08/20/06
Index rezultate chestionar
30.
[*] Cate bloguri scrieti / la cate colaborati?
1 |
- |
146 |
 
53.68% |
2 |
- |
74 |
 
27.21% |
3 |
- |
28 |
 
10.29% |
mai multe decat 3 |
- |
24 |
 
8.82% |
Total raspunsuri |
- |
272 |
Putin mai mult decat jumatate din bloggeri - 53.68% - scriu un singur blog;
mai mult de o patrime - 27.21% - 2, 10.29% - 3, iar 8.82% mai mult de 3.
Sa notam proportiile apropiate de cele rezultate din
studiul Pew
despre bloggerii americani: 53% au un blog - identic, 17% - 2, iar
restul, 3 sau mai multe.
31. Precizati
numarul ( daca este mai mare decat 3 )
Totalizand cele 22 de raspunsuri se ajunge la 101.
Facem calculul blogurilor respondentilor:
146 + 2 * 74 + 3 * 28 + 101 = 479
Cum unele sunt bloguri de grup - 68 este valoarea rezultata din sectiunea
urmatoare - si fiind posibil ca autori ai acelorasi bloguri sa fi raspuns la
chestionar, putem aprecia ca numarul de bloguri scrise de respondenti este de
aproximativ 400.
32.
[*] Cate ore ( in medie ) acordati zilnic scrierii
blogului / blogurilor si raspunsurilor la comentariile vizitatorilor?
sub 1 |
- |
185 |
 
68.01% |
1-2 |
- |
78 |
 
28.68% |
3-4 |
- |
8 |
 
2.94% |
5-6 |
- |
1 |
 
0.37% |
7-8 |
- |
0 |
 
0.00% |
peste 8 |
- |
0 |
 
0.00% |
Total raspunsuri |
- |
272 |
Marea majoritate - 68.01% - acorda sub o ora pe zi pentru a scrie insemnari,
raspunsuri in blog, iar o patrime - 28.68% - intre 1 si 2 ore.
Sa comparam cu valorile de la intrebarile referitoare la timpul petrecut
online - intrebarea 14 - si pentru citirea blogurilor - intrebarea 25.
33.
[*] Sursele de informare pentru scrierea
insemnarilor sunt - selectie multipla
Alte bloguri |
- |
154 |
 
56.61% |
Site-uri |
- |
192 |
 
70.58% |
Presa |
- |
101 |
 
37.13% |
TV |
- |
82 |
 
30.14% |
Carti |
- |
125 |
 
45.95% |
Activitatea / experienta personala |
- |
260 |
 
95.58% |
Alte |
- |
33 |
 
12.13% |
Total raspunsuri |
- |
947 |
Activitatea / experienta personala reprezinta principala sursa de informatii pentru
scrierea insemnarilor pentru 95.58% dintre bloggeri; urmeaza site-uri -
70.58%, alte bloguri - cu 56.61%, carti - cu 45.95%, foarte bine - si
presa - cu 37.13%.
Informatiile prezentate la TV sunt cotate ca avand cea mai mica influenta
in scrierea blogurilor.
Ce remarcam: surse multiple de informatii, ce pot fi verificate, validate.
34. Precizati alte
surse ( daca este cazul )
Ca si alte surse au fost enumerate: informatii primite prin e-mail /
newslettere, discutii cu studenti / colegi / prieteni, imagini - pentru bloguri
foto, forumuri de discutii, profesie, muzica, radio.
35.
[*] Care considerati ca sunt avantajele pe care le
aveti scriind un blog / bloguri? - selectie multipla
Cresterea notorietatii personale |
- |
134 |
 
49.26% |
Cresterea notorietatii firmei / organizatiei |
- |
49 |
 
18.01% |
Utilitate in managementul proiectelor in care sunt implicat |
- |
27 |
 
9.92% |
Managementul informatiilor |
- |
46 |
 
16.91% |
Se constituie intr-un portofoliu personal |
- |
101 |
 
37.13% |
Validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti |
- |
155 |
 
56.98% |
Faciliteaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri /
vizitatori |
- |
147 |
 
54.04% |
Fiecare blog este parte a unei comunitati online |
- |
75 |
 
27.57% |
Accesul la segmente noi de audienta |
- |
56 |
 
20.58% |
Prezinta reactii rapide la diverse evenimente |
- |
88 |
 
32.35% |
Faciliteaza demararea de noi proiecte |
- |
53 |
 
19.48% |
Gasirea de noi parteneri de afaceri |
- |
36 |
 
13.23% |
Gasirea de noi prieteni |
- |
93 |
 
34.19% |
Utilitate in activitatea de documentare / cercetare |
- |
69 |
 
25.36% |
Cost redus de intretinere |
- |
68 |
 
25.00% |
Alte |
- |
36 |
 
13.23% |
Total raspunsuri |
- |
1233 |
Avantajul principal este considerat a fi validarea ideilor / opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti
- de catre 56.98% dintre respondenti, iar 54.04% apreciaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri /
vizitatori.
1 din 2 bloggeri - 49.26 - considera ca scriind bloguri i-a crescut notorietatea personala, iar 1 din
3 ca blogul se constituie intr-un portofoliu personal -
37.13%.
Reactia rapida la evenimente, gasirea de noi prieteni si inchegarea de
comunitati sunt avantajele urmatoare apreciate.
Procentele sunt apropiate de cei care apreciaza faptul ca blogul ii sprijina
in organizarea informatiilor, in documentare, in demararea de noi proiecte si
ca intretinerea se face cu cost redus.
Noi segmente de audienta si cresterea notorietatii fimei / organizatiei sunt
avantaje apreciate mai ales de cei care scriu bloguri de business,
corporatiste.
Firmele Edelman si
Technorati au derulat in 2005-6 un
sondaj adresat
bloggerilor din Asia, Europa, America de Sud si Nord, si recent celor din
Japonia -
chestionarul este
analizat de Constantin Basturea de la
PR meets the WWW.
La intrebarea care este motivul principal pentru care editati un blog, s-a
raspuns ca mai jos; a doua valoare este pentru bloggerii din Japonia:
pentru cresterea notorietatii personale: 33.9%; 4.7%
inregistrare ganduri / experiente: 31.54%; 28.2%
comunicarea cu ceilalti: 20.3%; 7.0%
pentru un venit: 4.6%; 4.2%
De remarcat procentul foarte mic pentru care bloggerii japonezi scriu pentru
cresterea notorietatii personale - 4.7%, comparativ cu 33.9% in general si
49.26% la noi.
36. Enumerati alte
avantaje
Alte avantaje apreciate de bloggeri:
- Simpla scriere intr-un blog ofera senzatia ca exista
un drept la opinie. Drept pe care oricine il are, insa nu toti si-l exercita;
cred ca asta e principalul motiv pentru care tin blogul.
- Este un mijloc de a publica informatii utile altora.
- Te obliga ( in sens pozitiv ) sa notezi lucuri pe care altfel le-ai pierde,
uita. Faptul ca un blog este public nu face altceva decat sa te faca mai
responsabil, mai atent la ceea ce scrii.
- Promovarea brandului si a produselor/serviciilor.
- Exprimarea intr-un mod rapid si eficient a unor idei.
- Mediu de invatare personal si in comunitate cu altii.
- Ajuta la cizelarea exprimarii in scris ( si nu numai) , te ajuta sa iti
dezvolti capacitatea de comunicare a ideilor, te ajuta sa eviti inhibitiile
in prezentarea propriilor idei in fata unui public.
- Comunicare interactiva autentica, arhiva de idei, terapie.
37. Enumerati
eventuale dezavantaje
Printre dezavantajele remarcate de bloggeri:
- Daca esti persoana publica sau companie, trebuie sa fii atent la ce
scrii sau cine se ocupa de scris. Totusi nu sunt adeptul ideii de
autocenzura pentru a fi pe placul audientei.
- Fara un management judicios al timpului, blogging-ul te poate sustrage
de la alte proiecte, 'mai reale' si mai importante.
- Nu poti sa iti alegi cititorii, si unele reactii te pot dezamagi.
- Pot aparea probleme in relatiile personale deja create in lumea reala,
din cauza unor mesaje publicate pe blog.
- Blogul te poate pacali ca esti din ce in ce mai important--> iti poate
cere cu usurinta mai mult timp decat merita - genereaza o obligatie de a
scrie.
- Comentarii neavenite, de prost gust, agresive, intolerante,
revendicative.
- In masura in care devii cunoscut, greselile/esecurile pot sa fie
percepute mai mari decat sunt in realitate.
- Ocupa mult timp intretinerea blogului, blogul creeaza anumita asteptari
cititorilor cu privire la autor - uneori e greu de gestionat feedbackul.
38.
[*] Comentariile de la vizitatori si de pe alte
bloguri, referitoare la al/ale dvs, va influenteaza modul de a scrie?
Mai mult de jumatate dintre bloggeri - 53.31% - tin cont in modul de scrie, intr-o anumita masura, de comentariile de la vizitatori si de pe alte bloguri. Mult, tin cont doar 6.62%.
Pentru un procent mare - 40.07% - comentariile nu le influenteaza modul de a
scrie.
Daca ne uitam la intrebarea 40, un procent de 20% castiga deja sau vor sa castige bani din
blogging - pentru acestia, atragerea cititorilor este importanta, deci si a tine
cont de comentarii.
39. In ce directoare
romanesti este inscris blogul ( blogurile ) dvs?
Nota:
Am trecut in ultima coloana numarul de bloguri inscrise in directoarele de mai
sus.
Colectia
Timsoft si RO.RSS, cele mai
vechi directoare, au colectat in timp bloguri interesante, fara a fi neaparat
inscrise de autori - deci unii este posibil sa nu stie de prezenta blogurilor in directoare. Proportia blogurilor inscrise este probabil dubla fata decat cea reiesita din chestionar.
De asemenea, dupa ce au raspuns la chestionar, cateva zeci de respondenti si-au
inscris blogurile - probabil unii au aflat doar acum de unele directoare.
Initial, 142 respondenti nu au selectat nici un director in care sa aiba deja inscrise
blogurile - chestionarul a fost deci si o buna ocazie de a-si promova
blogurile prin inscrierea in directoare.
40.
[*] Castigati bani din blogging?
da |
- |
12 |
 
4.41% |
nu si nu imi propun |
- |
216 |
 
79.41% |
nu, dar imi propun pentru viitorul apropiat |
- |
44 |
 
16.18% |
Total raspunsuri |
- |
272 |
Interesant: marea majoritate a bloggerilor - 79.41% - peste trei patrimi, nici nu doresc sa castige bani din blogging.
Probabil cel mai interesant ar fi pentru cei 16.18% dintre bloggeri care doresc in viitorul apropiat sa obtina si un venit, sa afle, sa
invate cum se castiga bani de la cei doar 4.41% care reusesc deja acest lucru
- am remarcat ca blogurile acestora sunt de business, jurnalism, IT, dar si personale, sunt scrise unele in engleza, altele in romaneste, cele mai multe au fost deschise in 2004, unul in 2002, cateva doar in 2006.
41.
[*] Au fost prezentari legate de blogul / blogurile
dvs in presa / TV / radio / conferinte?
Da |
- |
50 |
 
18.38% |
Nu |
- |
222 |
 
81.62% |
Total raspunsuri |
- |
272 |
Blogurile unei cincimi - 18.38% - dintre cei care au raspuns au fost prezentate;
aceasta arata faptul ca printre respondenti s-au aflat majoritatea autorilor de
bloguri valoroase si cunoscute de la noi.
42. Precizati unde
Nu putem decat sa remarcam ca o mare parte a presei, multe posturi radio si
TV au avut prezentari despre bloguri:
- ziare: Adevarul, Evenimentul zilei, Timpul Liber - supliment, Romania
Libera, Cotidianul, Gardianul, Clujeanul, Ziarul Financiar, Jurnalul
National, Curierul National
- reviste: PC Magazine, PC World, Vivid, TVmania, Suplimentul de cultura,
The Bullet, aLtitudini, Dilema veche, Unu&Unu, Xtreme PC, TimeOut
Media&Advertising, Campaign, PC World, Dilemateca, Capital, Saptamana
Financiara, Try Success, ABM-BOS days, The Investor Magazine, Business
Magazin, Academia Catavencu, Observator Cultural, Business Adviser, Prezent,
MarketWatch
- TV: TVR1, TVR Cultural, PRO TV, Antena 1, Realitatea TV
- radio: Radio Romania Cultural, Radio Lynx, City FM - Orasul virtual,
Radio Guerrilla, Radio Romania Actualitati, Deutsche Welle
- conferinte: Revolutia blogurilor, in pregatire pentru ROSI, la
Universitatea de Nord Baia Mare - Facultatea de Inginerie
- site-uri: HotNews, Euractiv.ro, agora ON line
- lucrare dizertatie de Masterat
43.
[*] Ati avut prezentari legate de tema blogurilor
in presa / TV / radio / conferinte?
Da |
- |
31 |
 
11.40% |
Nu |
- |
241 |
 
88.60% |
Total raspunsuri |
- |
272 |
44. Precizati unde
11.40% dintre respondenti au avut ei insisi prezentari:
- ziare: Cotidianul, presa maghiara
- reviste: Suplimentul de Cultura, aLtitudini, Revistei de Informatica
Sociala - UVT, The Investor Magazine, PC Magazine
- TV: TVR cultural
- radio: Radio Romania Actualitati, Radio Lynx, City FM, Radio Romania
Cultural - emisiunea Cultura.net
- conferinte: Sesiunea de comunicari stiintifice a FJSC 2005, Congresul
international de sociologie Stockholm 2005, Linux si LMS - UVVG Arad 2005,
Revolutia blogurilor, sesiune de comunicari la un liceu, la Universitatea de
Nord Baia Mare, Romanian Computer Show 2004
- site-uri: HotNews, agora ON line
- cursuri la INA, UPT, UVVG Arad, Credis, cursuri online.
Index rezultate chestionar
Tag Technorati
RoBloggersSurvey
Posted by Carmen at 11:40:55 pm into the following categories:
Blogosfera romaneasca