isi va gasi un public. In cea mai mare proportie, 54%, blogurile scrise de romani sunt personale ? la fel se intampla si in blogosfera mondiala.

Ce sunt blogurile personale? Nu sunt neaparat echivalentele jurnalelor personale; ci pot cuprinde si comentarii din domenii diferite: media, politice, tehnice; majoritatea insemnarilor insa se refera la evenimente din viata autorilor. De ce procentul blogurilor personale este ridicat: autorii blogurilor sunt intr-un procent mare tinerii sub 25 de ani ? 58%; cele mai la indemana le sunt desigur subiectele legate de evenimentele din viata lor; sunt lipsiti de inhibitie, deschisi spre comunicare, au competentele tehnice necesare, mai mult decat alte segmente de varsta. Dar, in aceasta categorie, a blogurilor personale, sunt si autori de peste 30 sau 40 de ani, cu comentarii extrem de interesante despre activitatea si proiectele lor, despre calatoriile facute, despre viata lor dupa stabilirea in alte tari. Blogurile tematice, de IT, business, jurnalism, cultura, politica, foto, drept, medicina, sociale inseamna o mai mare elaborare ca timp, documentare pentru scrierea insemnarilor. Este normal ca procentul sa fie mai redus. Ultimul an a insemnat dublarea numarului de bloguri romanesti si o dinamica si o interactiune deosebite in blogosfera romaneasca.

Blogurile de business, PR cresc ca numar si impact. Autorii au experienta in publicitate, marketing, au norietate si au reusit sa devina voci puternice in blogosfera romaneasca si nu numai. Tot mai mul]i profesori utilizeaza blogurile pentru a comenta resurse utile pentru studenti / elevi si pentru a dialoga cu acestia. Blogul reprezinta un portofoliu al activitatii, utilizat mult si in cercetare.

Blogurile vor reprezenta tot mai mult o sursa credibila pentru media clasica si jurnalistii ce scriu bloguri sunt tot mai multi. Exista bloguri dedicate procesului de scriere a unor nuvele sau romane sau recenzii de carti. Exista bloguri-eprubete ale unor emisiuni radio sau TV; sau scrise de creatori de filme sau muzica. Bloggerii romani, asa cum rezulta din chestionar, considera ca utilitatea blogurilor rezida in: validarea ideilor/ opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti, comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri/ vizitatori, cresterea notorietatii personale, construirea unui adevarat portofoliu personal si a unui mediu de invatare continua. Reactia rapida la evenimente, gasirea de noi prieteni si inchegarea de comunitati, ajutorul in organizarea informatiilor, in documentare, in demararea de noi proiecte sunt apreciate. Noi segmente de audienta si cresterea notorietatii firmei/ organizatiei sunt avantaje luate in calcul mai ales de cei care scriu bloguri de business, corporatiste.

3. Blogul meu principal este eLearningBlog, in care aduc noutati, comentarii din eLearning, din tehnologiile web, analize despre blogosfera romaneasca, dar si prezentari ale proiectelor educationale in care sunt implicata sau ale firmei pe care o coordonez. Unele insemnari le consider Learning Objects ? resurse educationale ? pe care le utilizez in cursurile traditionale sau online pe care le facilitez ? in felul acesta materialele pot fi actualizate, dinamice.

4. Nu consider ca este vorba despre nici o amenintare ? abordarile difera intr-un fel; blogurile implica o interactivitate si reactie crescute, presupun mai multa implicare, comunicare, colaborare, validare.

5. Cate ziare, articole, carti exista in lume? Le putem cuprinde pe toate? Intentionam aceasta sau facem o selectie functie de domeniile, subiectele care ne intereseaza? La fel se intampla si cu blogurile. Ajungem pe un blog fie recomandat de un articol sau de o persoana, fie pornind de la o cautare cu un motor clasic, gen Google ? blogurile sunt foarte bine indexate, deci si regasirea informatiei se face mai bine decat pentru site-urile clasice. Daca gasim informatii care ne intereseaza, un stil si un mod de prezentare care ne plac, vom reveni pe blogul respectiv ? cel mai bine ar fi sa ne abonam la RSS-ul sau.

De obicei, fiecare blog comenteaza sau listeaza ? la Blogroll ? bloguri pe care autorul le apreciaza, care de obicei sunt din aceeasi arie tematica ? iata cea mai simpla cale de a ajunge pe alte bloguri pe care sa le evaluam. Iar toate motoarele de monitorizare si indexare a blogurilor ne vin in ajutorul descoperirii de noi bloguri prin cautarea de termeni, prin accesarea topurilor, prin listarea de bloguri din anumite domenii sau din acelasi domeniu cu un blog indicat. Sa nu uitam sa aruncam o privire si la directoarele romanesti de bloguri si la rezultele primului chestionar despre bloggerii romani.

Posted by Carmen at 02:05:28 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca


Trackback address for this post:
http://www.timsoft.ro/weblog/htsrv/trackback.php?tb_id=874

Comments, Trackbacks, Pingbacks:


No Comments/Trackbacks/Pingbacks for this post yet...



Comments are closed for this post.


Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by