English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • November 2017
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Despre comentariile si reactiile la un blog
09/03/06

Mi-am spus ca imi ia mai putin timp varianta audio a raspunsurilor la insemnarile lui Cristi Manafu:

  • Cine ne da feedback?: "Dr.Razvan Savu ( vezi alte bloguri medicina ) imi pune o intrebare la care caut si eu un raspuns de ceva vreme: Crezi ca din cauza faptului ca nu sunt comentarii numeroase (acolo in dreptul articolului) poate fi considerat un "blog care nu merge"?"
  • Regula feedback-ului: "Exista reguli pentru feedback-ul dat post-urilor? Sa il las in comentariile post-ului sau sa deschid un post nou cand comentez un issue ce pare a fi interesant? Exista o limita de timp in care ar trebui sa raspund "provocarilor"?"

Poate. Mai am insa de lucru in a-mi structura o astfel de prezentare audio - considerati-o acum doar ca un crochiu.

( 6 min )

Cam despre ce voiam sa povestesc:

  • nu cred ca auditoriul in sine este important, cat faptul de a fi impreuna cu blogul tau parte dintr-un grup / comunitate care discuta / dezbate / valideaza idei / invata impreuna, in unele cazuri dintr-o comunitate de practica
  • auditoriul pe care il poti avea depinde si de tema blogului - vezi intrebarea 26 la RoBloggersSurvey: 80% dintre bloggeri urmaresc bloguri personale, cam 50% - bloguri de cultura, IT, foto, 15% - bloguri educationale, 3% - bloguri despre medicina / sanatate, etc.
  • pana cand un blog devine cunoscut, isi formeaza un auditoriu pot trece cateva luni; promoveaza-ti blogul
  • reactiile la blog le vezi din:
    • 1. comentarii la insemnarile din blog:
      • ca sa ai comentarii important este continutul, ideile noi, intrebarile deschise
      • si comentariile trebuie facilitate: lasa un timp pentru ca cei care comenteaza sa dialogheze intre ei, vino cu concluzii, clarificari, noi provocari
      • asa cum esti responsabil pentru continutul blogului, esti si pentru comentarii, pentru tonul sau limbajul folosit; eventualele conflicte ce apar, cred ca e mai bine sa le rezolvi prin dialog privat, prin e-mail
      • scrie periodic insemnari in care sa faci un sumar al comentariilor primite, punand si linkurile spre blogurile comentatorilor; din 3 motive:
        • este un mod in plus de a arata ca apreciezi comentariile si de a le incuraja - bloggerii iubesc linkurile, insemnarea ta contine linkuri
        • cei care monitorizeaza un blog prin RSS rar intra pe blog si implicit pe comentarii
        • in comentarii pot aparea multe idei valoroase - nu toate motoarele le indexeaza
      • este mai dificil de scris comentarii pertinente, elaborate la bloguri specializate; deci nu abandona daca numarul comentariilor este destul de mic, comparativ cu cele de pe bloguri personale, de exemplu
    • 2. insemnarile pe alte bloguri, unde blogul tau este comentat;
      • insemnarile le gasesti cu:
        • Technorati sau cu alte motoare de monitorizare bloguri / RSS
        • BlogsBattle - iti da un sumar al acestora si RSS-uri de cautare pentru acestea, la care te poti abona
        • Trackback-uri la insemnarile tale - a trimite un trackback cu o citare ( pozitiva ) este un act de politete, dar si de autopromovare
        • site-uri referring
      • scrie un comentariu de multumire, poate completand cu idei, argumente, resurse de pe blogul tau si nu numai
    • 3. cititorii blogului - active lurkers - majoritatea nu scriu nici un comentariu, dar citesc curent daca gasesc informatii utile; o imagine a numarului lor o ai din:
      • statisticile de acces pentru blog si RSS,
      • numarul de abonati Bloglines la RSS.
Posted by Carmen at 02:04:46 pm into the following categories: Despre bloguri, Blogosfera romaneasca



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by