English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • November 2017
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

PLE - Personal Learning Environment - Mediu de invatare personal
01/07/08

-- draft lucrare pentru RIS --

:: 1. Web2.0 ca spatiu de invatare informala, colaborativa si continua ::

Web2.0 ne da tuturor posibilitatea de a invata informal, continuu, colaborativ, creindu-ne cate un mediu personal de invatare format din:

  • blogul / blogurile in care scriem reflectii legate de ceea ce invatam, aflam, proiecte la care lucram, comentarii referitoare la alte bloguri, resurse interesante; blogul nostru este nod intr-una sau mai multe comunitati de bloguri, pe care le urmarim, cu a caror autori interactionam, eventual avem proiecte comune
  • RSS-urile blogurilor / site-urilor pe care le urmarim - si agregatoare / rss readere pentru managementul acestora
  • RSS-uri de cautare
  • colectie de resurse construita cu un sistem de bookmark colaborativ - del.icio.us
  • diferite wiki-uri, retele sociale ( inclusiv cele bazate pe content ca flickr, SlideShare, youtube, etc ), lumi virtuale - Second Life, gaming, directoare de LO / OER / CC la care participam sau pe care le urmarim
  • chiar sisteme de comunicare - IM, Skype, forumuri de discutii
  • eventual agregatoare sociale pentru managementul tuturor conturilor.

Ideal este ca mediile de invatare personale ale participantilor sa poate fi folosite / integrate / imbogatite in mediile de invatare ale cursurilor / trainingurilor online / blended la care participam.

Pentru un profesor / facilitator mediul sau personal de invatare sau parte a lui poate fi nod central in crearea comunitatilor de invatare in cursurile pe care le preda / faciliteaza.

Acest mediu se constituie de asemenea intr-un portofoliu de activitate si ne contureaza profilul virtual.

Profilactic - prezentat la agregatoare sociale - permite agregarea tuturor resurselor dintr-un mediu de invatare personal, iar un sistem interesant care permite cautarea in resursele de mai sus este Lijit, cu care am creat widget-ul de mai jos:

Lijit Search

:: 2. Conceptul PLE - Personal Learning Environment ::

Daca, in general, crearea unui astfel de mediu de invatare personal o facem gradual, incorporand noi tehnologii, utilitare, exista numeroase proiecte de formalizare a conceptului PLE - Personal Learning Environment si de creare de sisteme specifice.

Termenul de PLE - Personal Learning Environment - a fost pentru prima data utilizat in 4 noiembrie 2004, la sesiunea Personal Learning Environments a Conferintei JISC/CETIS 2004.

Pana atunci conceptul ce intrunea multe de caracteristicile PLE era ePortfolio - vezi PLE vs ePortfolio.

Nu exista o definitie unica pentru PLE, tocmai datorita flexibilitatii sale.

Wikipedia citeaza definitia lui Mark van Harmelen:

"PLEs sunt sisteme care permit utilizatorilor sa aiba un control si sa realizeze managementul procesului personal de invatare.

Astfel de sisteme trebuie sa ofere:

  • stabilirea obiectivelor invatarii
  • administrarea continutului si procesului invatarii
  • comunicarea si colaborarea cu ceilalti pe parcursul invatarii."

Alte definitii pentru PLE:

  • o colectie de utilitare web, distribuite si free, de obicei organizate in jurul unui blog, agregate pri RSS si scripturi simple HTML - Sean Fitzgerald;
  • o facilitate ce permite accesul, agregarea, configurarea si manipularea de resurse digitale pentru invatare - Ron Lubensky;
  • o colectie de utilitare deschise, interoperabile, sub controlul utilizatorului - George Siemens;
  • un spatiu foarte personal in sensul independentei fata de universitate sau companie, adaptat nevoilor de invatare ale utilizatorului; invatarea este puternic personala si sociala - Ray Sims;
  • sa asigure un acces simplu la servicii, aplicatii si functionalitati; mai mult un concept decat un sistem - Graham Attwell.

:: 3. Implementari PLE ::

Anul 2004 a insemnat si aparitia platformei sociale open-source Elgg, apreciata ca o prima implementare PLE, care incorporeaza retea sociala, de bloguri, de resurse, RSS, taguri, OpenID, podcasturi. Aparitia Elgg a precedat cu cateva luni aparitia termenului PLE, dar s-a dezvoltat in timp.

In 2006, proiectul OpenAcademic si-a propus integrarea intr-un mediu virtual de invatare a produselor open source:

Printre primii care au specificat facilitatile PLE se afla Scott Wilson, cercetator la Cetis, care a publicat pe blogul sau in 25 ianuarie 2005 diagrama Future VLE:

Wilson opune flexibilitatea PLE mediilor de invatare virtuale - VLE, care limiteaza spatial si temporal accesul la resurse, dar si la comunitatea de invatar, de multe ori insemnand standarde cu implementari costisitoare ( directoare de Learning Objects ).

In viziunea lui Wilson, un PLE este un sistem care agregheaza si publica resurse din:

  • portofolii din medii de invatare virtuale in care utilizatorul participa ( learndirect - invatamant continuu, cursuri Bolton University - invatamant formal )
  • blog personal ( pe LiveJournal in diagrama ) si bloguri urmarite
  • contul din reteaua sociala 43things - care are cateva dintre caracteristicile PLE, organizata in jurul tagurilor descriind scopuri sau proiecte realizate ale userilor
  • pagini web personale
  • cont flickr
  • RSS-uri.

Diagrama impreuna cu prezentarea sa despre ePortfolios au stat la baza dezvoltarii in 2006 a sistemului OS PLEX la Bolton University, in cadrul unui proiect JISC/Cetis, care a publicat un raport ( .pdf ) si un model de referinta - e-Framework - vezi si blogul proiectului.

O prezentare a lui Scott Wilson a conceptului PLE si a proiectului JISC/Cetis:

O contributie importanta in fundamentarea conceptului PLE o Stephen Downes, care in numarul din octombrie 2005 a eLearn Magazine, publica articolul e-Learning 2.0: "The e-learning application, therefore, begins to look very much like a blogging tool. It represents one node in a web of content, connected to other nodes and content creation services used by other students. It becomes, not an institutional or corporate application, but a personal learning center, where content is reused and remixed according to the student's own needs and interests. It becomes, indeed, not a single application, but a collection of interoperating applications—an environment rather than a system."

Numeroase prezentari a lui Downes legate de PLE urmeaza, PLE fiind vazut ca o aplicare a conceptelor Web2.0 in eLearning.

:: 4. Studiu de caz - extinderea eLearnTS cu PLE::

:: 5. Specificare Learning Design a PLE ::

:: 6. Resurse PLE ::

 

Posted by Carmen at 04:48:26 am into the following categories: Comunitati online, Termeni eLearning, Bloguri in Educatie, Web2.0


Trackback address for this post:
http://www.timsoft.ro/weblog/htsrv/trackback.php?tb_id=958

Comments, Trackbacks, Pingbacks:


Comment:

Excelent!!!De multa vreme asteptam asa ceva.

Posted by: andrei [Visitor] on 01/07/08 @ 16:08
http://an3i.blogspot.com/
Leave a comment:







Allowed XHTML tags: <p, ul, ol, li, dl, dt, dd, address, blockquote, ins, del, span, bdo, br, em, strong, dfn, code, samp, kdb, var, cite, abbr, acronym, q, sub, sup, tt, i, b, big, small>

URLs, email, AIM and ICQs will be converted automatically.

Options:
(Line breaks become <br />)


Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by