02/20/05
In iunie, la putin timp dupa ce imi deschisesem weblogul, dar aveam mai mult de
un an de cand studiam fenomenul Blogging, am scris insemnarea
Despre utilizarea weblogurilor in educatie.
Pe timpul lunilor ce au trecut
am facute multe referiri la studii, aspecte tehnice, pedagogice in utilizarea
weblogurilor.
Voi scrie mai jos, pe scurt, cum am integrat weblogul in activitatea mea
didactica si de cercetare, urmand sa revin si cu experienta altor colegi; formalizarea prin scenarii, a utilizarii RSS-urilor si a weblogurilor in cursuri online, reprezinta un aspect al tezei mele de doctorat.
In primul rand, cred ca weblogul este un instrument extraordinar pentru
managementul personal al cunostintelor si, bineinteles, trebuie sa fie
insotit de o lista utila/valoroasa de RSS-uri/webloguri care sa fie
urmarite, comentate.
Este un instrument si in evidentierea activitatii proprii, un
portofoliu; din
pacate, universitatile noastre nu iau in considerare un astfel de
portofoliu sau materialele online/cursurile online, doar
articolele/cartile tiparite.
Cred ca insemnarile din weblog, colectia de RSS-uri ce le
urmarim la Bloglines, cea
pe care ne-o cream la delicious,
comentariile la alte
webloguri, ne contureaza profilul virtual - vezi si Metadating game.
Notele din weblog sunt, pe de alta parte, puncte de plecare in
comunicarea/colaborarea cu cei interesati de eLearning. Timp de trei ani, pana
in iunie 2004, aveam un spatiu virtual
eLearnTS de dialog pentru
Comunitatea
eLearning - http://www.timsoft.ro/forum, cont:
vizitare guest, dar
lucrurile incepusera sa-si piarda din dinamica; asa incat, un grup de
autori de webloguri care se urmaresc, comenteaza reciproc, mi se pare o
solutie mai buna.
Apoi, parte din insemnari sunt o latura a colaborarii cu studentii
ce-i am la diploma, si care au fiecare cate un weblog de cercetare (
k-log ), ei urmarindu-se de asemenea reciproc - vezi Blogroll - Studenti la diploma.
Studentii din grupele de Master si-au deschis de asemenea webloguri pentru
proiectele lor de cercetare.
In cursurile online, materiale complementare sunt
insemnari din weblogul meu sau din webloguri valoroase ce le urmaresc, iar parte
din resursele online propuse, sunt categorii de RSS din colectia Bloglines.
Putem privi atunci insemnari din weblog ca Learning Objects, resurse
educationale ce pot fi utilizate in cursuri si care permit a tine pasul cu
dinamica tehnologiilor informatiei. Se intampla atatea lucruri noi in lunile
unui semestru, incat nu mai poti veni in fata studentilor cu un material fix,
invechit, ce l-ai folosit inca in 4-5 ani inainte.
Ma pregatesc ca in acest semestru la
cursul de Tehnologii Internet, care se va desfasura intr-un spatiu virtual
eLearnTS, la
fel ca in ultimii trei ani, studentii sa
lucreze pe grupe, fiecare avand cate un weblog.
De asemenea, vor construi
colectii de resurse de grup/subgrup, folosind delicious.
Si legatura cu cei mai mici, de la anul I, ce invata C, o voi tine tot printr-un
weblog CBlog,
dialogand cu studentii, impreuna cu colaboratorii mei, pe marginea modulelor
publicate online, a aplicatiilor discutate la curs si laborator.
Deci practic, weblogurile sunt instrumente pentru a imbogati informatia,
interactivitatea dintr-un curs traditional sau online.
Oricum, orice curs il am, incepe prin a-i invata pe studenti sa caute si
sa-si organizeze informatia, sa lucreze cu
RSS, agregatoare,
sisteme de bookmark colaborativ,
search feeds.
Vreau ca in perioada urmatoare
Colectia de
webloguri/RSS sa o impartim pe categorii, pentru a reflecta tot mai multele
utilizari, atat de reusite, ale weblogurilor in educatie.
Impartasiti din experienta ce o aveti! Si sunteti la fel de bineveniti sa si comentati
cele de mai sus.
Articole:Weblogs in Education, PH.Dotcom
Posted by Carmen at 08:52:39 pm into the following categories:
Cursuri online,
Bloguri in Educatie,
Blogosfera romaneasca
Cum ne dam seama daca un weblog este valoros sau nu? Banuiesc ca ceea ce conteaza cel mai mult este continutul articolelor si multitudinea informatiilor utile postate. Sau mai sunt si alte criterii de a cataloga un weblog in valoros si mai putin valoros?
Mi se pare o idee foarte buna de a avea cate un weblog pe care sa-l urmareasca studentii la diferitele materii care se predau. Astfel cursurile nu mai par monotone si studentii cred ca vor asimila mult mai multe informatii si mult mai rapid, deoarece li se poate parea totul ca o joaca. Iar de jucat, nimeni nu se plictiseste, toata lumea e interesata si interesanta.
Posted by:
Ariana [Visitor] on 03/01/05 @
11:08http://www.weblog.ro/1rstweblog
Ariana,
Intr-adevar, continutul si utilitatea insemnarilor sunt importante.
Cateva criterii de evaluare a vizibilitatii/notorietatii unui weblog apar la Colectia de webloguri/RSS romanesti.
Te rog sa-mi spui daca utilitarele propuse ti se par relevante, daca ai descoperit date noi despre weblogul tau si daca ai si alte propuneri.
Carmen
Posted by:
Carmen [Member] on 03/01/05 @
17:21http://www.timsoft.ro
blogurile-ca-instrument-in-educatie
Despre utilizarea blogurilor in educatie a scris Carmen Holotescu de la Timsoft mai demult, si a revenit de curand cu o invitatie la dialog. Carmen, pe care am avut bucuria sa o cunosc personal imediat ce m-am intors in tara, are o putere de munca si...
Posted by:
Gabrielia [Visitor] on 03/20/05 @
18:55http://gabrielia.blogspot.com/2005/03/blogurile-ca-instrument-in-educatie.html