In urma cu 16 ani, in 2001, implementam in Perl, in cateva luni, unul din primele medii eLearning de la noi, eLearnTS, deruland cursuri online, workshopuri internationale cu Jane Hart - Inceputuri eLearning la Timsoft.
Astazi lucrez la unul de proiectele de pionierat de Blockchain, dezvoltarea OpenEduChain in Ethereum:
a repository for open educational assets (Open Educational Resources - OERs, Massive Open Online Courses - MOOCs, open pedagogies and scenarios), but also for delivering issued certificates and open badges by universities and other educational and training institutions.
Entuziasmul este la fel de mare, sa vedem rezultatele.
Posted by Carmen at 03:19:54 pm into the following categories: Blockchain
Ma bucur sa anunt cateva proiecte in premiera, la care lucrez:
- Universitatea "Ioan Slavici" din Timisoara va emite certificate digitale pe blockchain, pentru absolventii Facultatii de Inginerie, sectia CTI;
- studentii din anul terminal vor invata despre blockchain si dezvoltarea de aplicatii descentralizate cu Ethereum, in cadrul cursului de Algoritmi distribuiti si paraleli pe care il predau;
- Workshopul "OERs and MOOCs", organizat in cadrul Conferintei eLSE si aflat la a 5-a editie, are Blockchain in Education ca una din teme. Participantii vor primi certificate digitale - http://elseconference.eu/pages/view?page=open_education_open_online_courses.
- Implementarea unui blockchain public pentru educatie deschisa in Romania.
Ani de zile, blogul a fost cel in care mi-am notat idei, proiecte, analize, prin el am comunicat si am fost conectata la comunitati de invatare si practica.
Acum, inainte de importante schimbari in cariera mea, trebuie sa ma reorganizez, sa imi jalonez mai eficient pasii cercetarii.
Ma voi intoarce la blog?
Incerc.
Si o fac tocmai in momentul in care George Siemens il paraseste pe al sau, cunoscutul elearnspace, concentrandu-se pe activitatea de la Link Lab.
Cu gandurile: "These transitions in research are part of a broader agenda that will help, at least in LINK lab, to create tools, technologies, and pedagogies that enable creation, personal formation, engagement, fun, and joy. I’m still fleshing out exactly what this will look like over the next several years. Obviously technology will be central in this process, but it will be one where mindful and appropriate learning practices are promoted. Where technology humanizes rather than reduces people to algorithmic and mechanical practices.".
Au trecut deja 13 ani de cand l-am cunoscut pe George Siemens la participarea la eworkshopul "Methodologies in e-Learning", ce l-am organizat cu Jane.
Posted by Carmen at 09:59:49 pm into the following categories: Despre bloguri
Referatul va fi de grup - 1-3
studenti; se pot propune si alte teme.
Pentru teme cu variante UML (puteti alege un alt mediu din lista) va rog sa vedeti si algoritmul si documentatia de la 6; proiectul sa cuprinda: prezentare tool, facilitati TR,
comparatie cu altele similare si modelarea unui algoritm (cel prezentat la
http://bigfoot.cs.utt.ro/~cami/sptr/ROOM.html sau altul).
Indiferent de tema, pe langa modelare/cod test, se va pregati o prezentare ppt sau prezi, cu 12-15 slide-uri.
Putem
clarifica prin comentarii cerintele si discuta propuneri de noi teme. Va rog ca un reprezentant al fiecarui grup sa scrie componenta grupului si tema aleasa - termen: saptamana 4.
Posted by Carmen at 12:55:31 pm into the following categories: Anunturi
My PhD Thesis "Emerging Technologies in Education. Conceiving and Building a Microblogging Platform for Formal and Informal Learning" - presented on January 23, 2015.
Note L2.1 si laborator. Lucrarile L1.2 si L2.2; rezolvare
12/28/14
Notele la prezentarea a doua se vor publica cel tarziu marti, 13 ianuarie.
Update: In fisierul de mai jos gasiti si notele la laborator, iar la http://ideone.com/J3QZKs apare rezolvarea unui subiect.
Buna,
Va rog sa gasiti notele la L2.1 si la laborator (pentru studentii care nu mai au de facut recuperari in saptamana 14) in fisierul (cele marcate cu culori sunt pentru lucrari identice).
Daca sunt neclaritati, va rog sa lasati un comentariu mai jos.
Luni, 5 ianuarie 2015, in D1, se vor da:
- L1.2 - ora 11
- L2.2 - ora 12:30.
Revin cu rezolvarea unui subiect L2.1.
Vacanta placuta in continuare.
La multi ani!
Carmen Holotescu
Posted by Carmen at 11:54:18 pm into the following categories: Anunturi
Lucrarea va consta in scrierea
unui program complex cu tablouri unidimensionale, fiecare prelucrare fiind implementata
ca o functie void, fara parametri.
pentru o secventa de cod
data va trebui sa se justifice ce se tipareste pe ecran la executie;
un exemplu:
char a =' c'; float b; int c;
b = 7 / (a - 'a');
c = b += 2;
printf("%d %c %f %d\n", c&&-3, ++a, b, c);
c -= sizeof(char); // in loc de short apare char, short nu a fost prezentat la Tipuri
printf("%d %d\n", c, !c !=
1);
Rezolvare:
La rularea secventei:
//
1 'c'
-> a //
2 7
/ ('c' - 'a') = 7 / 2 = 3 -> 3.0 ->b (conversie
implicita a rezultatului la tipul variabilei b) //
3 3.0
+ 2 = 5.0 -> b 5
-> c (5.0 se converteste implicit la 5, tipul lui c e int)varat //
4 c&&-3
= 5&&-3 = 1 (ambele valori sunt
diferite de 0, interpretate ca adevarat) ++a
e 'd' (++ e preincrementare aici) se
vor tipari: 1
d 5.0000000 5 //
5 sizeof(char)
e 1, deci c -= 1 face ca c sa devina 4 //
6 !c
!= 1 !4
!= 1 0
!= 1 - adevarat, deci expresia e 1 se
vor tipari: 4
1
scrierea unui program pentru
un enunt dat; exemple de enunturi:
Pentru doua date citite,
prin valorile an, luna, zi, sa se afiseze numarul de ani
intregi
trecuti.
Sa se scrie un program
care determina daca trei valori reale citite pot fi laturile unui
triunghi, in caz afirmativ, afisandu-i aria calculata cu formula lui
Heron si determinand daca e echilateral, isoscel sau oarecare.
Se considera functia:
f(x)=(2-x^4)/(1-2x), pentru x<0.5
(2x-1)/(1-5x^5), pentru x>=0.5.
Pentru un x citit de la tastatura se va afisa valoarea functiei.
Mi-e dor de anii cand eram atat de disciplinata in a comenta nouatile
din Social Media/tehnologiile educationale, cand insemnarile de pe blog
erau adevarate resurse educationale deschise.
Spuneam in 2007, in interviul
pentru cartea New Media, ramasa reper, scrisa de Dorina Gutu,: "Unele
insemnari le consider resurse educationale, pe care utilizez in
cursurile traditionale sau online pe care le facilitez – in
felul acesta materialele pot fi actualizate, dinamice" (in
2010 Martin Weller aprofundeaza tema Big
and Little OER).
Da, trebuie sa imi organizez mai bine si mai dinamic
insemnarile de pe cirip, twitter, FB, blog, retelele unde public
prezentari, articole.
Posted by Carmen at 01:28:01 pm into the following categories: Blogosfera romaneasca
Despre Resurse educationale deschise - si nu numai - in Programul de guvernare 2013-16
12/21/12
Cu o agenda europeana, cel putin in sectoarele Comunicatii si Educatie,
pe care le-am parcurs, in premiera programul
guvernului roman vorbeste despre:
a) la sectiunea Comunicatii:
Resurse Educationale
Deschise si Web2.0 (urmare a proiectului Knowledge Economy):
"Susținerea, în colaborare cu Ministerul Educației, a
metodelor inovative de integrare a resurselor educaționale de tip web
2.0 și a resurselor educaționale deschise în procesul de
învățare" (va trebui sa actualizez raportul ce tocmai l-am
finalizat referitor la Educatie, eLearning, OER in Romania - http://poerup.referata.com/wiki/Romania)
Cloud Computing
Media Sociale
Aplicarea initiativei
europene Open Data: "împuternicind cetățenii să identifice,
să descarce și să utilizeze seturi de date publice generate sau
deținute de către administrația publică"
Sisteme colaborative online
Formarea de competenţe
digitale de bază pentru cetăţenii României
Open Government Partnership.
b) la sectiunea Educatie:
Formarea continuă a cadrelor
didactice va fi centrată pe:
•
învăţământ digitalizat (? digital)
Informatizarea şi asigurarea
accesului la internet rapid în toate unităţile şi
instituţiile de învăţământ prin:
•
Creare de noi oportunităţi de învăţare cu mijloace
informatice, sisteme
multimedia, softuri educaţionale şi reţele de date;
• Multiplicarea canalelor de comunicare şi a noi forme de
socializare;
Mai
jos apare primul anunt din grup, cu modul de participare pe cirip si
twitter.
Va
astept!
Bun
venit in grupul celor care vor sa devina mai slabi si mai sanatosi!
Nu neaparat pentru ca tocmai a
inceput si la noi emisiunea Biggest Loser,
dar am constientizat acum, inca o data, ce departe sunt de vremea cand
mergeam mult, alergam, inotam, jucam volei si cate kilograme si lipsa
de energie s-au acumulat - pe langa ani, desigur:)
Asa incat, propun celor care
vor sa devina mai slabi si mai sanatosi, sa ne ajutam si incurajam
reciproc.
Aderarea
la grup se poate face:
online pe pagina grupului,
dupa autentificare cu contul cirip sau twitter
prin SMS cu textul maislab
la 1210
prin participare pe twitter,
trimitand mesaje cu tagul #maislab.
Discutam despre meniuri sanatoase,
miscare, ne facem impreuna planuri de a deveni mai slabi si mai
sanatosi.
Intr-un prim mesaj cu tagul #intro
ne anuntam greutatea curenta, inaltimea, (varsta, ) si la ce greutate
vrem sa ajungem la 1 martie 2011.
Raportam zilnic ce mancam, cat
ne miscam si saptamanal greutatea la care am ajuns.
Sa incercam sa facem acest
lucru cel putin pana la inceputul primaverii, pana la 1 martie 2011.
Castigul
e sanatatea!
Putem publica poze cu noi,
meniuri, clipuri cu activitatile sportive.
Vom avea propuneri de meniuri
cu specificare numar calorii, posibil a se primi prin SMS.
Curand fiecare va primi un feedback saptamanal de la un medic si un trainer.
Vom incerca sa realizam un contact si cu firme specifice.
Vom face un clasament al
participantilor, cu evolutia greutatii.
Invitatie la seminarul de mobile marketing din 30 septembrie, Timisoara
09/23/10
Compania Voxline
Communication continua seria de
seminarii dedicata mediului de comunicare mobil, impreuna cu Timsoft,
prin organizarea unui nou eveniment “Cum sa dezvolti cu
succes o campanie de mobile marketing”. Seminarul sprijina
oamenii de marketing din companii si din agentiile de publicitate din
Timisoara si le ofera, pe 30 septembrie la Hotel Delpack, posibilitatea
de a afla ce presupune comunicarea in mediul mobil, care sunt cele mai
potrivite strategii de interactiune cu utilizatorii si cum pot fi
masurate eforturile de promovare in acest mediu.
Evenimentul va aborda principalele atuuri ale canalului mobil: crearea
unei experiente de brand interactive, intretinerea unui dialog instant
si bi-directional cu consumatorul si segmentarea eficienta a audientei.
Participantii vor avea ocazia de a afla de la Dan Virtopeanu (General
Manager Voxline Communication), Carmen Holotescu (Director Timsoft) si
Dan Holotescu (administrator Timsoft) care sunt caracteristicile
programelor de marketing mobil, cum pot fi stabilite obiective realiste
de comunicare in acest mediu si cum sa planifice o campanie eficienta
de mobile marketing. Cei trei specialisti vor oferi de asemenea
informatii despre segmentarea corecta a audientei, integrarea cu succes
a canalului de comunicare mobil in mixul de marketing si masurarea si
analizarea corecta a campaniei.
“Dupa 2 editii de succes in Bucuresti, am ales sa facem pasul
urmator si sa deschidem seminarul specialistilor din toata tara,
interesati de valorificarea mediului mobil. Timisoara este astfel o
prima alegere fireasca, comunitatea practicienilor in comunicare si new
media creste aici simtitor iar interesul este mare. Impreuna cu
partenerii nostri Carmen Holotescu si Dan Holotescu vom trece in
revista toate optiunile de implementare a unei campanii de marketing
mobil in Romania adaptata la conditiile actuale ale pietei”,
spune Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication.
Mai multe informatii despre eveniment sunt de asemenea disponibile la
adresa http://seminar.voxline.ro.
Accesul la seminar se face pe baza de invitatie solicitata catre
organizator la urmatoarea adresa: http://seminar.voxline.ro.
Inscrierea se poate face si printr-un SMS cu textul seminar
la 1210 - dupa care va vom suna noi pentru confirmare.
Va asteptam!
Posted by Carmen at 11:13:46 am into the following categories: Proiecte la Timsoft
Lansare Clientfidel.net de catre Timsoft si Voxline - Comunicat de presa
05/17/10
Comunicat
de presa
Avansul
tehnologic a influentat inevitabil comunicarea in societate. Companiile
au nevoie acum, mai mult ca oricand, de instrumente simple, rapide si
eficiente de a interactiona cu clientii sai. In acest sens, companiile
Timsoft si Voxline Communication au dezvoltat Clientfidel, o solutie
simpla si prietenoasa prin care o companie poate pastra legatura cu
publicul sau, utilizand cel mai raspandit canal de comunicare din
Romania: telefonia mobila.
Solutia Clientfidel.net
permite comunicarea bidirectionala cu clientii, printr-o platforma
online simplu de folosit, ce presupune trimiterea unor mesaje
personalizate, legate de produse sau servicii noi, prin SMS, catre o
baza de date configurabila. De asemenea, se pot crea sondaje si quizuri
la care se poate raspunde prin SMS. ClientFidel.net ofera totodata
rapoarte si analize legate de demografia si comunicarea grupului.
Platforma permite micro-plati, rezervari/programari si realizarea de
livestreaming de la diverse evenimente.
Clientfidel ofera un spatiu web personalizat, o baza de date
securizata, un set de instrumente de filtare a informatiilor, o
secretara virtuala, un robot de mesagerie, un mecanism de expediere a
mesajelor text, totul pus gratuit la dispozitia companiilor care doresc
un contact direct cu clientul si nevoile lui. Clientfidel este totodata
economic; permite gestionarea cu mare usurinta a bugetului unei
campanii de marketing mobil, prin plata consumului propriu-zis de
SMS-uri trimise catre grup, anunta Bogdan Apostol, Business Development
Manager, Voxline Communication.
Aplicatia Clientfidel este dedicata unui public variat, precum
organizatii, companii, politicieni, institutii culturale si de
invatamant, artisti, mass-media, medici, banci, restaurante, etc.
Acestia isi pot fideliza clientii / fanii / partenerii prin grupuri
dedicate, in care interactiunea se poate realiza prin SMS sau online
spune Carmen Holotescu, Director Timsoft.
Membrii pot adera la aceste grupuri fie prin SMS la numarul 1210 (tarif
0,15 Euro + TVA) fie online la adresa ClientFidel.net. Mai multe
detalii despre aceasta aplicatie sunt disponibile pe ClientFidel.net.
DespreTimsoft
Timsoft este o firma de software avand sediul in Timisoara,
specializata in eLearning, aplicatii web si mobile. Firma a dezvoltat
medii de invatare/colaborare online, precum si cursuri online pentru
universitati, firme si persoane individuale. Participa la proiecte
europene legate de noi tehnologii educationale si social learning. A
implementat singurul sistem de parcare prin SMS din Romania, ce
functioneaza de 3 ani in Timisoara si Oradea. A lansat in urma cu 2 ani
platforma de microblogging cirip.ro, special proiectata pentru educatie
si business, aflata in Top 100 Tools for Learning 2009. Timsoft
dezvolta de asemenea aplicatii pebtru banci, de monitorizare pentru
firme de curierat si coletarie sau de e-commerce se afla de asemenea in
portofoliul firmei.
Despre Voxline Communication
Voxline Communication este o companie infiintata in 1998 cu capital
francez, beneficiind chiar de la inceput de suport tehnic si know-how
vest european in domeniul serviciilor de telecomunicatii cu valoare
adaugata si a serviciior interactive.
In cei peste 12 ani de activitate pe piata romaneasca, Voxline a
inregistrat numeroase premiere, dintre care putem mentiona: in 2002 a
fost primul operator alternativ care a demarat servicii de
telecomunicatii pe suport sms si voce in retelele mobile; in 2004
Voxline a dezvoltat aplicatia primei campanii de mobile marketing din
Romania, pentru brandul Chipita; iar in 2005 devine primul operator de
servicii cu valoare adaugata care obtine certificarea de calitate ISO
9001:2000 eliberata de catre TUV Thuringen.
Serviciile oferite de Voxline Communication acopera o gama larga de
aplicatii de mobile marketing (campanii de trimitere si receptionare
mesaje sms, mobile advergames), call center (numere normale si numere
verzi), aplicatii web (site-uri de promotie, flash advergames),
servicii de microplati prin intermediul telefoniei mobile si servicii
cu valoare adaugata (televoturi, concursuri, continut digital).
Printre clientii pentru care Voxline Communication care a derulat
campanii de-a lungul timpului se numara jucatori importanti de pe piata
locala, precum: Quadrant Amroq Beverages (Pepsi), Star Foods (Lays),
JTI (Winston), Unilever (Dove, Cif&Domestos), Chipita Romania,
URBB (Carlsberg, Tuborg), Western Union, Duracell, Braun, Dr. Oetker
(Pizza Ristorante, Pudding), Fabryo (Savana), Wrigley, Farmec, LG,
Prodal 94 (Stalinskaya, Wembley), Porsche Romania.
Posted by Carmen at 09:37:22 am into the following categories: Proiecte la Timsoft
Va rog ca mai jos, fiecare sa comenteze in cate 2-3 fraze 2 resurse gasite interesante dintre cele de la pagina sau altele pe tema managementul proiectelor.
Termen: saptamana 3.
Multumesc,
Carmen Holotescu
Posted by Carmen at 08:25:25 am into the following categories: Anunturi