02/06/06
Psihologul american William Glasser
( "Control Theory in the Classroom" ) arata ca retenţia este mult crescuta daca
elevul / studentul / participantul este activ implicat in procesul de invatare;
invăţarea este un act social şi ?nvăţăm mai bine colabor?nd, comunic?nd ?ntr-un
grup; putem face o paralelă ?ntre ?nvăţăm?ntul tradiţional şi cel online
urmărind datele din studiile lui Glasser, care spune că reţinem:
- 10% din ce citim
- 20% din ce auzim
- 30% din ce vedem
- 50% din ce vedem şi auzim
- 70% din ce discutăm cu alţii
- 80% din ce experimentăm
- 95% din ce ?i invăţăm pe alţii.
Utilizarea vlogurilor in educatie sau a materialelor video incluse in materialele unui curs
online sau blended, vor duce atunci la o implicare crescuta a participantilor.
Facilitatorul unui curs poate pune la dispozitia participantilor un vlog:
clipurile insotite de explicatii vor fi comentate si analizate de participanti.
Participantii isi pot crea propriile vloguri, ce intra in portofoliile lor, urmarind prin RSS si comentand cele ale
colegilor.
Exemple:

Voi reveni cu concluziile utilizarii vlogurilor si materialelor video in
cursul de Tehnologii Internet ce-l voi preda semestrul viitor la Facultatea de
Automatica si Calculatoare UPT si in proiectul
OBELFA.
A se vedea si Utilizarea weblogurilor in educatie.
Care considerati ca sunt avantajele /dezavantajele
utilizarii vlogurilor in educatie?
Cunoasteti alte exemple?
Posted by Carmen at 03:26:41 pm into the following categories:
Despre bloguri,
Bloguri in Educatie,
eLearning in scoli/facultati