English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • June 2017
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

Rezultate RoBloggersSurvey2007 - sectiunea Monitorizare bloguri - mai credibile decat anul trecut
10/21/07

Analiza celei de-a doua sectiuni RoBloggersSurvey2007 apare mai jos - va asteptam cu interes comentariile.

Carmen si Cristi

12.  [*] Cate bloguri urmariti?

1-5 - 136 19.37%  19.37%
6-10 - 171 24.36%  24.36%
11-20 - 149 21.23%  21.23%
21-50 - 129 18.38%  18.38%
51-100 - 54 7.69%  7.69%
101-200 - 43 6.13%  6.13%
201-300 - 14 1.99%  1.99%
301-400 - 1 0.14%  0.14%
401-500 - 1 0.14%  0.14%
peste 500 - 4 0.57%  0.57%
Total raspunsuri - 702

Aproape doua treimi dintre bloggeri - 64.96% - urmaresc sub 20 de bloguri, o cincime - 18.38% - monitorizeaza pana la 50.

Valorile sunt apropiate de cele din anul trecut, cand am avut intrebari separate pentru bloguri romanesti si straine: 69.86% urmareau sub 20 de bloguri romanesti, iar 52.94% monitorizau mai putine decat 5 bloguri straine.

13.  [*] In ce categorii se incadreaza blogurile urmarite?

Arta - 232 4.97% 4.97% 33.04%
Branding - 165 3.53% 3.53% 23.50%
Business - 196 4.20% 4.20% 27.92%
Calatorii - 98 2.10% 2.10% 13.96%
Cultura - 272 5.82% 5.82% 38.74%
Design - 191 4.09% 4.09% 27.20%
Divertisment - 318 6.81% 6.81% 45.29%
Drept - 15 0.32% 0.32% 2.13%
Educational - 102 2.18% 2.18% 14.52%
Foto - 265 5.67% 5.67% 37.74%
IT - 279 5.97% 5.97% 39.74%
Jurnalism - 275 5.89% 5.89% 39.17%
Media - 301 6.44% 6.44% 42.87%
Medicina - 16 0.34% 0.34% 2.27%
Muzica - 158 3.38% 3.38% 22.50%
Personal - 502 10.75% 10.75% 71.50%
Planning - 49 1.05% 1.05% 6.98%
Podcast - 23 0.49% 0.49% 3.27%
Politica - 131 2.80% 2.80% 18.66%
PR - 130 2.78% 2.78% 18.51%
Publicitate - 215 4.60% 4.60% 30.62%
Social - 158 3.38% 3.38% 22.50%
Sport - 82 1.76% 1.76% 11.68%
Stiinta - 116 2.48% 2.48% 16.52%
Tehnologie - 218 4.67% 4.67% 31.05%
Video - 111 2.38% 2.38% 15.81%
Alta - 53 1.13% 1.13% 7.54%
Total raspunsuri - 4671

A fost o intrebare cu selectie multipla, in medie fiecare respondent a selectat 6-7 tipuri de bloguri pe care le urmareste. Interesul bloggerilor se indreapta in ordine descrescatoare spre blogurile:

  1. Personal     -     71.50% ( 1 )
  2. Divertisment     -     45.29%
  3. Media     -     42.87%
  4. IT     -     39.74% ( 3 )
  5. Jurnalism     -     39.17% ( 7 )
  6. Cultura     -     38.74% ( 2 )
  7. Foto     -     37.74% ( 4 )
  8. Arta     -     33.04%
  9. Tehnologie     -     31.05%
  10. Publicitate     -     30.62%
  11. Business     -     27.92% ( 6 )
  12. Design     -     27.20% ( 5 )
  13. Branding     -     23.50%
  14. Muzica     -     22.50%
  15. Social     -     22.50%
  16. Politica     -     18.66%
  17. PR     -     18.51%
  18. Stiinta     -     16.52%
  19. Video     -     15.81%
  20. Educational     -     14.52% ( 8 )
  21. Calatorii     -     13.96%
  22. Sport     -     11.68%
  23. Planning     -     6.98%
  24. Podcast     -     3.27%
  25. Medicina     -     2.27%
  26. Drept     -     2.13%

Este de asteptat ca bloguri de tipuri aflate in fruntea listei sa aiba si cel mai mare trafic.

Anul trecut fiecare respondent a selectat in medie 4 tipuri de bloguri, iar primele opt categorii apar marcate mai sus intre paranteze; difera, cu exceptia primei pozitii, de optiunile actuale. O explicatie poate fi o prezentare mai specifica a tipurilor de bloguri, avem separat acum Cultura si Arta, Media si Jurnalism, Business si PR, Design si Branding, Stiinta si Tehnologie, etc.

14.  Alte categorii ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 56

Au fost mentionate ca alte categorii: Religie / Spiritualitate, Filozofie, Literatura, Comert electronic, Psihanaliza, Dans, Animale, Moda, Activism, Auto moto, Resurse umane, Marketing, Blogging tips.

15.  [*] In raport cu presa traditionala, cum considerati informatiile din bloguri?

mai putin credibile - 136 19.37%  19.37%
la fel de credibile - 391 55.70%  55.70%
mai credibile - 175 24.93%  24.93%
Total raspunsuri - 702

2006

mai putin credibile - 62 22.79%  22.79%
la fel de credibile - 145 53.31%  53.31%
mai credibile - 65 23.90%  23.90%
Total raspunsuri - 272

Un al patrulea element nou fata de anul trecut: credibilitatea blogurilor a crescut.

Procentul celor ce cred ca blogurile sunt mai putin credibile decat presa traditionala a scazut de la 22.79% la 19.37%, crescand procentele celor ce considera blogurile la fel sau mai credibile decat presa traditionala - 80.63% in total, fata de 77.21% in 2006.

16.  Justificare

Total raspunsuri - 374

Printre raspunsurile primite pentru selectia mai credibile:

  • Nu urmaresc interese politice evidente, precum presa, media in general.
  • Credibilitatea o asociez insa cu bloggerul. Daca are o reputatie sau daca il cunosc (merite, activitate, nu neaparat personal) informatiile postate pe blog tind sa aiba credibilitate mult mai mare.
  • Urmaresc bloguri scrise de autori credibili, verificati in timp.
  • Presa tinde spre comercial, in timp ce un blogger spune ce crede si ce vede fara sa-l intereseze parerea celorlalti.
  • Bloggerii stiu ca isi pot pierde credibilitatea si respectul comunitatii o singura data.
  • Datorita surselor multiple de informatie si prin faptul ca acele surse nu sunt influentabile.

Justificari pentru optiunea la fel de credibile:

  • Depinde de fiecare caz in parte, dar avand in vedere libertatea de exprimare cel putin teoretic sunt mai sincere/credibile. In acelasi timp dat fiind anonimitatea/nevoia de senzational/nevoia de promovare personala si lipsa de control/monitorizare sunt si posibile surse de dezinformare, incultura sau proasta calitate. In orice caz le prefer pentru ca pot face distinctia in cele mai multe cazuri si fiind o mare varietate exista si dintr-o categorie si din alta, la fel cum exista si "serioase" sau doar de entertainment, alegerea fiind in cele din urma a mea.
  • Sursele presei traditionale sunt aceleasi cu sursele blogurilor. mai mult, persoanele din spatele presei traditionale sunt de multe ori autorii celor mai interesante bloguri.
  • Crediblitatea tine de omul care transmite mesajul, fie ca el este independent sau intr-un mediu comercial, fie ca e online sau in medii tiparite.
  • Sunt la fel de credibile, dar, cu unele exceptii, blogurile nu acopera, cel putin pe la noi, rubricile de stiri, mai degraba pe acelea de divertisment, cultura, sport.
  • In presa traditionala caut informatii obiective, profesionist redate. In informatiile de pe bloguri apreciez tocmai perspectiva personala asupra evenimentelor.
  • Bloggerii isi iau informatiile, in procent ridicat, tot din media.

Justificari pentru optiunea mai putin credibile:

  • Cred ca lipsa credibilitatii blogurilor este data in primul rand de subiectivismul autorului. In presa, cel putin, exista o mai mare certitudine (nu totala!) in ceea ce priveste verificarea informatiei.
  • Bloggingul nu este noua presa. Un alt canal de comunicare, da! Nu toate informatiile de pe bloguri sunt verificate.
  • Pe blog poti posta si un simplu zvon.
  • Multi dintre bloggeri posteaza anumite informatii doar pentru trafic, sau pentru a-si face un renume.
  • Mi se pare oarecum irelevanta intrebarea fara un context mai larg. Consider ca generalizarea n-ar fi buna in acest caz - unele bloguri dau informatii veridice, altele nu.

17.  [*] Pentru monitorizarea RSS-urilor / blogurilor, ce agregator / RSS reader utilizati? - selectie multipla

nici unul - 243 29.28%  29.28%
Bloglines - 69 8.31%  8.31%
Google Reader - 213 25.66%  25.66%
Google Homepage - google.com/ig - 33 3.98%  3.98%
My Yahoo! - 22 2.65%  2.65%
Windows Live - 5 0.60%  0.60%
FeedReader - 69 8.31%  8.31%
NewsGator - 3 0.36%  0.36%
RSSReader - 53 6.39%  6.39%
Netvibes - 26 3.13%  3.13%
Protopage - 0 0.00%  0.00%
AgileRSS - romanesc - 1 0.12%  0.12%
Live Bookmarks - 19 2.29%  2.29%
SharpReader - 3 0.36%  0.36%
FeedDemon - 9 1.08%  1.08%
KlipFolio - 1 0.12%  0.12%
alt - 61 7.35%  7.35%
Total raspunsuri - 830

Al cincilea element nou apare la aceasta intrebare.

Procentul bloggerilor ce nu folosesc nici un agregator / RSS Reader, vizitand direct site-urile blogurilor pentru a fi la curent cu noile insemnari, a scazut putin, de la 37.13% la 34.61%. 

Ordinea primelor doua optiuni este diferita, acum conducand la diferenta mare Google Reader, nu Bloglines - intre paranteze primele pozitii din anul trecut:

  1. Google Reader ( 2 )
  2. Bloglines ( 1 )
  3. FeedReader ( 3 )
  4. RSSReader ( 4 ).

18.  Precizati agregator / RSS Reader ( daca nu apare mai sus )

Total raspunsuri - 70

Pentru monitorizarea blogurilor se mai utilizeaza: Akregator, LifereaNewzCrawler, Omea Reader, RSSOwlSage Firefox, Snarfer.

Technorati Tags:    

Posted by Carmen at 10:58:59 pm into the following categories: Despre bloguri, Blogosfera romaneasca



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by