English

RoBloggersSurvey2008

marker  Blog/Categorii
marker  Arhiva
marker  Calendar
  • September 2017
    Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    <<  <   >  >>
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  
marker  Cautare
marker  Ultimele comentarii

Rezultate RoBloggersSurvey2007

TPark - sistem de parcare prin mobil

eLiberatica - The Benefits of Open and Free Technologies Conference 2008

Proiectul  Zestre pentru Europa  Capsula Timpului

eLearningBlog este blogul lunii august la jurnalismonline.ro

Castigator la categoria Cel mai informativ blog
marker Pe bloguri despre bloguri

Juriu roblogfest 2008

JobShop Timisoara

eLearningBlog

RoBloggers Survey - sectiunea Bloguri editate ( 1 )
08/20/06

Index rezultate chestionar

  30.  [*] Cate bloguri scrieti / la cate colaborati?

1 - 146 53.68%  53.68%
2 - 74 27.21%  27.21%
3 - 28 10.29%  10.29%
mai multe decat 3 - 24 8.82%  8.82%
Total raspunsuri - 272

Putin mai mult decat jumatate din bloggeri - 53.68% - scriu un singur blog; mai mult de o patrime - 27.21% - 2, 10.29% - 3, iar 8.82% mai mult de 3.

Sa notam proportiile apropiate de cele rezultate din studiul Pew despre bloggerii americani: 53% au un blog - identic, 17% - 2, iar restul, 3 sau mai multe.

  31.  Precizati numarul ( daca este mai mare decat 3 )

Total raspunsuri - 22

Totalizand cele 22 de raspunsuri se ajunge la 101.

Facem calculul blogurilor respondentilor:

146 + 2 * 74 + 3 * 28 + 101 = 479

Cum unele sunt bloguri de grup - 68 este valoarea rezultata din sectiunea urmatoare - si fiind posibil ca autori ai acelorasi bloguri sa fi raspuns la chestionar, putem aprecia ca numarul de bloguri scrise de respondenti este de aproximativ 400.

  32.  [*] Cate ore ( in medie ) acordati zilnic scrierii blogului / blogurilor si raspunsurilor la comentariile vizitatorilor?

sub 1 - 185 68.01%  68.01%
1-2 - 78 28.68%  28.68%
3-4 - 8 2.94%  2.94%
5-6 - 1 0.37%  0.37%
7-8 - 0 0.00%  0.00%
peste 8 - 0 0.00%  0.00%
Total raspunsuri - 272

Marea majoritate - 68.01% - acorda sub o ora pe zi pentru a scrie insemnari, raspunsuri in blog, iar o patrime - 28.68% - intre 1 si 2 ore.

Sa comparam cu valorile de la intrebarile referitoare la timpul petrecut online - intrebarea 14 -  si pentru citirea blogurilor - intrebarea 25.

  33.  [*] Sursele de informare pentru scrierea insemnarilor sunt - selectie multipla

Alte bloguri - 154 16.26%  56.61%
Site-uri - 192 20.27%  70.58%
Presa - 101 10.67%  37.13%
TV - 82 8.66%  30.14%
Carti - 125 13.20%  45.95%
Activitatea / experienta personala - 260 27.46%  95.58%
Alte - 33 3.48%  12.13%
Total raspunsuri - 947

Activitatea / experienta personala reprezinta principala sursa de informatii pentru scrierea insemnarilor pentru  95.58% dintre bloggeri; urmeaza site-uri - 70.58%, alte bloguri - cu 56.61%, carti  - cu 45.95%, foarte bine - si presa - cu 37.13%.

Informatiile prezentate la TV sunt cotate ca avand cea mai mica influenta in scrierea blogurilor.

Ce remarcam: surse multiple de informatii, ce pot fi verificate, validate.

  34.  Precizati alte surse ( daca este cazul )

Total raspunsuri - 23

Ca si alte surse au fost enumerate: informatii primite prin e-mail / newslettere, discutii cu studenti / colegi / prieteni, imagini - pentru bloguri foto, forumuri de discutii, profesie, muzica, radio.

  35.  [*] Care considerati ca sunt avantajele pe care le aveti scriind un blog / bloguri? - selectie multipla

Cresterea notorietatii personale - 134 10.87%  49.26%
Cresterea notorietatii firmei / organizatiei - 49 3.97%  18.01%
Utilitate in managementul proiectelor in care sunt implicat - 27 2.19%  9.92%
Managementul informatiilor - 46 3.73%  16.91%
Se constituie intr-un portofoliu personal - 101 8.19%  37.13%
Validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - 155 12.57%  56.98%
Faciliteaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori - 147 11.92%  54.04%
Fiecare blog este parte a unei comunitati online - 75 6.08%  27.57%
Accesul la segmente noi de audienta - 56 4.54%  20.58%
Prezinta reactii rapide la diverse evenimente - 88 6.08%  32.35%
Faciliteaza demararea de noi proiecte - 53 4.30%  19.48%
Gasirea de noi parteneri de afaceri - 36 2.92%  13.23%
Gasirea de noi prieteni - 93 7.54%  34.19%
Utilitate in activitatea de documentare / cercetare - 69 5.60%  25.36%
Cost redus de intretinere - 68 5.52%  25.00%
Alte - 36 2.92%  13.23%
Total raspunsuri - 1233

Avantajul principal este considerat a fi validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti - de catre 56.98% dintre respondenti, iar 54.04% apreciaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri / vizitatori.

1 din 2 bloggeri - 49.26 - considera ca scriind bloguri i-a crescut notorietatea personala, iar 1 din 3 ca blogul se constituie intr-un portofoliu personal - 37.13%.

Reactia rapida la evenimente, gasirea de noi prieteni si inchegarea de comunitati sunt avantajele urmatoare apreciate.

Procentele sunt apropiate de cei care apreciaza faptul ca blogul ii sprijina in organizarea informatiilor, in documentare, in demararea de noi proiecte si ca intretinerea se face cu cost redus.

Noi segmente de audienta si cresterea notorietatii fimei / organizatiei sunt avantaje apreciate mai ales de cei care scriu bloguri de business, corporatiste.

Firmele Edelman si Technorati  au derulat in 2005-6 un sondaj adresat bloggerilor din Asia, Europa, America de Sud si Nord, si recent celor din Japonia - chestionarul este analizat de Constantin Basturea de la PR meets the WWW.

La intrebarea care este motivul principal pentru care editati un blog, s-a raspuns ca mai jos; a doua valoare este pentru bloggerii din Japonia:

pentru cresterea notorietatii personale: 33.9%; 4.7%

inregistrare ganduri / experiente: 31.54%; 28.2%

comunicarea cu ceilalti: 20.3%; 7.0%

pentru un venit: 4.6%; 4.2%

De remarcat procentul foarte mic pentru care bloggerii japonezi scriu pentru cresterea notorietatii personale - 4.7%, comparativ cu 33.9% in general si 49.26% la noi.

36.  Enumerati alte avantaje

Total raspunsuri - 44

Alte avantaje apreciate de bloggeri:

  • Simpla scriere intr-un blog ofera senzatia ca exista un drept la opinie. Drept pe care oricine il are, insa nu toti si-l exercita; cred ca asta e principalul motiv pentru care tin blogul.
  • Este un mijloc de a publica informatii utile altora.
  • Te obliga ( in sens pozitiv ) sa notezi lucuri pe care altfel le-ai pierde, uita. Faptul ca un blog este public nu face altceva decat sa te faca mai responsabil, mai atent la ceea ce scrii.
  • Promovarea brandului si a produselor/serviciilor.
  • Exprimarea intr-un mod rapid si eficient a unor idei.
  • Mediu de invatare personal si in comunitate cu altii.
  • Ajuta la cizelarea exprimarii in scris ( si nu numai) , te ajuta sa iti dezvolti capacitatea de comunicare a ideilor, te ajuta sa eviti inhibitiile in prezentarea propriilor idei in fata unui public.
  • Comunicare interactiva autentica, arhiva de idei, terapie.

37.  Enumerati eventuale dezavantaje

Total raspunsuri - 59

Printre dezavantajele remarcate de bloggeri:

  • Daca esti persoana publica sau companie, trebuie sa fii atent la ce scrii sau cine se ocupa de scris. Totusi nu sunt adeptul ideii de autocenzura pentru a fi pe placul audientei.
  • Fara un management judicios al timpului, blogging-ul te poate sustrage de la alte proiecte, 'mai reale' si mai importante.
  • Nu poti sa iti alegi cititorii, si unele reactii te pot dezamagi.
  • Pot aparea probleme in relatiile personale deja create in lumea reala, din cauza unor mesaje publicate pe blog.
  • Blogul te poate pacali ca esti din ce in ce mai important--> iti poate cere cu usurinta mai mult timp decat merita - genereaza o obligatie de a scrie.
  • Comentarii neavenite, de prost gust, agresive, intolerante, revendicative.
  • In masura in care devii cunoscut, greselile/esecurile pot sa fie percepute mai mari decat sunt in realitate.
  • Ocupa mult timp intretinerea blogului, blogul creeaza anumita asteptari cititorilor cu privire la autor - uneori e greu de gestionat feedbackul.

  38.  [*] Comentariile de la vizitatori si de pe alte bloguri, referitoare la al/ale dvs, va influenteaza modul de a scrie?

deloc - 109 40.07%  40.07%
intr-o anumita masura - 145 53.31%  53.31%
mult - 18 6.62%  6.62%
Total raspunsuri -

272

Mai mult de jumatate dintre bloggeri - 53.31% - tin cont in modul de scrie, intr-o anumita masura, de comentariile de la vizitatori si de pe alte bloguri. Mult, tin cont doar 6.62%.

Pentru un procent mare - 40.07% - comentariile nu le influenteaza modul de a scrie.

Daca ne uitam la intrebarea 40, un procent de 20% castiga deja sau vor sa castige bani din blogging - pentru acestia, atragerea cititorilor este importanta, deci si a tine cont de comentarii.

  39.  In ce directoare romanesti este inscris blogul ( blogurile ) dvs?

Colectia Timsoft - 87 35.36%  31.98% 600
RO.RSS - 93 37.80%  34.19% 936
Blogcatalog - 46 18.70%  16.91% 242
Blogmania - 36 14.63%  13.23% 400
Bloguri Foto - 10 4.07%  3.67% 119
Total raspunsuri - 246

Nota: Am trecut in ultima coloana numarul de bloguri inscrise in directoarele de mai sus.

Colectia Timsoft si RO.RSS, cele mai vechi directoare, au colectat in timp bloguri interesante, fara a fi neaparat inscrise de autori - deci unii este posibil sa nu stie de prezenta blogurilor in directoare. Proportia blogurilor inscrise este probabil dubla fata decat cea reiesita din chestionar.

De asemenea, dupa ce au raspuns la chestionar, cateva zeci de respondenti si-au inscris blogurile - probabil unii au aflat doar acum de unele directoare.

Initial, 142 respondenti nu au selectat nici un director in care sa aiba deja inscrise blogurile - chestionarul a fost deci si o buna ocazie de a-si promova blogurile prin inscrierea in directoare.

  40.  [*] Castigati bani din blogging?

da - 12 4.41%  4.41%
nu si nu imi propun - 216 79.41%  79.41%
nu, dar imi propun pentru viitorul apropiat - 44 16.18%  16.18%
Total raspunsuri - 272

Interesant: marea majoritate a bloggerilor - 79.41% - peste trei patrimi, nici nu doresc sa castige bani din blogging.

Probabil cel mai interesant ar fi pentru cei 16.18% dintre bloggeri care doresc in viitorul apropiat sa obtina si un venit, sa afle, sa invate cum se castiga bani de la cei doar 4.41% care reusesc deja acest lucru - am remarcat ca blogurile acestora sunt de business, jurnalism, IT, dar si personale, sunt scrise unele in engleza, altele in romaneste, cele mai multe au fost deschise in 2004, unul in 2002, cateva doar in 2006.

  41.  [*] Au fost prezentari legate de blogul / blogurile dvs in presa / TV / radio / conferinte?

Da - 50 18.38%  18.38%
Nu - 222 81.62%  81.62%
Total raspunsuri - 272

Blogurile unei cincimi - 18.38% - dintre cei care au raspuns au fost prezentate; aceasta arata faptul ca printre respondenti s-au aflat majoritatea autorilor de bloguri valoroase si cunoscute de la noi.

42.  Precizati unde

Total raspunsuri - 43

Nu putem decat sa remarcam ca o mare parte a presei, multe posturi radio si TV au avut prezentari despre bloguri:

  • ziare: Adevarul, Evenimentul zilei, Timpul Liber - supliment, Romania Libera, Cotidianul, Gardianul, Clujeanul, Ziarul Financiar, Jurnalul National, Curierul National
  • reviste: PC Magazine, PC World, Vivid, TVmania, Suplimentul de cultura, The Bullet, aLtitudini, Dilema veche, Unu&Unu, Xtreme PC, TimeOut Media&Advertising, Campaign, PC World, Dilemateca, Capital, Saptamana Financiara, Try Success, ABM-BOS days, The Investor Magazine, Business Magazin, Academia Catavencu, Observator Cultural, Business Adviser, Prezent, MarketWatch
  • TV: TVR1, TVR Cultural, PRO TV, Antena 1, Realitatea TV
  • radio: Radio Romania Cultural, Radio Lynx, City FM - Orasul virtual, Radio Guerrilla, Radio Romania Actualitati, Deutsche Welle
  • conferinte: Revolutia blogurilor, in pregatire pentru ROSI, la Universitatea de Nord Baia Mare - Facultatea de Inginerie
  • site-uri: HotNews, Euractiv.ro, agora ON line
  • lucrare dizertatie de Masterat

 43.  [*] Ati avut prezentari legate de tema blogurilor in presa / TV / radio / conferinte?

Da - 31 11.40%  11.40%
Nu - 241 88.60%  88.60%
Total raspunsuri - 272

  44.  Precizati unde

Total raspunsuri - 25

11.40% dintre respondenti au avut ei insisi prezentari:

  • ziare: Cotidianul, presa maghiara
  • reviste: Suplimentul de Cultura, aLtitudini, Revistei de Informatica Sociala - UVT, The Investor Magazine, PC Magazine
  • TV: TVR cultural
  • radio: Radio Romania Actualitati, Radio Lynx, City FM, Radio Romania Cultural - emisiunea Cultura.net
  • conferinte: Sesiunea de comunicari stiintifice a FJSC 2005, Congresul international de sociologie Stockholm 2005, Linux si LMS - UVVG Arad 2005, Revolutia blogurilor, sesiune de comunicari la un liceu, la Universitatea de Nord Baia Mare, Romanian Computer Show 2004
  • site-uri: HotNews, agora ON line
  • cursuri la INA, UPT, UVVG Arad, Credis, cursuri online.

Index rezultate chestionar

Tag Technorati

Posted by Carmen at 11:40:55 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca



Carmen Holotescu
Director Timsoft
Activitati curente
Despre acest blog

marker  Sindicare
marker  Microblog

cirip.ro - microblogging

marker  BlogRoll
  • Colectia de bloguri/RSS romanesti
  • Bloguri educationale romanesti
  • Bloguri business romanesti
  • My favourite eLearning blogs
  • Toate RSS urmarite
  • All RSS I read
  • marker  Blogs Tools
    marker  Powered by