English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • June 2023
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa – Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Despre cursul de microblogging derulat pe cirip.ro
08/20/08

Articles in English: 1 2 3

Curs microblogging

Timsoft a organizat un curs de microblogging de 2 saptamani, intre 4-18 iunie, pe platforma cirip.ro, in cadrul unui grup privat.

Cirip.ro este o platforma de microblogging lansata in 17 martie, implementata de Timsoft, firma specializata in eLearning si aplicatii mobile.

Carmen Holotescu si Gabriela Grosseck, amandoua avand o bogata experienta in utilizarea tehnologiilor Web2.0 in educatie, au dezvoltat si moderat acest curs.

Consideram ca este la nivel mondial o premiera, un prim curs online derulat pe o platforma de microblogging. 

Deschiderea de grupuri private precum si alte facilitati ale cirip.ro, care vor fi prezentate in cele ce urmeaza, au facut posibila aceasta experienta, pe care intentionam sa o repetam prin organziarea unor cursuri avand si alte tematici. 

Platformele de microblogging au multe utilizari educationale - vezi articolul pe aceasta tema scris de cele doua autoare. De obicei o astfel de interactiune  / comunicare / colaborare este o componenta pentru multe cursuri.  Dar literatura de specialitate nu consemneaza niciun curs in totalitate organizat pe o platforma de microblogging.

I. Scopul cursului

Analizarea modului in care microbloggingul se poate integra in activitatea de invatare continua / predare / colaborare / business / blogging.

Subiectele abordate:

  1. Microblogging. Platforme de gazduire
  2. Facilitati Twitter
  3. Facilitati Cirip.ro
  4. Utilizari in educatie
  5. Utilizari in business
  6. Utilizare in promovarea blogurilor
  7. Alte utilizari.

Am dorit sa investigam si:

  • daca o platforma de microblogging, in speta cirip.ro, poate fi utilizata ca un LMS ( Learning Management System ), daca are suficiente facilitati pentru derularea unui curs online
  • cum se poate integra microbloggingul cu alte tehnologii Web2.0
  • prin ce se deosebeste facilitarea unui curs online pe o astfel de platforma de cea a unui curs derulat intr-un LMS clasic.

II. Facilitati platforma / grup

Anunturi cursmb

Fig.1. Pagina Anunturi a grupului privat

Cursul s-a derulat in spatiul grupului privat cursmb al platformei de microblogging cirip.ro.

Un grup are o sectiune de Anunturi - un alt element original al platformei, in care moderatorul poate publica note, materiale utile activitatii grupului.

Carmen si Gabriela au publicat la  Anunturi:

  • note referitoare la activitatile propuse, precum si 
  • materialele cursului:
    • tutoriale pentru subiectele de mai sus, cu o varietate de elemente multimedia, precum si cu multe 
    • resurse online aditionale.

Mesaje audio la inceput de curs:

Carmen  

Gabriela

Discutiile pe temele propuse s-au concretizat in mesajele trimise de membri in spatiului grupului.

Mesajele pot fi trimise/monitorizate:

  • online
  • prin SMS - este simpla urmarirea mesajelor grupului prin SMS ( inexistenta facilitatii de grup ar implica necesitatea urmaririi prin SMS a tuturor celor ce participa la discutii )
  • prin IM
  • prin e-mail - notificari zilnice cu mesajelor celor urmariti, raspunsuri, noi urmaritori, noutati sunt primite de cei ce bifeaza aceasta optiune; este posibil a se si trimite prin e-mail mesaje pe cirip.ro, inclusiv in grupuri.

Valoare in plus interactiunii este data de posibilitatea de a trimite pe langa text si mesaje live:

, precum si de a include obiecte multimedia in note, toate intrand in fluxul informational, de comunicare:

  • fisiere audio salvate pe un server sau la vocaroo [*1], clipuri audio eok, trilulilu, deezer
  • imagini flickr [*2], tinypic
  • clipuri video youtube, seesmic [*3], dotsub [*4]
  • prezentari slideshare [*5], voicethread [*6], flowgram [*7]
  • fisiere pdf.

Pe langa discutiile, dezbaterile realizate prin gama larga de tipuri de mesaje, au fost realizate o serie de exercitii colaborative, ce vor fi prezentate mai jos.

III. Participare in discutii

Desi initial s-au inscris 50 de persoane, au ramas active conturile celor care au participat efectiv, si anume 38 de membri. 

Participantii au fost studenti, profesori, programatori, antreprenori, din mai multe 

Apar in sectiunea Membri a grupului, impreuna cu cele 2 facilitatoare si un cont de vizitare; pentru fiecare este listat numarul de mesaje cu care a contribuit in spatiul grupului. 

La Retea apare o reprezentare grafica pentru grup; pentru fiecare membru e notat numarul de mesaje, i se poate vizita microblogul si reteaua proprie:

Membrii cursmb

Fig.2. Pagina retea a grupului

S-au scris in total 1097 de mesaje in grup, aproximativ 100 dupa incheierea cursului. 

Putem atunci aprecia ca fiecare membru a scris in medie 25 de mesaje., ceea ce reprezinta o participare foarte bune, interesata, implicata.

Statistici cursmb

Fig.3. Statistici grup

Sectiunea Tagcloud a grupului ( prezenta si pentru orice microblog ) permite observatii interesante referitoare la termenii ce apar cel mai des in mesaje, userii cei mai activi, resursele ce au aparut cel mai des in mesaje.

Mai jos apar cei 50 de termeni ce au aparut cel mai des in ultimele 500 de mesaje:

Tagcloud pentru 500 mesaje

Fig.4. Tagcloud grup

La IV.5 este analizat un tagcloud pentru primele 600 de mesaje.

Sectiunile Retea si Tagcloud reprezinta alte facilitati interesante ale grupurilor create pe platforma cirip.ro, utile analizelor interactiunilor unei comunitati de invatare sau practica.

IV. Activitati colaborative si rezultatele lor

Mai jos apar activitaile colaborative derulate pe parcursul cursului, care au implicat utilizarea altor tehnologii Web2.0. 

Pentru cei mai multi dintre participanti a fost un prim contact cu acestea, asa incat in prealabil s-au oferit informatii ajutatoare. 

La II si mai jos sunt marcate cu [*] tehnologiile utilizate, ele facand parte, alaturi de cele legate de microblogging, din bagajul de cunostinte / experienta dobandit in urma cursului.

1. Puzzle de imagini - cuvinte asociate microbloggingului

S-a propus asocierea microbloggingului cu un cuvant si o imagine:

Spre sfarsitul cursului s-a mai facut o iteratie, putandu-se schimba cuvantul si imaginea, daca parerea despre microblogging s-a schimbat pe parcursul cursului. De data aceasta imaginea si cuvantul au fost prelucrate cu polaroid.simplissimo.ro sau cu polaroidonizer.aequitas.be [*8].

Slideshow flickr

2. Colectie de resurse la http://del.icio.us/tag/cursmb_cirip

"Va propunem ca resurse pe care le considerati utile comunitatii noastre, sa le salvati la sistemul de bookmark colaborativ del.icio.us [*9], cu tagul cursmb_cirip ( si desigur alte taguri specifice contului personal, care vor intregi descrierea resursei ). 

Vom regasi atunci aceste resurse la pagina http://del.icio.us/tag/cursmb_cirip

Colectia de resurse obtinuta va fi utila si pe mai departe, dupa incheierea cursului. 

Cei care sunt mai putin familiarizati cu del.icio.us, vor gasi un articol (.pdf ) pe aceasta tema, scris de Gabriela.

Ce resurse se propun vedem si folosind un widget grazr [*10], urmarind RSS-ul corespunzator [*11]:

Grazr

Vizualizare RSS cu grazr

3. Traducerea clipului Twitter in plain English, ce face parte din colectia Common Craft Show

Clipul este publicat la dotsub.com [*4], unde transcriptul s-a tradus prin editarea colaborativa a unui document writeboard.com [*12].

Rezultatul exercitiului colaborativ:


Clip dotsub cu traducere in limba romana

4. Un obiect voicethread

"Ce va propunem acum: sa veniti cu idei referitoare la posibilitatea ca in institutia / organizatia / grupul vostru de lucru sa realizati ceva similar, sincronizand actiunea pe un sistem de microblogging, folosind un sistem ce permite editare colaborativa, spre a ajunge la un rezultat de grup.

Expuneti ideile la http://voicethread.com/share/153122 [*6]; va trebui sa va faceti cont si sa comentati audio sau prin text."

Obiect voicethread cu participare membri curs

5. Plasare note pe o imagine flickr

"Plecand de la wordle.net [*13], resursa data de TBD, am generat un tagcloud cu cuvintele ce au aparut cel mai des in cele 600 de mesaje stranse pana acum in grup:

tacloud curmb

Fig.5. Tagcloud realizat cu wordle

Se pot observa:

  • membrii cei mai activi,
  • substantivele, verbele - deci notiunile in jurul carora s-au purtat discutiile, actiunile din grup,
  • participare: grup, tuturor,
  • atmosfera calda si deschisa - buna, multumesc.

Cuvintele se pot combina dupa culori spune Gabriela: 'a incercat cineva o analiza pe culori? pt. albastru ceva de genul : Cu "Twitter" "acum" "aici" ai "timp" sa postezi Ce mai faci?'

Ce observatii se mai pot face?

Scrieti mesaj in grup, dar lasati si o nota direct pe imaginea flickr - intrati cu contul yahoo."

6. Un cod de bune practici pe microbloguri - rezultat

"Vom lucra cu acelasi document colaborativ writeboard.com [*12].

Veti gasi sectiunile Da si Nu ale unui cod de bune practici pe microbloguri. Propunerile cu care vine fiecare vor fi desigur bazate pe experienta acumulata intr-un timp mai lung sau mai scurt pe cirip, twitter sau alte platforme.

Recomandari pentru lucrul pe writeboard:

  • scrieti in dreptul fiecarei fraze propuse numele
  • nu stergeti si nu modificati cele scrise de altii, ci daca aveti un comentariu, scrieti dedesubt
  • la fiecare fraza sa dati Save - pentru a nu se pierde contributiile celor ce lucreaza in paralel
  • completati si numele la fiecare salvare."

Da

  1. Raportul Urmaritori / Urmariti este bine sa fie mai mic decat 1 sau in jur de 1. Deci atentie pe cine urmarim si avem in cercul de urmaritori. Gabriela Grosseck
  2. Ca in orice inceput, cand ne deschidem un microblog este bine sa ne informam care sunt facilitatile platformei, cum se comunica, ce utilizari exista, observand alte conturi. Carmen Holotescu
  3. Ca in orice comunitate, pe o platforma de microblogging castigi atat cat dai – what you put in is what you get: scrie informatii utile si altora, comunica, raspunde la mesaje si vei castiga inzecit din interactiunea cu ceilalti. Carmen Holotescu
  4. Un microblog este o parte a profilului tau virtual, construirii sale trebuie sa i se acorde o grija similara blogului sau contului din orice retea sociala. Mai ales ca microblogurile fiind indexate foarte bine, un motor de cautare va furniza pe o pozitie de top microblogul, la cautarea numelui tau. Inainte de a ajunge la alte site-uri de prezentare, ti se poate citi microblogul, imaginea despre tine, creionandu-se. Ai grija deci, cum o construiesti. Carmen Holotescu
  5. Tonul mesajului este important. Trebuie sa fie vesel si nu agresiv. Teodora  
  6. Sa folosim un limbaj cat mai decent. Imaginile folosite sa se incadreze, pe cat posibil, in limitele bunului simt. Stefan
  7. Scrie idei, scrie ce faci, dar ce faci semnificativ. Si nici macar. Ce fac, dar ceva care se preteaza la o impreuna faptuire. Microbloggingul forteaza pe fiecare sa fie un zen master, sa scrie in koanuri, sa fie simplu, direct, la esenta lucrurilor. Ofera si accepta numai stroke-uri pozitive. Sorinel
  8. Raspunde intrebarilor care ti se pun. Andrei
  9. Chiar daca sunt doar 140 de caractere, incearca sa scrii corect, fara prea multe prescurtari. Carmen Holotescu
  10. Pentru informatii, stiri, resurse, nu uita sa specifici sursa. Carmen Holotescu
  11. Trateaza-i pe altii asa cum ai vrea sa fii si tu tratat. Camelia Toporas
  12. Cand poti, intinde o mana (virtuala) de ajutor. Camelia Toporas
  13. Urmareste mesajele si raspunsurile ce le primesti. Simona Gabureanu

Nu

  1. Actualizarea zilnica a microblogului nu este obligatorie. Tu decizi cand si ce scrii: dar ceea ce scrii sa aduca o farama de valoare pentru tine si cei care te urmaresc. Carmen Holotescu
  2. Nu utiliza imagini protejate de copyright, ci CC - specifica sursa. Stefan
  3. Nu scrie ca bei cafeaua, nu transforma microblogul in blog la foc cu foc scriind 30 de mesaje unul dupa altul : ( . Nu oferi stroke-uri negative. Sorinel
  4. Nu scrie doar Beau cafea; imbogateste acest moment banal cu rememorarea unui moment, a unui loc, a unui om cu care ai savurat-o candva, cu o idee, un proiect pentru care capeti astfel energie, etc. Si lucrurile se pot extrapola la orice lucru marunt; gaseste-i valente noi si in viata reala si adu-le si in notele tale pe microblog. Carmen Holotescu
  5. Nu te inchide in lumea microbloggingului – oameni si informatii sunt peste tot; valoreaza reteaua pe care o dezvolti, dar nu neglija oameni, proiecte, ca sa traiesti pe microblog. Carmen Holotescu
  6. Nu te intinde cu o idee pe mai mult de 2 mesaje. Esenta microblogging-ului consta in mesaje scurte si la obiect; pentru fraze alambicate exista IM sau bloggingul. Alexandru Sinov
  7. Nu folosi prea multe prescurtari si IRC-isme de genul daca-dak, te rog-pls, LOL, care-kre etc. Sunt enervante si fac mesajul greu de citit, chiar daca aparent te ajuta sa ingramadesti mai multe cuvinte. Alexandru Sinov
  8. Nu face spam. Daca te apuci sa scrii odata la 5 minute tuturor la un moment dat se vor satura si te vor bloca. Moderatia si selectarea insemnarilor cu adevarat importante este cruciala in construirea unui cerc de urmaritori/urmariti. Alexandru Sinov
  9. Atunci cand citezi o nota si vrei sa specifici microblogul cuiva, fa-o cu adresa http://twitter.com/user, respectiv http://cirip.ro/u/user si nu cu @user ; foloseste @user doar cand vrei sa ii si transmiti un mesaj acelui utilizator, altfel poate fi considerat chiar spam. ( Pe twitter, desigur multi se refera la notele de pe microblogurile foarte cunoscute, cum ar fi http://twitter.com/techcrunch; a specifica adresa prin @techcrunch, este pe undeva o nepolitete in a incarca inutil bufferul de mesaje / raspunsuri al lui Michael Arrington. ). Carmen Holotescu
  10. Nu scrie doar de dragul de a o face sau pentru a-i impresiona pe altii. Camelia Toporas

Nota:
Screenshot-urile au fost obtinute cu kwout
[*14].

Posted by Carmen at 09:32:52 pm into the following categories: Proiecte la Timsoft, Web2.0, Microblogging


Trackback address for this post:
http://www.timsoft.ro/weblog/htsrv/trackback.php?tb_id=1091

Comments, Trackbacks, Pingbacks:


No Comments/Trackbacks/Pingbacks for this post yet...



Comments are closed for this post.


Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by